سهم صدای برند Share of Voice چیست و چه کارکردهایی دارد؟ (قسمت اول)

آیا می‌خواهید خود را به عنوان یک پیشرو در صنعت‌تان معرفی کنید؟ یا در بحث‌ها و گفت وگوهاي بیشتری در رابطه با محصولات خود شرکت کنید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، افزایش سهم صداي برند یا share of voice است. سهم صدا؛ ديده شدن نام تجاری شما را در مقایسه با رقبا می‌سنجد؛ اما این تنها راهی نیست که می‌توانید سهم صداي برند خود را اندازه گیری کنید. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد اشتراک صداي برند بدانید، از جمله نحوه کارکرد آن برای SEO، PPC و شبكه‌هاي اجتماعی را شرح می‌دهیم. ما توضیح خواهیم داد که چرا سهم صداي برند اهمیت دارد؟ چگونه آن را محاسبه کنیم؟ و چگونه جایگاه خود را در ميان افراد تاثیرگذار سازمان بالا ببریم؟

سهم صدا Share of voice چیست؟

سهم صدا، راهی برای سنجش میزان دیده شدن نام برند شما در مقایسه با رقبای شماست. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند یا فروش هستید، باید روی آن تمرکز کنید.

در گذشته، سهم صداي برند برای اندازه‌گیری بازخورد تبلیغات پولی شما استفاده می‌شد. اکنون، این تعریف در مورد قابلیت مشاهده کلی فعاليت‌هاي آنلاین از جمله منشن شدن (اشاره به نام برند شما) در شبكه‌هاي اجتماعي و اينكه چه جاهايي نام برند شما در نتايج گوگل نمايش داده مي‌شود، است.

سهم اجتماعي از صداي برند social share of voice چيست؟

سهم اجتماعی صداي برند، راهی برای اندازه‌گیری میزان صحبت مردم در مورد برند شما در شبكه‌های اجتماعی است كه معمولاً به عنوان درصدی از کل منشن‌ها ( اشاره كردن به نام برند شما) در یک صنعت یا در میان گروهی از رقبا سنجیده می‌شود. به عبارت دیگر؛ سهم سنتی صدا، آنچه را برندها در مورد خودشان می‌گویند دنبال می‌کند و سهم اجتماعی صدا، آنچه مردم درباره برندها می‌گویند را دنبال می‌کند. شما همچنین می‌توانید آن را زمانی در نظر بگیرید که گوش دادن به شبکه های اجتماعی (شنيده شدن صداي مردم در شبكه‌هاي اجتماعي) با تحلیل رقابتی روبرو می‌شود.

برای مثال، اگر برند شما کفش‌های مخصوص دویدن می‌فروشد، باید انتظار داشته باشید که در مکالمه‌هایی درباره دویدن، کفش‌های مخصوص دو و کفش‌های کتانی از شما نام ببرند. اشتراک صداي برند به شما اين بازخورد را مي‌دهد که برند شما در مقایسه با برندهای دیگر در همان فضا چند وقت یکبار مطرح می‌شود.

درک سهم اجتماعی شما از صدای برندتان، تمام تحلیل‌های دیگر شبكه‌هاي اجتماعی را در چهارچوب قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید سهم خود را از صدای برندتان در شبكه‌هاي اجتماعی افزایش دهید، باید مردم را وادار کنید تا به طريقي درباره برند شما صحبت کنند.

اگر دوست دارید تا نرخ تعامل پیج خود را افزایش بدهید، مقاله “افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام” را مطالعه کنید.

این کار را می توان به روش‌های مختلفی انجام داد، مانند:

چرا بهتر است سهم اجتماعی صدای برند را ردیابی کنیم؟

ردیابی سهم صدای برند می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر قابل مشاهده است. سهم بیشتر صدا معمولاً منجر به فروش بیشتر و آگاهی از برند می‌شود، بنابراین قطعاً ارزش توجه به آن را دارد. همچنین ردیابی سهم اجتماعی صدای برند آورده‌های زیر را نیز دارد:

مزیت رقابتی

اشتراک اجتماعی صدای برند، فقط آنچه را که مردم در مورد کسب و کار شما می‌گویند ردیابی نمی‌کند. آنچه مردم در مورد رقبای شما می‌گویند را نیز پیگیری می‌کند. دانستن اینکه در بازار چه اتفاقی می‌افتد و اینکه شرکت شما چگونه پیشرفت می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند که جلوتر از بقیه بمانید.

بودجه بندی اجتماعی

شاید نام تجاری شما در توییتر صاحب مکالمه باشد، اما در اینستاگرام نمایش داده نشود. ردیابی سهم صدا می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که پول‌ها و منابع اجتماعی خود را کجا متمرکز کنید.

اثربخشی کمپین

با مشاهده تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی social share که دریافت می‌کنید، می‌توانید میزان موفقیت کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی خود را پیگیری کنید. اگر پس از اجرای یک کمپین، سهم شما افزایش یابد، احتمالاً امتیاز مناسبی را توسط مخاطبان خود کسب کرده‌اید.

تعامل با مشتری

به مشتریان نشان دهید که به آنها گوش می‌دهید. نتایح استخراج شده از احساسات یا تجزیه و تحلیل موضوع می‌تواند به اطلاع رسانی صدای برند، میزان تعامل و محتوای برند شما کمک کند.

اطلاعات مشتری

ردیابی و اندازه‌گیری سهم صدای برند همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا ارزشی را برای تلاش‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر سرنخ‌ها lead، مشتریان و تبدیل‌ها convert قائل شوید. سپس می‌توانید از این داده‌ها برای تأمین بودجه برای شبکه‌های اجتماعی یا افزایش منابع استفاده کنید.

چگونه سهم صدا را محاسبه کنیم؟

سهم صدا را می‌توان با استفاده از فرمول زیر اندازه‌گیری کرد:

نام تجاری شما چقدر منشن می‌شود؟ تقسیم بر / کل صنعت چقدر منشن می‌شود؟ = سهم صدا

تجزیه و تحلیل سهم اجتماعی صدا بر اساس احساسات و موضوع نیز مهم است. برند شما ممکن است سهم اجتماعی بالایی از صدا داشته باشد(خیلی‌ها از آن یاد کنند)، ولی در عین حال مردم حرف‌های خوبی درباره شما نگویند، که نیازمند آن است تا به آن توجه کنید.

در قسمت دوم مقاله سهم صدای برند در مورد سهم صدای برند در شبکه‌های اجتماعی و اهمیت آن صحبت کرده‌ایم.

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...