چگونه با ژورنالیست‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

رابطه زمان می‌برد. بعضی روابط زمان بیشتری می‌برند. رابطه بین متخصصان روابط عمومی و روزنامه نگاران از این دست روابط هستند. دست و پنجه نرم کردن با پرونده‌های مختلف و فورس زمانی به روزنامه نگاران اجازه نمی‌دهد آنطور که باید و شاید به همه کارشناسان روابط عمومی توجه کنند و جواب آن‌ها را بدهند. به همین دلیل ساختن رابطه پایدار و تاثیرگذار با ژورنالیست‌ها سخت است.

نکاتی که در مقاله پیش‌رو ارائه می‌شود، چکیده گزارش Cision در مورد ارتباط با روزنامه‌نگاران و روابط عمومی است و به شما کمک می‌کند تا به درستی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنید.

عوامل تاثیرگذار در برقراری ارتباط با روزنامه نگاران

در برقراری ارتباط با روزنامه نگاران عوامل مهمی وجود دارند که باید آن ها را در نظر بگیرید:

۱.شلوغی بیش از حد

ژورنالیست‌ها دائما با فشار کاری بیش از حد و حجم زیاد پرونده‌ها درگیر هستند. به طور میانگین نزدیک به نیمی از آنها در طول هفته با بیش از ۵ پرونده beat و بیش از ۷ داستان رسانه‌ای مختلف story درگیر می‌شوند. برنامه کاری فشرده به آنها اجازه نمی‌دهد تا وقتی برای کارشناسان روابط عمومی اختصاص دهند.

۲. ایمیل‌های غیرمرتبط فراوان

نیمی از روزنامه نگاران (۵۳ درصد) در طول هفته بیشتر از ۵۰ ایمیل دریافت می‌کنند. این عدد در ۲۸ درصد این افراد به ۱۰۰ ایمیل در هفته می‌رسد. بخش غم انگیز این موضوع متناسب نبودن موضوع ایمیل‌ها با حوزه‌هایی که است که آنها در آن حوزه فعالیت می‌کنند. تمام این سرو صداها کار را برای کارشناسان سئو سخت می‌کند تا توجه روزنامه نگاران را جلب کنند.

وقتی حوصله کسی سر برود، دیگر انرژی چک کردن موضوعات مرتبط را هم ندارد.

۳.متریک‌های تاثیرگذار

اهمیتی که آمار و نمودارها برای متخصصان روابط عمومی دارد، همان اندازه برای ژورنالیست‌ها هم وجود دارد. از هر ۵ روزنامه نگار، ۴ نفر از آنها به اهمیت آمار و نمودارها واقف‌اند و بیشتر به مطالبی توجه می‌کنند که متریک‌ها در آن‌ها وجود دارند.

اگر به نمودارها و آمارها توجه نمی‌کنید، توقع نداشته باشید روزنامه نگار هم به اخبار شما توجه کند.

چگونه توجه روزنامه نگاران را جلب کنیم؟

زمانی که می‌خواهید با روزنامه نگاران ارتباط بگیرید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱. تکالیف‌تان را انجام دهید!

ژورنالیست به موضوعاتی توجه می‌کند که با حوزه کاری‌اش ارتباط داشته باشد. قبل از این که با روزنامه نگاران ارتباط بگیرید، کارآگاه درونتان را فعال کرده و موضوعاتی که هر روزنامه نگار کار می‌کند، پرونده‌هایی که پوشش می‌دهد و نوع مخاطبان او را بررسی کنید. در نهایت این سوال را از خودتان بپرسید:

آیا به این موضوع توجه می‌کند؟

اگر جوابتان به این سوال منفی است، بیخیال شوید.

۲. ترندها را رصد کنید

زمان برای روزنامه نگاران حکم طلا را دارد. آنها به دنبال داستان‌هایی می‌گردند که همین الان در دنیا اتفاق می‌افتند. بنابراین هرچه در انتقال اخبار و اطلاعات به‌روز سریعتر باشید، برای آنها اعتبار بیشتری خواهید داشتید. اخبار و ترندها را رصد کنید و زمانی به روزنامه نگاران مراجعه کنید که وقتش است. مانیتورکردن رسانه‌ها و سوشال لیسنینگ راه‌کارهای مناسبی برای رصد ترندها هستند.

۳. روزهای آخر هفته مناسب‌ترند!

روزهای آخر هفته یا روزهای تعطیل زمان مناسبی برای ارسال محتوا هستند. محتوایی که در انتهای هفته برای روزنامه‌نگار ارسال شود، بهترین پرونده برای کار کردن در اول هفته است.

۴. اهل گرافیک باشید

محتوای تصویری، ویدیویی یا رسانه‌ای همراه با خبر برای روزنامه نگاران فوق‌العاده است. این محتواها به آنان کمک می‌کنند تا داستان‌های خود را وارد زندگی روزمره مخاطبان کرده و تعامل را افزایش دهند. در سال ۲۰۲۰ تعداد زیادی از روزنامه نگاران (۸۰ درصد) در داستان‌های خود از تصاویر، ۴۵ درصد از ویدیو، ۴۳ درصد از اینفوگرافیک و ۳۹ درصد از پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند.

۵. همان چیزی را ارائه کنید که می‌خواهند!

همانطور که گفته شد روزنامه نگاران خیلی وقت زیادی ندارند. بنابراین حوصله ندارند که همه محتواها را چک کرده و جزئیات را بررسی کنند. با ارائه محتوای دقیق و دقیقا همان چیزهایی که روزنامه نگاران نیاز دارند کار را برای آنها راحت کنید. شما با این کار نه تنها برای آنها زمان می‌خرید بلکه اشتیاق را برای انجام کار خودتان ایجاد می‌کنید.

جمله ویژه: هرچه کار را برای ژورنالیست‌ها راحت کنید، بیشتر به شما توجه می‌کنند.

cision 2021 state of the media report screenshot
روزنامه نگاران بیشتر دوست دارند چه محتوایی دریافت کنند؟

چه چیزهایی ارتباط با روزنامه نگاران را از بین می‌برد؟

هرچقدر برقراری و ساختن ارتباط با روزنامه نگاران سخت است؛ از بین بردن رابطه آسان است. قبل از این که به رابطه خود با ژورنالیست‌ها آسیب بزنید نکات زیر را درنظر داشته باشید:

۱.سیب به جای پرتقال!

تعداد بسیار زیادی – نزدیک به ۷۳ درصد- از روزنامه نگاران، کسانی را که با پیام‌ها و اخبار اسپم و غیرمرتبط اذیتشان می‌کنند، بلاک می‌کنند. اگر روزنامه نگار روی موضوعات ورزشی تمرکز می‌کند، برای موضوع تکنولوژیک خودتان فرد مناسبی نیست.

۲. پیگیری بیش از حد

روزنامه نگاران به اندازه کافی در طول روز کارهایی برای پیگیری دارند؛ پیگیری‌های شما کار را سخت می‌کند.

۳. محتوای غیرقابل استناد

نیمی از روزنامه نگاران بر این باورند که ارائه اطلاعات غلط یا بدون منبع به آنها نوعی توهین محسوب می‌شود.

۴. محتوای تبلیغاتی بی‌ارزش

اگر آنچه به روزنامه نگاران ارائه می‌کنید چیزی شبیه به آنچه در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود باشد، از هر ۲ روزنامه نگار ۱ نفر به هیچ وجه حاضر نیست برای محتوای شما وقت صرف کند.

۵.در دسترس نبودن

اگر در دسترس روزنامه نگاران نباشید و یا بعد از پیام دادن ناپدید شوید، به اعتبار خود در برابر آنها آسیب زده‌اید و احتمال زیاد می‌رود که در بلندمدت آنها در برابر پیام‌های شما ناپدید شوند.

۶.عدم مسئولیت‌پذیری

روزنامه نگاران به متخصص روابط عمومی نیاز دارند که بتوانند به او تکیه کنند. لغو کردن زمان جلسه چند دقیقه قبل از شروع باعث می‌شود که از هر ۴ روزنامه نگار یک نفر از آنها به شما بگوید: خداحافظ.

cision 2021 state of the media report screenshot
چه چیزهایی باعث می‌شود تا روزنامه نگاران شما را بلاک کنند؟

به این محتوا امتیاز دهید

آمار امتیاز دهی: ۱ / ۵. ۱

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

نقش رسانه‌های آفلاین در روابط عمومی چیست؟

نقش رسانه‌های آفلاین در روابط عمومی چیست؟

این روزها کاربران بیشتر از هر چیزی به اعتماد نیاز دارند. اعتمادی که از طریق صحبت مستقیم به دست آید؛ نه از شبکه ها. شبکه ها فقط جنبه اطلاع رسانی دارند؛ اما نمی توانند آن حس یقین را در مخاطب ایجاد کنند.

نقش رسانه‌های آفلاین در روابط عمومی چیست؟

نقش رسانه‌های آفلاین در روابط عمومی چیست؟

این روزها کاربران بیشتر از هر چیزی به اعتماد نیاز دارند. اعتمادی که از طریق صحبت مستقیم به دست آید؛ نه از شبکه ها. شبکه ها فقط جنبه اطلاع رسانی دارند؛ اما نمی توانند آن حس یقین را در مخاطب ایجاد کنند.