رپرتاژ آگهی یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی است که در حال حاضر کسب و کارهای زیادی از آن استفاده میکنند. رپرتاژ آگهی ممکن است که در روزنامه یا سایتهای معتبر باشد، اما نکته مهمی که در رپرتاژنویسی وجود دارد، استفاده از عناوین جذاب است. شما اگر بخواهید که در اپلیکیشن آخرین خبر که مخاطبان بسیار زیادی دارد، سفارش رپرتاژ آگهی بدهید، برای افزایش بازدید از محتوای خود نیاز به یک عنوان بسیار جذاب دارید.
امروز میخواهیم در مورد نکاتی که میتواند به شما کمک کند که عنوان تبلیغاتی عالی را بنویسد، بیشتر صحبت میکنیم. این نکاتی که با شما در میان میگذاریم فقط برای رپرتاژ نویسی به شما کمک میکنند بلکه حتی برای نوشتن یک مطلب در وبلاگ یا سایت هم میتوانند برای شما مفید باشند، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کلمه کلیدی را جدی بگیرید
اگر از رپرتاژ آگهی برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت خود استفاده میکنید، پس حتما کلمه کلیدی را جدی بگیرید! کلمه کلیدی که میخواهید در آن رتبه بهتری در موتورهای جست و جو بدست آورید را در عنوان بکار ببرید!
برای این که موضوع را بهتر متوجه شوید، بهتر است یک مثال بزنیم. فرض کنید که شما در زمینه پوشاک ورزشی فعال هستید و میخواهید با کلمه کلیدی “پوشاک ورزشی” رتبه خوبی را در موتورهای جستوجو از جمله گوگل (Google) بدست آورید. شما میتوانید از عنوان زیر در رپرتاژ آگهی خود استفاده کنید:
خرید پوشاک ورزشی با مناسب ترین قیمت (فرصت ویژه)
با سوال مخاطب را تشنه کنید!
یکی از روشهایی که در عنوان نویسی تبلیغاتی بسیار میتواند، موثر باشد استفاده از سوال در عنوان است. شما در رپرتاژ آگهی خود میتوانید با پرسیدن سوال از مخاطب و دعوت آن برای دریافت جواب در مقاله شما، مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانید!
به عنوان مثال اگر همان کسب و کار فروش پوشاک ورزشی را در نظر بگیریم، سوال زیر میتواند یک عنوان خوب برای آن باشد:
آیا خرید پوشاک ورزشی با کیفیت با ۲۰ هزار تومان امکان پذیر است؟
مشکلات را حل کنید
شاید باورش کمی برای شما دشوار باشد که بدانید مردم برای حل مشکلات خود پول پرداخت میکنند نه برای آن چیزی که نیاز دارند! به عنوان مثال افرادی پوشاک ورزشی میخرند که میخواهند به باشگاه بروند تا کاهش وزن داشته باشند یا سلامتی خود را بهبود ببخشند! شما نباید به این دسته از افراد پوشاک ورزشی بفروشید بلکه باید راه حلی بفروشید که آنها به آن نیاز دارند.
تناسب اندام با استفاده از پوشاک ورزشی یک شعار تبلیغاتی است که مخاطبان زیادی را به سمت مقاله شما جذب میکند.
طنز، چاشنی خوشمزه عنوان رپرتاژ آگهی
اینکه شما رقبای خود و تبلیغات آنها را رصد کنید، کار بدی نیست، اما این کار هیچ فایدهای ندارد. اگر نتوانید یک تبلیغ متفاوت از آنها داشته باشید! چاشنی طنز چیزی است که در کمتر تبلیغاتی دیده میشود و اتفاقا تبلیغاتی موفق هستند که از چاشنی طنز در درون خود استفاده کردهاند.
اگر میخواهید که رپرتاژآگهی شما موثر و متمایز باشد، حتما از چاشنی طنز استفاده کنید. این نکته را در نظر بگیرید که با تخریب رقبا و یا توهین به کسی، از چشم مخاطبان خود میافتید. پس از طنز فاخر استفاده کنید.
عدد در عنوان میتواند کولاک کند
اگر میخواهید یک محصول را با قیمت مناسب بفروشید یا نکات مهمی را به مشتری بگویید، حتما از اعداد استفاده کنید. به عنوان مثال به همین مقاله دقت کنید در عنوان گفته شده است که ۱۳ نکته مهم برای نوشتن عنوان رپرتاژ آگهی!
ما با این کار در ذهن شما ۱۳ سلول جدید ایجاد کردهایم و یا ۱۳ سلول را درگیر کردهایم. همین سلولها دلایل مهمی هستند که شما را تا اینجای مقاله کشاندهاند و شما در حال مطالعه این مقاله هستید.
خود را در جای مخاطب بگذارید
شما نمیخواهید محصول خود را به خودتان بفروشید بلکه باید به کسی بفروشید که به آن نیاز دارد! شما برای این کار نیاز دارید که پرسونای مشتری ایجاد کنید. پرسونای مشتری چیزی است که شما به آن برای بدست آوردن مشتری نیاز دارید.
شما باید بدانید که شخص یا اشخاصی که از شما خرید میکنند به چه چیزهایی علاقه دارند و یا چه ویژگیهایی دارند و حتی چطور فکر میکنند. دانستن همهی این نکات به شما کمک میکنند که هدف کاربر خود را پیدا کنید و بر اساس هدف او یک عنوان بنویسید!
سادگی، زیبایی است
حتی اگر میخواهید که پیچیدهترین داروی دنیا را به مخاطبان آن بفروشید، بهتر است از سادگی در عنوان خود استفاده کنید. فرض کنید دارویی با نام پیچیدهای دارید که برای بیماران سرطانی مفید است، عنوان رپرتاژ آگهی شما به جای یک عنوان پیچیده میتواند، عنوان زیر باشد:
داروی درمان سرطان
به همین سادگی!
از ترندهای شبکههای اجتماعی استفاده کنید
در شبکههای اجتماعی هر روز مطالب یا هشتگهای مختلفی ترند میشوند که شما با استفاده از آنها در عنوان رپرتاژ آگهی خود میتوانید، افرادی بیشتری را به بازدید محتوای خود دعوت کنید!
پس برای نوشتن عنوان اگر نتوانستید، ایدهی خوبی را پیدا کنید، از ترندها استفاده کنید.
مخاطبان خود را محدود کنید
یکی از روشهای عنوان نویسی تبلیغاتی که در برخی از مواقع میتواند، مفید واقع شود مدلی است که جامعه مخاطبان شما را کاهش میدهد، اما درصد موفقیت آن را بالا میبرد. فرض کنید شما میخواهید یک مدل لباس برای یک تیپ بدنی خاص را به فروش برسانید! برای این کار میتوانید، بگویید که آقایان یا بانوانی که دارای تیپ بدنی فلان هستند، این مطلب را بخوانند!
خیلی بعید به نظر میرسد، افرادی که دارای این تیپ بدنی هستند، محتوای شما را نخوانند با این کار مخاطبان شما کاهش پیدا کرد، اما درصد موفقیت شما بیشتر شد.
دروغ ننویسید
برخی از افراد برای گرفتن کلیک بیشتر یا افزایش تعداد مخاطبان رپرتاژ آگهی خود از ادعاها و شعارهای دروغ استفاده میکنند. این کار نه تنها شما را موفق خواهد کرد بلکه مخاطبان، اعتماد خود را نسبت به شما از دست میدهند، پس این کار را تحت هیچ شرایطی انجام ندهید.
داشتن مخاطبان یا کلیک بیشتر به هر قیمتی نمیتواند برای شما اثرگذار باشد!
بارها و بارها ویرایش کنید
عنوان در رپرتاژ آگهی جایگاه بسیار بالایی دارد و حتی ممکن است وقت بیشتری از شما نسبت به نوشتن محتوای رپرتاژ بگیرد! عنوان چیزی است که موفقیت شما و تاثیر آن را در رپرتاژ تعیین میکند. اگر میخواهید عنوان بی نقص و جذابی را تولید کنید که مخاطبان را افزایش دهد و کلیک بیشتری دریافت کنید، عنوان خود را بارها و بارها ویرایش کنید!
نظر افراد را بپرسید
یکی از روشهایی که میتواند در نوشتن عنوان رپرتاژ آگهی مفید باشد، سوال از نظرات بقیه افراد در این مورد است. شما میتوانید از افراد مختلف بپرسید که کدام عنوان برای آنها جذابتر است و با دیدن آن عنوان به خواندن محتوای آن مقاله یا رپرتاژ بیشتر تمایل پیدا میکنند. این کار ممکن است که کمی از شما وقت بگیرد، اما میتوانید بهترین عنوان را انتخاب کنید.
ارزش پیشنهادی خود را در عنوان به رخ بکشید
یکی از روشهایی که در عنوان نویسی از آن میتوانید، استفاده کنید به رخ کشاندن ارزش پیشنهادی محصولات یا خدمات شماست. فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین هستید که محصولات خود را بسیار ارزان میفروشید و عملا هیچ کس چنین کاری را در بازار نمیکند.
شما با به رخ کشاندن ارزان تر بودن قیمتتان در عنوان میتوانید، مخاطبان را به خود جذب کنید!
این مقاله توسط عرفان خجسته در وبسایت DM360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلا مانع است.
ممنونم استفاده کردم
بسیار خرسندیم
ممنون بسیار کاربردی بود.
با سلام. خیلی خرسندم که استفاده کردید.
salam mamnoon az post kamel va daghiq
با سلام. خیلی خرسندیم که استفاده کردید.
خوب بود … استفاده کردم
خرسندیم که استفاده کردید. موفق باشید.