
نامزدهای ریاست جمهوری و فضای مجازی
به همراه گزارش آماری از عملکرد آژانس DM360
در سال ۹۹، خبرهای مربوط به نامزدی و انتخابات یکی از داغترین سوژههای خبری و رسانهای بودند. گمانهزنیهای پیدرپی در مورد حضور یا عدم حضور چهرههای معروف، انتشار بیشتر خبرهای مربوط به نامزدهای احتمالی و تخریب و حمایتها در شبکههای اجتماعی باعث شدند تا امسال یکی از مهمترین مسائل شبکههای اجتماعی انتخابات باشد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360، به عنوان پرنفوذترین آژانس تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تلاش دارد تا با بررسی آماری محتواهای فضای مجازی، به رفتارشناسی بهتر کاربران فارسیزبان کمک کند. این گزارش دومین گزارش از سری گزارشهای مبتنی بر رفتارشناسی کاربران است. گزارش اول با عنوان بررسی بازار تبلیغات در شبکههای اجتماعی در بهمنماه سال گذشته منتشر شد.
در این گزارش چه خواهید دید؟
۱. مقایسه نامزدها
کدام نامزد بیشترین میزان محتوای تولیدشده را دارد؟
در مورد کدام نامزد در توئیتر بیشترین محتوا تولید شده است؟
کدام نامزد بیشترین نظرات مثبت را داشته است؟
کدام نامزد بیشترین نظرات منفی را داشته است؟
۲. بررسی موردی نامزدها
در بخش دوم این گزارش، به سراغ بررسی موردی محتوای تولیدشده در مورد هر نامزد رفتیم. ۱۲ نامزد احتمالی در بسترها چهارگانه توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و وبسایتهای خبری بررسی شدهاند و میزان انتشار محتوا، جهتگیری احساسی، روند انتشار و واکنش کاربران نسبت به اخبار مهم و میزان اثرگذاری در هر شبکه اجتماعی بررسی شده است.
۳. گزارشی از عملکرد DM360
آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360، به عنوان پرنفوذترین آژانس تبلیغات در شبکههای اجتماعی، بخشی از آمارهای خود را به عنوان راهنمایی برای عملکرد بهتر در حوزه تبلیغات دیجیتال و روابط عمومی منتشر کرده است. در این بخش گزارشی از میزان انتشار آگهی، کسبوکارهایی که بیشترین استفاده را از شبکههای اجتماعی دارند، میزان تولیدات و محبوبترین انواع تولیدات ویدئویی، گرافیکی و محتوایی را به زبان آماری میتوانید مشاهده کنید.