چه اقداماتی باید برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام انجام داد؟

اگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ه­ای برای برند کسب و کار خود تشکیل داده اید، باید نگاهی تازه به هر یک از اجزای آن داشته باشید. علی الخصوص هر اکانت؛ زیرا هر اکانتی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، نه تنها به جهت داشتن سلایقی نزدیک با عده­ای خاص، آن‌ها را  دنبال می­‌کند، بلکه خود نیز فالوری است که به جهت مشترک بودن سلایقش با عده ای از افراد، آنها را به عنوان فالوردر صفحه خود به همراه دارد.

به طور کلی دو نوع اکانت در اینستاگرام وجود دارد:

  1. اکانت شخصی(personal Account )
  2. اکانت تجاری(Business Account )

همچنین در هر صفحه، چهار نوع ارتباط وجود دارد:

  1. صاحب اکانت و فالورها
  2. فالورها و صاحب اکانت
  3. فالورها با همدیگر
  4. فالورها با افراد غریبه

به این نکته توجه داشته باشید که سود اصلی صفحه برند کسب و کار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام، زمانی می‌­باشد که بتوانید هر چهار نوع ارتباط را باهم هماهنگ و متوازن کنید.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت­‌های اکانت تجاری با اکانت شخصی در این است که با اتصال اکانت تجاری خود به facebook می‌­توانید از ابزارهایی که اینستاگرام برای آنالیز صفحه کسب و کار شما طراحی کرده است، استفاده کنید. اما قبل از استفاده از آن، باید استراتژی­‌هایی را برای افزایش نرخ تعامل و رشد فالورهایتان در نظر بگیرید تا در بازه‌­­های زمانی مشخص شده، بتوانید آن را بررسی کرده و بهبود ببخشید.

در ادامه خواندن مقاله‌ی زیر به شما پیشنهاد می‌شود

چگونه در اینستاگرام فالوور واقعی جذب کنیم؟

تعامل در اینستاگرام

برای افزایش نرخ تعامل و رشد فالوورها در شبکه اجتماعی اینستاگرام، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

  1. تعامل مستقیم:

این مرحله شامل لایک کامنت، پاسخ کامنت، پاسخ پیام­‌های دایرکت می‌­باشد. همچنین می‌­توانید صفحه افرادی که محتوای شما را لایک می‌­کنند، لایک کنید. (علاوه بر آن، لایک صفحه افرادی که دنبال کننده فالورهای صفحه شما می‌­باشند نیز می­‌تواند در مرحله تعامل مستقیم اثرگذار باشد.)

  1. استفاده از محتوای سریالی:

محتوای سریالی یک نوع استراتژی دقیق به حساب می­‌آید. این سبک محتوایی از تنوع زیادی برخوردار است. (مانند آموزش­هایی که به صورت استوری و یا لایو سریالی گذاشته می­شود.) برای اینکه خلاقیت بیشتری در این سبک محتوایی داشته باشید، می‌توانید مسابقه‌های سریالی را در استراتژی محتوایی خود در نظر بگیرید.

در واقع سریال یک نوع زنجیر می­باشد که محتوای صفحه شما را به هم وصل می­‌کند.

  1. استوری:

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری، محلی برای داستان سرایی می‌­باشد. قابلیت استوری، یکی از بهترین فضاها برای تولید داستان کوتاه می‌­باشد. (مانند آموزش مرحله به مرحله یک موضوع)

یکی از مهم­‌ترین ویژگی­‌های استوری، وجود قابلیت هایلایت در آن می­‌باشد.

با استفاده از هایلایت، شما می­‌توانید تمامی استوری­‌های مهم خود را برای همیشه در صفحه خود به همراه داشته باشید؛ با این کار، محتوای شما مانند یک پست و به مراتب بیشتر از پست­های شما دیده می‌­شود.

ویژگی دوم استوری، قابلیت لینک دهی آن می‌­باشد. (البته این امکان زمانی محقق می­شود که تعداد فالورهای صفحه شما بیشتر از ۱۰ K باشد.)

شما می‌­توانید برای انتشار استوری خود، از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می­‌دهد استفاده کنید. (مانند سوال و جواب، موزیک، لوکیشن، هشتگ و منشن، استیکر و گیف، لینک دهی).

پیشنهاد ما به شما این است که از ایده‌­هایی مانند پشت صحنه دنیای کسب و کار، طرح سوال و به نمایش­‌گذاری پاسخ افراد، نظرسنجی، نمایش سوالات دایرکت و پاسخ شما، نمایش کامنت افراد راضی، ارسال افراد به قیف فروش، آموزش­‌های سریالی کوتاه، اطلاع رسانی پست جدید، اخبار کاری، تبلیغ محصولات و تبادل استوری استفاده کنید.

  1. لایو:

از بهترین انواع تعامل با مخاطب، می‌­توان به لایو اشاره کرد. زیرا به طور زنده اجرا می‌­شود و این امر باعث شناخت بیشتر سلیقه مخاطب می­‌شود. از مهم‌­ترین ویژگی­‌های لایو، ارسال نوتیفیکیشن برای تمامی فالورها در آغاز آن می­‌باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که هنگام برگزاری لایو، حتما سبک‌­های محتوایی مناسبی را انتخاب کنید. (مانند پاسخ به سوالات مخاطبان، معرفی محصولات جدید، پشت صحنه و اطلاع رسانی، نمایش مصاحبه و مذاکره، نمایش شرکت در رویدادها، خواندن قسمتی از کتاب، گفتن یک نکته کلیدی و مسابقه).

سعی کنید قبل از انتشار لایو، به مخطبان­تان اطلاع رسانی قبلی کنید، دقایق ابتدایی لایو را صبر کنید تا از حضور حداکثری مخاطبانتان برخوردار شوید، در ابتدا دلیلی بیاورید که فالورهایتان تا انتها لایو را دنبال کنند، به فکر افرادی که بعدا لایو شما را می‌بینند باشید و به یاد داشته باشید که لایوهای کوتاه نیز پرمخاطب­تر می‌­باشند.

در ادامه خواندن مقاله‌ی زیر به شما کمک می‌کند

 چگونه تقویت محتوایی برای اینستاگرام انجام دهیم؟

  1. نظرسنجی:

این قابلیت نیز مانند لایو، باعث شناخت بیشتر مخاطب می­شود. همانطور که اشاره شد، از اصلی

­ترین نیازهای بشر، می‌­توان به حس مهم بودن اشاره کرد. با استفاده از امکان نظرسنجی، شما ذهن فالورهای خود را به چالش کشیده و با نمایش­گذاری پاسخ آنها، حس مهم بودن را در آنها زنده می­کنید.

سعی کنید از سوالاتی استفاده کنید که برای فالورهایتان پرچالش‌­تر است.

مدیریت اینستاگرام

در ادامه خواند مقاله‌ی زیر به شما پیشنهاد می‌شود

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟

  1. مسابقه:

برگزاری مسابقه باعث می­‌شود مخاطبان بیشتر با پیج شما درگیر شده و درصد خرید از محصولات شما بالاتر می­‌رود.

اگر می‌­خواهید به صورت حرف‌ه­ای‌تری محصولات خود را به فروش برسانید، پیشنهاد ما به شما این است که مسابقه‌­های خود را به صورت سریالی برگذار کنید.

از سبک‌های متداول مسابقه، می­‌توان به درخواست لایک، درخواست فالو، انتشار عکس یا ویدئو همراه با درج یک هشتگ خاص، درخواست نظردهی و برگذاری چالش اشاره کرد.

همزمان یا قبل از برگذاری مسابقه، سعی کنید قوانین، و زمان اعطای جایزه را به فالورهایتان اعلام کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که تصویر کاورمحتوای شما نیز باید نشان دهنده مسابقه باشد.

  1. تبادل تبلیغات(S4S) و تبلیغات در پیج­‌ها:

در این مرحله سعی کنید با پیج‌­هایی همکاری داشته باشید که مخاطبشان، مشابه مخاطبان شما باشد.

  1. بازاریابی افراد تاثیرگذار( Influencer Marketing):

از تاثیرگذارترین روش­‌ها برای رشد فالورها، می‌­توان به اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد.

برای انتشار محتوای برند کسب و کار خود در صفحات اینفلوئنسرها، نکات کمی و کیفی مهمی را باید رعایت کنید. (مانند تعداد فالورها، تعداد لایک و ویو، نرخ تعامل، نظم در پست­‌گذاری، سبک محتوایی، تناسب محتوایی و جنس مخاطب هدف).

تاثیرگذارترین روش‌­های افزایش تعامل و رشد فالورها را توضیح دادیم.

سعی کنید با استفاده از این روش­ها و طراحی سیستم فروش حرف‌ه­ای، توجه، علاقه و اعتماد فالورهای‌تان را برای خرید از محصولات‌تان جلب کنید.

این مقاله‌ توسط محدثه اختریان در وب‌سایت DM360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...