کرونا، قرنطینه، دیجیتال مارکتینگ

دوران قرنطینه و کرونا هرچقدر هم که بد بود و باعث مرگ بسیاری از عزیزان و هموطنان‌مان شد و هم اینکه ورشکستگی یا کاهش شدید فروش بسیاری از شرکت‌ها را رقم زد؛ اما از یک طرف تلنگری برای بسیاری از کسب‌وکارها به ویژه فعالان سنتی شد تا به سمت فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ روی آورند.

در دوران کرونا و قرنطینه بعد از آن، تمامی پاساژ و فروشگاه‌های سطح شهر مجبور بودند که بسته باشند. این یعنی فروش صفر برای آن‌ها؛ اما برعکس، آن‌هایی که فروش اینترنتی داشتند، سود بسیار خوبی کردند.

البته شاید بعضی از آن‌ها در تأمین کالا دچار مشکل شدند؛ اما دوران طلایی فروش‌شان بود. تا حدی که تاریخ‌های ارسال حداقل ده روز داشتند.

در اینجا بود که بحث دیجیتال مارکتینگ بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت. بیشتر فعالان این حوزه سعی کرده‌اند تا از طریق شبکه‌های اجتماعی، دوره‌های مختلف آموزش دیجیتال مارکتینگ بگذارند یا آن‌هایی هم که فعال بودند، استفاده از تکنیک‌های این دانش را برای حوزه فعالیت خود بهینه کردند.

بازاریابی دیجیتال در این شرایط بسیار متفاوت از دیگر مواقع است. لازم به اثبات این قضیه نیست. به هرحال، همه شما شرایط کشور را در قرنطینه و تأثیر استفاده از اینترنت را در فروش یا برندسازی و تبلیغات حس کرده‌اید. برای اینکه بتوان از این دانش برای تأثیرپذیری بهتر استفاده کرد، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که ما در ادامه به معرفی کلی ۶ روش می‌پردازیم.

 

typing

فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران قرنطینه به برند شما در زمینه حفظ مشتری کمک خواهند کرد.

فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

اگر تا دیروز که سرکار می‌رفتید، روزی یک ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردید، قرنطینه باعث شد تا میزان استفاده چند برابر شود. البته این برای همه درست نیست؛ اما بر اساس تحقیقات ما در دی ام و همچنین نگاهی گذرا به راحتی می‌توان متوجه این مسئله شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که در این دوران بیشتر در فضای مجازی مرتبط حضور داشته باشید. در این دوران افراد به دلیل قرنطینه بودن از شبکه شبکه‌های اجتماعی با هم در ارتباط هستند و این فرصت خوبی برای کسب‌وکارها به منظور دیده شدن بهتر برندشان است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “۶ روش برای انفجار استراتژی بازاریابی دیجیتال” را مطالعه کنید.

در فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ آنلاین تر باشید

اگر تا دیروز بیشتر فعالیت‌تان فیزیکی بود و کمتر در سایت‌ها فعالیت داشتید، در قرنطینه، به همان دلیل بالا، بیشتر آنلاین باشید. سرعت به روزرسانی سایت خود را افزایش دهید. تبلیغات اینترنتی در سایت‌های پربازدید به ویژه بعضی فروشگاه‌های اینترنتی مرتبط داشته باشید. خلاصه اینکه سعی کنید تا در این دورانی که افراد آنلاین هستند، خود را بیشتر نشان دهید.

تبلیغات کلیکی کنید

خریدها در این دوران، اینترنتی می‌شود. کسی نمی‌تواند برای خرید بیرون برود. در حقیقت اجازه آن را هم ندارد. برای همین دیگر مجبور به استفاده از اینترنت برای خرید هستند. در بیشتر مواقع اگر مشتریان سایتی را بشناسند، اول از همه به آن برای خرید مراجعه می‌کنند؛ اما اگر برای کالای خود سایتی را نشناسند، با استفاده از کلمه کلیدی ذهنشان شروع به جست‌وجو می‌کنند. در اینجاست که اگر شما در آن کلمات تبلیغات کلیکی مؤثر انجام دهید، شانس دیده شدنتان بسیار بالا خواهد بود.

 

digital marketing channel

امروزه کمتر کسی به خرید حضوری فکر می‌کنند و می‌توانید از طریق فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ فروش خود را حفظ کنید.

تحلیل رقبا

فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ که فقط مختص به فروش نیست. بلکه بهترین فرصت برای هر کسب‌وکاری است که رقبای خود را هم رصد کند. اینکه دقیقاً در این دوران چه استراتژی دارند تا الآن چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند و چگونه پیش می‌روند. مسلماً در اوایل همه با یک بحران روبرو می‌شوند و کمی طول می‌کشد تا استراتژی دوران قرنطینه به جواب برسد؛ اما همین دوران گپ هم می‌تواند فرصت خوبی برای تحلیل رقبای سرسخت هم باشد.

اگر می‌خواهید ترندهای جدید دیجیتال مارکتینگ را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان انگلیسی “42 ترند دیجیتال مارکتینگ در سال 2021” را مطالعه کنید.

پست‌های مرتبط قرار دهید

در روزهای قرنطینه باید استراتژی محتوایی خود را به سمت این دوران و مرتبط با بحران ببرید. اشتباه نکنید. منظور ما نوشتن در خصوص بحران مانند کرونا و تحلیل آن نیست. بلکه پاسخ به سؤالاتی است که کاربران در خصوص چگونگی عرضه محصول یا خدمات‌تان در این دوران خواهند داشت. آیا محصولات به طور کامل ضدعفونی می‌شوند؟ روش پرداخت در محل هم وجود خواهد داشت؟ ارسال کالا از چه زمانی آغاز می‌شود؟ و هزاران سؤال و چالش دیگر که هرکدام موضوعی برای مقاله سایت یا شبکه‌های اجتماعی باشد. بهتر است که یک صفحه تگ جدا با نام بحران قرنطینه ایجاد کرده و تمامی موضوعات را در آن پاسخ دهید.

تخفیف ویژه بدهید

در دوران قبل و هنگام قرنطینه باید تا می‌توانید بفروشید. یکی از بهترین روش‌های ترغیب مشتریان برای خرید هم تخفیف به محصولات یا خدمات است. اگر فروختید که برد کرده‌اید؛ در غیر اینصورت بعد از آن باید منتظر یک انبار پر از کالاهای بنجل باشید؛ اما فقط تبلیغ مهم نیست. باید استراتژی داشته باشید که چگونه این تخفیف را به گوش مشتری خود برسانید. برنامه داشته باشید.

همانطور که در این مقاله اشاره شد، تا چند ماه گذشته اکثر مردم خریدهای خود را به صورت حضوری انجام می‌دادند. اما پس از شروع قرنطینه خانگی، کمتر کسی پیدا می‌شود که خرید خود را به صورت فیزیکی انجام دهد. با مطالعه و پیاده سازی استراتژی‌های این مقاله می‌توانید همچنان که مشتریان خود را حفظ می‌کنید، مشتریان جدید هم جذب و فروش خود را بیشتر کنید.

میلاد قارونی

میلاد قارونی

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...