کاربرد هشتگ‌ در دیجیتال مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین کارها هنگام انتشار محتوا در اینستاگرام، کاربرد هشتگ‌ می‌باشد. اگر استراتژی هشتگ داشته باشید، فالوورهای جدید، با سرچ هشتگ مورد نظر خود، پست شما را باز کرده، محصول شما را می‌بینند و در صورت تمایل، پیج شما را فالو می‌کنند.

در این مقاله سعی می‌کنیم نحوه صحیح استفاده از هشتگ را به شما توضیح دهیم.

چرا هشتگ‌ مهم است؟

هشتگ‌ یک نوع برچسب‌گذاری روی پست ها قبل از انتشار محتوا، برای دسترسی سریع‌ترمی‌باشد و منبع جدیدی است که با استفاده از آن، افراد می‌توانند با پیج شما مواجه شوند. استفاده صحیح از هشتگ، به بازدید بیشتر از پیج شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید از طریق insighte هر پست، میزان دیده شدن هشتگ هایی را که به کار برده اید ارزیابی کنید. بایستی هنگام انتشار هر پست، هشتگ‌ها با توجه به موضوع محتوا نوشته شوند و تا حد ممکن از گذاشتن هشتگ‌های عمومی غیرمرتبط به پست خودداری کنید.

نکته مهم این است که افراد می‌توانند هشتگ‌ها را فالو کنند و اینستاگرام آن محتوا را در صفحه Home و حتی در صفحه Explore شما نمایش می‌دهد.

هشتگ‌ها با چه ترتیبی در نوشته قرار می‌گیرند؟

هشتگ‌گذاری به عواملی بستگی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

۱. زمان انتشار پست:

با توجه به موضوع پست، هرچه سریع‌تر آن هشتگ ساخته و سپس مشاهده شود، و از نظر دسترسی برای مخاطب راحت‌تر باشد، بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرد. همچنین باعث افزایش نرخ اینگیجمنت پیج شما شده و اگر زیاد دیده شود، احتمال ورود آن به صفحه explore وجود خواهد داشت.

۲. زمان مناسب استفاده ازهشتگ:

اگر در پیجتان از یک سری هشتگ‌گذاری به صورت منظم انجام دهید، در واقع شما به اینستاگرام نشان می‌دهید که حوزه تخصصی شما استفاده از آن هشتگ به‌خصوص بوده و در نتیجه اینستاگرام برای آن هشتگ ها، پست شما را بالاتر نشان می‌دهد.

به طور کلی اگر برای هشتگ‌ها استراتژی داشته باشید، و به صورت منظم از آن‌ها استفاده کنید، مخاطبینی که هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند، به فالوورهای بیشتری برای برند کسب و کار شما تبدیل می‌شوند.

به یاد داشته باشید که فعالیت استراتژیک و هوشمندانه، یکی از رمزهای اصلی کسب و کارهای فوق حرفه‌ای در هر نوع کسب و کاری است.

 زمان مناسب استفاده از هشتگ

۳. سرچ اینستاگرام در قسمت هشتگ‌ها:

به نظر شما هشتگ های عمومی بهترند یا هشتگ‌های خاص‌تر؟

پیشنهاد ما، استفاده ترکیبی از این هشتگ‌ها می‌باشد (به عنوان مثال، از ۸ عدد هشتگ، ۴ عدد هشتگ عمومی و ۴ عدد هشتگ اختصاصی باشند.)

در هشتگ‌های عمومی، قرارگیری در بالا سخت‌تر و در هشتگ‌های اختصاصی، قرارگیری در قسمت بالا راحت‌تر است و درصد جذب مخاطب هدف شما راحت‌تر می‌باشد. همچنین نرخ اینگیجمنت پیج شما نیز بالاتر می‌رود.

اما این نکته را در نظر داشته باشید موضوع هشتگ‌های عمومی و اختصاصی، باید مرتبط با پست شما باشد.

۴. قسمت Related که درقسمت سرچ هشتگ‌ها می‌باشد:

هنگامی که هشتگی را سرچ می‌کنید، اینستاگرام هشتگ های مشابه و مرتبط با موضوع سرچ شما را پیشنهاد می‌دهد.

۵. استفاده از آرشیو هشتگ‌های اثربخش:

برای انجام این کار، کافی است درصد بازدید هشتگ را نسبت به بازدید کلی بررسی کنید.(بازدید هشتگ تقسیم بر بازدید کل ضرب‌در صد)

معایب هشتگ‌گذاری نامرتبط دراینستاگرام:

یکی از الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، بررسی رباتیک است. یعنی می‌سنجد که کدام پیج‌ها هنگام انتشار، محتوای خود را کپی و منتشر می‌کنند.

اگر محتوایی با هشتگ نامرتبط منتشر شود و  مخاطبان احساس کنند که محتوا اشتراکی با هشتگ ندارد، روی گزینه Don’t show for this hashtag کلیک کرده و این خبر را به اینستاگرام می‌دهند که پیج شما به شیوه صحیح فعالیت نمی‌کند.

هدف شما نباید دیده شدن زیاد باشد، بلکه باید دیده شدن توسط افرادی باشد که مخاطب هدف شما هستند.

استفاده از هشتگ غیر هدفمند باعث می‌شود افراد غیر علاقه‌مند محتوای شما را مشاهده کنند. همچنین تعداد فالوورها زیاد می‌شود اما تعداد لایک و کامنت ها بسیار کم است. در نتیجه Ingajement Rate یا همان نرخ تعامل کاهش می‌یابد.

در  ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم، مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

اشتباهاتی که مدیر صفحه اینستاگرام نباید انجام دهد

چگونه هشتگ متناسب با کسب و کارمان را بسازیم

از هشتگ‌های برند شده واختصاصی استفاده کنید:

این اقدام برای زمانی مورد نیاز است که شما برای کسب و کار خود، یک مسابقه یا رویداد را برنامه ریزی می‌کنید.

حداکثر تعداد هشتگ در یک پست، ۳۰ عدد است که الگوریتم استاندارد به کارگیری آن، بین ۶ تا ۹ عدد برای هر پست می‌باشد.

اما اگر باز هم نیاز به اضافه کردن هشتگ دارید، می‌توانید بقیه هشتگ‌ها را در اولین کامنت برای پستی که منتشر می‌کنید قرار بدهید.

چگونه هشتگ متناسب با کسب و کارمان را بسازیم؟

۱. لیستی را آماده کنید و با توجه به موضوع انتشار، بین ۶ تا ۹ عدد از هشتگ های مرتبط را انتخاب کنید.

۲. هشتگ های رقبای خود در پیج های اینستاگرامی را تحلیل کنید

۳. هشتگ‌هایی را که میکرو اینفلوئنسرها و ماکرو اینفلوئنسرها از آن استفاده می کنند نیز تحلیل کنید

در ادامه مقاله‌ی زیر به کمک شما آمده است.

راهنمای صفر تا صد استراتژی بازاریابی اینستاگرام

هشتگ‌گذاری و استراتژی‌های استفاده از آن را به شما توضیح داده‌ایم. در هر حوزه ای، هشتگ های بسیار زیادی در اینستاگرام ساخته شده و شما می توانید با یک سرچ ساده به آنها دسترسی پیدا کنید و متناسب با موضوع پیج‌تان، از آن‌ها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که ساخت هشتگ تخصصی که نام‌گذاری راحتی داشته باشد، به همین اندازه اهمیت دارد. همچنین هشتگ ها باید متناسب با موضوع کسب و کار شما، موضوع محتوای شما و مخاطب هدفتان انتخاب شوند.

این مقاله توسط محدثه اختریان خراسانی در وب‌سایت dm360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلا مانع است.

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...