قبل از انتشار مقاله چه مراحلی را باید طی کنیم؟

این مقاله، ترجمه مقاله زبان انگلیسی “ نویسنده بدی باش، تا نویسنده خوبی شوی” است.
“زمانی که سال تغییر می‌کند، به طور معمول کمی زمان می‌برد تا برنامه‌ها و اهداف سال خود را بنویسم.”

  • چه کارهایی نباید انجام دهم؟
  • چه کارهایی را باید بهینه کنم؟
  • چه چیزهایی را باید به برنامه روزانه‌ام اضافه کنم؟

احتمالا منظورم را فهمیده‌اید. می‌توانید این فرصت را غنیمت شمرده و برنامه خود را بنویسید. اگر نویسنده نباشید، مقاله‌ای که به صورت آنلاین مطالعه می‌کنید، آخرین نسخه از محتوا است. این نکته واضحی است! اما ما هیچوقت درمورد مراحل تولید محتوا پیش از انتشار فکر نمی‌کنیم. از دیدگاه کاربران، مقاله نویسی حداقل تلاش را دارد. احتمالا با خود فرض می‌کنید که نویسنده صفحه‌ای را باز و هر آنچه در ذهن داشته را تایپ کرده و پس از انجام ویرایش‌های لازم، مقاله آماده انتشار است. کاشکی اینقدر ساده بود! امروز می‌خواهم به شما بگویم چه اتفاقاتی در پیش نویس رخ می‌دهد.

اولین قدم در مقاله نویسی عموما پیاده کردن ایده‌های خود بر روی کاغذ است

این یکی از سَمپل‌های من است.

blogging article sample

سعی کنید پیش از مقاله نویسی ایده‌های خود را روی کاغذ بنویسید.

این تمام آنچه که من برای شروع نیاز داشتم بود و به پستی که هم‌اکنون در حال خواندن آن هستید ختم شد. اگر با دقت به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اصطلاح “چرک نویس زشت” خیلی با این تصویر همخوانی دارد.

البته ظاهر چرک نویس شما ممکن است کاملا با پیش نویس من متفاوت باشد. ممکن است لیست گلوله‌ای باشد یا مجموعه‌ای از یادداشت‌ها به صورت دیجیتالی. جدا از فرمتی که برای پیش نویس خود انتخاب می‌کنید، نوشتن آن به شما کمک می‌کند تا با چالش‌های کار آشنا شوید.

این چهار عامل ضروری را در نوشتن خود بگنجانید:

1.چیزهای آسان بنویسید

اگر می‌خواهید در اولین مقاله نویسی خود به کیفیت نویسندگان نام آشنا برسید، احتمالا از پشت صحنه کار خود ناامید و خسته شوید. بجای آن، چیزهایی که آسان هستند را بنویسید؛ حتی زمانی که ایده شما به طور کامل شکل نگرفته. زمانی که نمی‌دانم چه باید بنویسم، نوشتن هر چیزی روی چرک نویس به من کمک می‌کند تا آرام شوم.

تاکتیکی که به تازگی از آن استفاده می‌کنم، نوشتن کلمه “بعضی چیزها” در چرک نویس است. سرانجام از دیدن این کلمه خسته شده و سپس محتوایی که می‌خواهم بنویسم در ذهنم ظاهر می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم اشعار آهنگ‌ها را بنویسید یا خودتان شعری کوتاه بگویید. این اقدامات می‌توانند خلاقیت شما را گسترش دهند.

blogging brain

زمانی که نمی‌توانیم از خلاقیت خود استفاهد کنیم، در واقع نورون‌ها طوری که ما می‌خواهیم کار نمی‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “محتوای طنز؛ چه زمان و چگونه؟” را مطالعه کنید.

2.در مقاله نویسی زمان بندی مناسبی داشته باشید

زمانی که شما به ددلاین خود نزدیک می‌شوید نمی‌توانید زمان خود را صرف نوشتن چیزهای آسان کنید. اگر فرصت کافی برای نوشتن به خود ندهید، احساس فشار می‌کنید و ساده‌ترین کلمات را خواهید نوشت. اما نویسندگان برجسته می‌دانند که محتوای شایسته یا به اندازه کافی خوب، بر بهترین نسخه محتوایی ارجحیت دارد. زیرا می‌دانند برای رسیدن به بهترین نسخه، ابتدا باید محتوایشان کیفیت کافی را داشته باشد.

3.اشتباهاتتان را در مقاله نویسی قبول کنید

این بخش یکی از اجزای آشفتگی‌های ضروری است.

  • غلط‌های نوشتاری
  • عبارات عجیب
  • قواعد اشتباه
  • غلط املایی

در صورتی که اشتباه مسخره‌ای کردید خجالت نکشید.

4.هنر خود را ترسیم کنید

همانطور که قبلا اشاره کردم، شما قرار نیست چرک نویس خود را منتشر کنید. پیش نویس ابزاری برای آشکار کردن اجزای اصلی در مقاله نویسی شماست. پس از پیدا کردن جملات اصلی خود، باید بخش‌هایی جزئی که ضرورت ندارند را حذف کنید.

تا زمانی که محتوای شما طوری باشد که بقیه به خوبی آن را درک کنند، باید با چرک نویس کار کنید.

با انتشار ورژن نهایی مقالات خود، شما تعداد قابل توجهی خواننده را جذب می‌کنید که علاقه مند به شنیدن صحبت‌های شما هستند.

سهیل عابدین پور

سهیل عابدین پور

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...