الگوریتم گوگل پاندا در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ به اجرا درآمد. با اجرای این الگوریتم شرایط امتیازدهی وبسایتها کاملا تغییر یافت. وبسایتهارا از نظر محتوای جذاب، حضور متداوم و نداشتن محتوای تکراری در گوگل آنالیز میکند و وبسایتهای خوب و بد را به راحتی از هم تشخیص دهد.
الگوریتم پاندا در ابتدا به کشاورز (Farmer) معروف بود. به این علت که محتوای بی کیفیت و تکراری را شناسایی میکرد و برای نابودی آنها اقداماتی انجام میداد. طبق بیان گوگل در راهاندازی الگوریتم پاندا آپدیتهای متعددی پیادهسازی شده و از همان اول در افزایش ۱۲ درصدی نتایج جستوجوی گوگل به زبان انگلیسی نقش موثری داشت.
اولین علامت سوالی که در ذهن شما شکوفا میشود این است که چرا این الگوریتم گوگل پاندا نامگذاری شده است و چه کارایی به همراه دارد. با ما همراه باشید تا با آرامش به حل و فصل علامتهای سوال ذهنتان بپردازیم.
الگوریتم پاندا مقابل تعدادی از مشکلات که در نتایج جستوجو ظاهر میشوند، ایستاده است و همواره با این هدف قدم بر میدارد که وبسایتی وجود نداشته باشد که نسبت به کاربر خود بی اعتنا باشد.
در ادامه با خواندن مقاله زیر میتوانید بهراحتی الگوریتمهای گوگل را درک کنید.
الگوریتم گوگل پاندا چه نقشی در وبسایت شما دارد؟
گوگل تعداد زیادی از وبسایتهای “مزرعه ” که کیفیت پایینی دارند را گرفت و نتایج جستوجو را برای آنها مسدود ساخت. الگوریتم پاندا تلاشی از جانب گوگل برای بهبود بخشیدن به نتایج جستوجو با کاهش رتبهی وبسایتهایی که کیفیت پایین دارند، به صورت خودکار بود .
پروژه Panda Update بسیار گسترده است که در وبسایت کیفیت را ارزیابی میکند. در واقع گوگل مطابقت داشتن وبسایت با الگوریتم را انتظار دارد.
پاندا سریهای جدید از بهروز رسانیها را در دست دارد که برای بهتر و بهتر شدن وبسایتها قدم بر میدارد. همچنان بهروز رسانیها ادامه دارد.
Panda Update Google تلاش میکند درباره کیفیت محتوا در صفحه گوگل داوری کند؛ می خواهد وبسایتهارا با محتوای با کیفیت پیوند دهد. محتوای با کیفیت محتوایی است که جستجوگر را راضی می کند و دسترسی به آن آسان است. از چندین معیار مختلف کیفیت استفاده میکند. در اینجا برخی از آنها آورده شده است:
بالاتر از یکنواخت
Panda Update می خواهد اولین تجربه نمایش شخصی که به وبسایت شما می آید، خوشایند باشد. نمای اول ، منظره ای که می توانید بدون پیمایش مشاهده کنید ، معمولاً با استفاده از اصطلاحات روزنامه قدیمی ، “بالاتر از یکنواخت” است. پاندا می خواهد محتوای بالای صفحه را ببیند ، نه فقط گرافیک و مخصوصاً فقط تبلیغات.
محتوا را برگرداندن
محتوای Spun محتواییست که در آن تنها یک مقاله به تعداد زیادی مقاله با استفاده از نرم افزار برای جایگزینی مترادف کلمات مختلف در مقاله تغییر می یابد. مقالات حاصل شده دروب سایت های مختلف به عنوان محتوای اصلی ارسال می شوند.
پاندا محتویات چرخش را دوست ندارد زیرا کیفیت مقالات حاصل به اندازه مقاله دستنویس نیست. علاوه بر این ، شما به بسیاری از اطلاعات تکراری در سایت های مختلف خاتمه می دهید.
در ادامه مقالهی زیر گوگل آنالیتیکس بهکمک شما آمده است که راهکارهای جدیدی را برایتان ارائه دهد.
گوگل آنالیتیکس را بشناس و بعد شروع کن
کلمات کلیدی LSI
به روزرسانی گوگل پاندا از کلمات کلیدی LSI برای داوری در مورد کیفیت محتوا استفاده میکند. یک کلمه کلیدی LSI یک کلمه کلیدی است که به کلمه کلیدی اصلی مربوط می شود و معمولاً در مجاورت با کلید واژه اصلی یافت می شود. فرض کلی این است که اگر شما در مورد یک موضوع خاص صحبت می کنید ، در آنجا وجود دارد.
واژگان خاصی است که با آن موضوع مرتبط است. پاندا بهدنبال کلمات کلیدی LSI در محتوا به عنوان معیار کیفیت است.
محتوای تکراری
Panda Update می خواهد محتوای اصلی باشد ، نه محتوای تکراری. اگر افراد محتوای شما را کپی کرده و بهعنوان نویسنده اصلی شناخته شوند ، این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با این حال ، معمولاً پاندا کار شناسایی بسیار خوبی را در مقابل نسخه انجام می دهد.
به روز رسانی پاندا Google همیشه اجرا نمیشود. این به عنوان یک فرایند پس زمینه ثانویه اجرا می شود که پارامترها را بر روی شاخص های اصلی به صورت دوره ای به روز می کند. این بدان معنی است که شما می توانید تغییرات بسیار چشمگیر در رتبه بندی خود را در هر زمان مشاهده کنید.
گردش کاربران در وبسایت
مدت زمانی که کاربران در وبسایت شما سپری میکند، اهمیت بسیاری دارد. گردش در وبسایت شما بدین معنی است که کاربر نسبت به لینکهای داخلی بی اعتنا نباشد و کلیک کند تا گوگل تمامی زمانی را که گردش به حساب آورد.
جذابیت وبسایت برای کاربران
دیدگاه کاربران در نظر صفحات وبسایت شما بسیار اهمیت دارد که تا چه حد کاربر به سمت وبسایت شما هدایت شود و ماندگار بماند.
سیگنال های اجتماعی
تعداد لینکگذاریهایی که میان وبسایت و شبکه های اجتماعی صورت میگیرد، از مهمات دیگری است که الگوریتم پاندا به آن بها میدهد.
کیفیت محتوا
از نظر الگوریتم پاندا محتوای وبسایتهای که با جملات کوتاه و کم ارزش به روز رسانی میشوند جایگاه خوبی بدست نخواهند آورد زیرا مهمترین فاکتور برای “پاندا” تولید محتوا منحصر به فرد، با کیفیت و جذاب است.
محدودیت در تبلیغات
هرگاه تعداد تبلیغاتی که در وبسایت خود انجام میدهید بیش از محتوای وبسایتتان باشد کاربر برای یافتن محتوای مورد نظر اذیت میشود و اصطلاحا وبسایت شما دچارپنالتی شده است.
لینک سازی
تعداد و ارزش لینکهایی که وبسایت شما با وبسایتهای دیگر مرتبط میسازد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین باید مراقب وبسایتهایی اسپم هستند یا محتوای کم کیفیت دارند، باشید و لینک ندهید.
محتوا کپی
برای نوشتن مقاله لازم است به وبسایتهای دیگر مراجعه کنید و تمامی اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید اما به هیچ عنوان کپی نکنید، زیرا گوگل سرعت وبسایتتان را زیر نظر دارد و جریمه خواهید شد.
علت نامگذاری الگوریتم پاندا
“پاندا” از روی نام کارمند ارشد گوگل با اسم “Navneet Panda” انتخاب شده است، کسی که این الگوریتم را توسعه داد.
روش های رفع پنالتی الگوریتم پاندا
- حذف محتوای با کیفیت پایین و اضافه کردن مقاله و محتوا با کیفیت و مفید.
- پیاده سازی تکنیک های سئو. سعی کنید سئو بیش از حد نکنید
- با ابزارهای گوگل وبمستر همراه باشید و هر گونه خطایی که مشاهده کردید را رفع کنید.
- حذف تبلیغات غیر ضروری وبسایت که کاربر را ازهدف وبسایت دور میکند .
- به قواعد نگارشی و املایی محتوا دقت داشته باشید و ایرادات را اصلاح کنید.
- به سایت هایی که دچار پنالتی شده اند و کم کیفیت هستند لینک سازی نکنید چون باعث پایین آمدن رتبه وبسایت شما میشوند.
- جلوگیری از مزرعه محتوا.
این مقاله توسط جنان خزرجی در وبسایت dm360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلا مانع است .
0 دیدگاه