صفحات زامبی چه صفحاتی هستند و چگونه سئو را نابود می‌کنند؟

تفسیر “صفحات زامبی” متفاوت است، اما تقریباً همه تعاریف از آنها به عنوان صفحاتی با محتوای قدیمی و عملکرد راکد یاد می‌کنند. با گذشت زمان، عملکرد آنها بسیار خراب می‌شود که به عنوان “صفحه های مرده” به پایان می‌رسند، به این معنی که به ندرت توسط کسی مشاهده می‌شود.

صفحات زامبی چگونه عمل می‌کنند؟

پس از صفحه اصلی، صفحات سطح بالا باید به عنوان با ارزش ترین صفحات هر وب سایت مشاهده شوند. آن‌ها از پتانسیل کافی برای جذب بازدید کنندگان جدید از طریق جستجو برخوردار هستند، اما آنها باید به جای لیست پیوندها، آن دسته از بازدید کنندگان را با مطالب مفید کسب کنند. فقط سعی نکنید آنها را از نظر بصری جذاب کنید.

اطلاعات زیادی را در رابطه با آنها برای ترغیب چشم اندازها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و می‌فروشید، و ترغیب آنها به شما در تماس با شما قرار دهید ، زیرا می توانید به آنها در حل مشکلات آنها کمک کنید.

به جنگ با زامبی‌ها ادامه دهید

آنها می آیند مغز شما را بخورند! خوب، شاید مغز شما به اندازه محصولات ذهن شما و تلاش سخت شما نباشد. به آنها “صفحات زامبی” گفته می شوند و می توانند بدون اینکه متوجه شوید ، تکه ای از ترافیک وب سایت شما را ویران می‌کنند. داشتن صفحات زامبی بیش از حد زیاد در مورد این موضوع همچنین می تواند دلیل بزرگی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو نباشد.

زامبی پیج ها چگونه عمل می‌کنند

بنابراین صفحات زامبی برای سئو خطرناک است زیرا آنها فرصت های از دست رفته را نشان می‌دهند. اگر یک صفحه اصلی ناوبری ارزش دیدن ندارد، افراد برای مشاهده اطلاعات خاص تر، زحمت نمی‌کشند تا به اعماق سایت بپردازند. ساختار ضعیف یک صفحه یا عملکرد ضعیف در نتیجه باعث رنج دیگران می شود.

صفحاتی که وقت و تلاش شما را صرفاً برای بدست آوردن نتایج بد می‌کنند نیز می‌توانند مانند یک انگل ارواح باشند. شما انرژی خود را به آنها می‌دهید و در عوض هیچ چیزی پیشنهاد نمی‌دهند.

تنها راه برای مدیریت صفحات زامبی، قرنطینه کردن آنها است. پس از شناسایی صفحات “آلوده” که به عملکرد شما آسیب می‌رساند، می‌توانید اقدامات لازم را برای بازگرداندن آنها انجام دهید. یا اگر صفحه ای باشد که دیگر نیازی به وجود ندارد، می‌توانید آن را از بدبختی خود خارج کنید.

بنابراین، آیا شما آماده برای شروع شکار زامبی هستید؟ خوب ، به عنوان یک شرکت نوشتن مطالب وب با تجربه درDM360، ما احساس می کنیم واجد شرایط هستیم که بگوییم ما آدم های کشتار زامبی متخصص هستیم.

در ادامه بخوانید که دقیقاً صفحات زامبی چیست، و همچنین ۳ گام آسان که می توانید برای از بین بردن آن زامبی های مزاحم یک بار و برای همیشه با استفاده از هرس محتوای هوشمند انجام دهید.

بنابراین “صفحات زامبی” از نظر سئو چیست؟

از آنجا که موتورهای جستجوگر از معیارهای عملکردی مانند حجم ترافیک یا صفحاتی که در هر بازدید به عنوان سیگنال رتبه بندی مشاهده می‌شوند، استفاده می‌کنند، ممکن است یک صفحه مرده به صفحه پنجم گوگل برگردانده شود… یا به صورت کلی ایندکس شود.

اما آنچه صفحه “زامبی” را از یک صفحه “مرده” جدا می کند این است که دقیقاً مانند فیلم های این صفحه ها مردگان زنده هستند. ببینید، یک صفحه مرده معمولی در گوشه ای دوراز سایت شما وجود دارد.

این می تواند یک وبلاگ از شش سال پیش است که هیچ کس به یاد نمی آورد و یا کالایی مبهم را که هیچ کس خریداری نمی کند ، به یاد می آورد. بله ، مرده است، اما دقیقاً توجه آن را نمی‌کند که مکان را اشغال کرده است.

اما زندگی در صفحات مرده توجه خاصی را جلب می کند. آنها می توانند یک نسخه قدیمی از یک صفحه اصلی ناوبری باشند که هیچ ارزشی ندارند. یا آنها می‌توانند صفحات قدیمی باشند که صاحبان وب سایت سعی می‌کنند با به روزرسانی های گاه به گاه پشتیبانی از زندگی را ادامه دهند.

چرا به صفحات زامبی، صفحات مرده می‌گویند؟

در هر صورت، صفحات زامبی صفحات مرده ای هستند که فقط از مرگ امتناع می‌ورزند. آنها سیگنال های عملکرد صفحات دیگر را هدر می‌دهند ، انرژی خود را تخلیه می‌کنند و هنگامی که سعی در حفظ آنها دارید از منابع شخصی شما استفاده می‌کنند.

بنابراین، چگونه می توانید از زامبی خلاص شوید؟ شما مشخص می کنید که کدام صفحات زامبی هستند و تصمیم می گیرید که مطابق آن چه باید انجام دهید.

در اینجا چگونگی خلاص شدن از شر مشکل زامبی خود را در سه مرحله قبل از اینکه آنها بتوانند بقیه سایت خود را به دست گیرند.

مرحله ۱: علائم عفونت را مشخص کنید

تفاوت عملکرد بین صفحات سالم و صفحات مرده  به راحتی قابل مشاهده است. به معیارهای زیر نگاهی بیندازید:

  • تعداد بازدیدها (بازدیدهای صفحه)
  • نمای صفحه منحصر به فرد
  • میانگین زمان در صفحه
  • نرخ گزاف گویی
  • میزان خروج
  • صفحات در هر جلسه (صفحات / جلسه)

بازدیدهای صفحه می‌توانند به سرعت نوازندگان ضعیف را از بقیه بسته ها جدا کنند، اما به نظر آنها ذاتاً ارزشمند فکر نکنید. شما می‌خواهید بازدیدکننده داشته باشید از کاربرانی که به اطراف می چسبند و به سرعت از صفحه گزاف گویی نمی کنند. تعداد بازدیدهای زیاد در هر جلسه را هدف بگیرید. به کیفیت بیش از کمیت فکر کنید.

مرحله ۲: اجساد خود را برای استراحت قرار دهید

معیارهای عملکرد به شما اطلاع می دهد کدام صفحات سایت شما را به سمت پایین می کشند ، این به شما امکان می دهد استراتژی کلی وب سایت خود را دوباره مرور کنید و در نظر بگیرید که آیا صفحات خاصی خوب و واقعاً مرده هستند.

ممکن است آنها دیگر یک عملکرد را انجام ندهند ، یا ممکن است همیشه صفحهای بوده اند که جلب توجه نکرده اند. اگر چنین است: RIP.

با حذف پرونده های HTML و حذف لیست آنها در نقشه سایت، می‌توانید این صفحات مرده را به طور موثری برای استراحت قرار دهید. تمام تلاش خود را بکنید تا در مورد صفحات دیگری که به این صفحات پیوند دارند تحقیق کنید و پیوند را حذف کنید یا آن را به URL مناسب تری تغییر دهید.

حتی هنوز هم ممکن است پیوندهایی به صفحه مرده وجود داشته باشد که شاید درباره آن اطلاعاتی نداشته باشید. برای برطرف کردن این مشکل، می توانید به یک مرورگر دستور دهید تا آنچه که به عنوان یک خطای ۴۱۰ شناخته می‌شود را بازیابی کند: “صفحه دیگر وجود ندارد” این خطا با یک خطای ۴۰۴ “not found” متفاوت است زیرا یک ۴۱۰ نشان می‌دهد که صفحه وجود داشته است اما حذف شده است.

یا ، می توانید تصمیم بگیرید که جهت هدایت مجدد ۳۰۱ به یک منطقه مهم‌تر سایت راهنمایی کنید. اگر صفحه زامبی دارای پیوندهایی با ارزش است که نمی خواهید آنها را از دست بدهید ، ۳۰۱ تغییر مسیر را به ویژه کمک می‌کند.

به جنگ با زامبی‌ها ادامه دهید

مرحله ۳: صفحات زامبی خود را اداره کنید

تصمیم گیری در مورد نحوه اداره زامبی های شخصی شما بستگی دارد. تو می‌توانی:

با استفاده از مطالب با کیفیت و بهترین روش‌ها، صفحه را مجدداً مرتب کنید. این استراتژی برای صفحاتی که دارای هدف مهمی در ناوبری هستند، کار می‌کند اما ارزش آنها را نمی‌دهد.

با گرفتن تکه هایی از محتوای آن و قرار دادن آن در سایر صفحات سطح بالاتر یا پایین تر، صفحه را به عنوان اهدا کننده عضو تبدیل کنید. این استراتژی برای صفحاتی کار می‌کند که دارای برخی از مطالب خوب یا هدف جزئی هستند اما لیاقت URL خاص خود را ندارند.

با افزودن مطالب با کیفیت تر و بررسی مجدد تمام عناصر فنی سئو خود، صفحه جدیدی به صفحه بیاورید.

همچنین می‌توانید با نشان دادن پیوندهای داخلی بیشتر به آن از جهت پیمایش بالاتر، ارائه لینک‌های خروجی به آن یا کسب لینک های دیگر از وب سایت‌های دیگر، سعی کنید عملکرد صفحه را ارتقا دهید.

صفحه را به فراموشی ، که در آن متعلق به یا با استفاده از یک تغییر مسیر ۴۱۰ یا ۳۰۱ است ، ارسال کنید. بعضی اوقات، علی رغم تلاشهای ما ، هیچ صفحه ای برای نجات وجود ندارد.

باید با بازنگری در مسیر پیمایش و اطلاعات فلفل زنی که یک بار در همه مناطق دیگر سایت ارائه کرده است ، صفحه گمشده را به نوعی حساب کنید.

اما نکته جالب این است که مردم همیشه در مورد بهینه سازی موتور جستجوگر (SEO) تصمیم گیری درستی نمی کنند.

این چه ارتباطی با سئو دارد؟!؟

وقتی لینکی را از صفحه دریافت می کنید ، در اصل با آنها دوست می شوید. آن صفحه وب به صفحه وب شما پیوند می زند و می گوید “من کاری را که اینجا انجام می دهید دوست دارم.”

و پیوندها – لینک‌های پیوندی که از صفحه وب دیگری به صفحه وب شما نشان داده شده اند. هنوز هم یکی از مهمترین عوامل در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل هستند. و احتمالاً همیشه چنین خواهد بود.

بنابراین، خواه متوجه باشید یا نه، تصمیمی اتخاذ کرده اید …

می توانید بر روی پیوندها از ۳ صفحه مختلف متمرکز شوید:

  • صفحاتی که زنده هستند
  • صفحاتی که مرده اند ، و
  • صفحاتی که “مردگان زنده” (زامبی های مستعار) هستند.

در اینجا چند مثال برای روشن شدن منظور شما …

۱. وب زنده

“وب زنده” (همانطور که من آن را صدا می کنم) از صفحات وب فعال است. آنها به طور مرتب به روز می‌شوند و ویرایش می‌شوند و محتوای جدیدی را اضافه می‌کنند.  از همه مهم‌تر، یک شخص واقعی وظیفه ایجاد یا تغییر مطالب را برعهده دارد.

نمونه های خوب وب زنده شامل موارد زیر است:

  • وبلاگها
  • وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی
  • وب سایت‌های خبری

به طور کلی ، این‌ها بهترین لینک‌هایی هستند که می‌توانید بدست آورید.

چرا؟

زیرا در واقع گوگل می‌خواهد پیوندها معنای معتبری داشته باشند. این لینک‌ها نشانه ای از اعتبار و اقتدار وب سایت شما هستند.

۲. وب مرده

نمونه ای از “وب مرده” چیست؟ صفحه دایرکتوری که در سالها به روز نشده است.

به طور مشابه ، منابع و صفحات پیوند در وب‌سایت‌های دانشگاهی و دولتی اغلب مرده اند. اکنون ، کارشناسان سئو به شما خواهند گفت که پیوند از وب‌سایتهای دارای دامنه “.edu” و “.gov” بسیار ارزشمند است و این درست است.

با این حال ، بسیاری از این صفحات هنگام ایجاد  وب ایجاد شده اند و از آن زمان به روز نشده اند. و افرادی که این صفحات را ایجاد کرده اند، حتی در آنجا کار نمی‌کنند. در نتیجه ، می‌توانید با سرنوشت نبردی روبرو شوید تا وب سایت شما در این صفحات فهرست شود.

توصیه من به شما: تمرکز خود را روی وب فعال کنید. ممکن است برخی از متخصصان سئو مخالف باشند، اما من فکر می‌کنم برای تمرکز روی وب زنده و جستجوی وب مرده، استفاده بهتری از وقت و انرژی شماست.

در جهان وب زامبی چیست؟

بسیاری از این صفحات زامبی برای اهداف سئو وجود دارند. آنها دارای پیوندهایی به وب سایت‌های دیگر هستند ، و این پیوندها به منظور بهبود رتبه‌های گوگل در آن سایت‌ها طراحی شده اند.

پیوندها از سایت‌های “زامبی” اغلب به طور کوتاه مدت کمک می‌کنند ، اما معمولاً در دراز مدت مؤثر نیستند زیرا این پیوندها نمونه ای از اختیار ویرایشگر واقعی و معتبر نیستند.
بنابراین، این توصیه من به شما است …

به لینک گرفتن از صفحات زنده توجه کنید و از زامبی ها خودداری کنید!

این مقاله توسط جنان خزرجی در وب سایت DM360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.

سجاد تقی زاده

سجاد تقی زاده

۱ نظر

  1. علی خواجه پور

    خداییش میخوان مقاله رو لانچ کنید ی دور خودتون بخونین. سرتا سر ایراد نگارشی. من نمیدونم با این ترنسلیت کردن چجوری صفحه اول بودین؟

    پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط