رپرتاژ آگهی چیست و چگونه آن را بنویسم؟

همانطور که احتمالا از نام رپرتاژ آگهی متوجه می‌شوید، نوعی از آگهی تبلیغاتی است که بصورت گزارشی تهیه می‌شود. تاثیر و قدرت این نوع تبلیغات بسیار بالا است! رپرتاژ آگهی تنها در فضای مجازی کاربرد ندارد بلکه در روزنامه و رسانه‌های سنتی هم تاثیرگذار می‌شود. این نوع از تبلیغات می‌تواند کسب و کار شما را معتبر نشان دهد و اعتماد مردم را جلب کند. جلب اعتماد مردم برای موفقیت در هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. امروز در آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 بصورت کامل به این موضوع می‌پردازیم.

همه از رپرتاژ آگهی سود می‌برند!

یکی از مزیت‌های اصلی این نوع از محتوا این است که همه از آن سود می‌برند. در این نوع از تبلیغات خواننده تبلیغات، تبلیغات دهنده و شخص یا تیمی که تبلیغات را منتشر می‌کنند از آن سود می‌برند. اصطلاحا این نوع از تبلیغات ۳ سر سود است!

اگر کمی با مردم عادی صحبت کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها از خواندن اینگونه محتواها لذت می‌برند! این نوع از محتواها بیشتر مردم را آگاه می‌کند و باتوجه لحن داستان گونه‌ای که دارد، آن‌ها را سرگرم می‌کند. همچنین این نوع از تبلیغات همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم، چهره یک کسب و کار را در بین مردم به یک چهره قابل اعتماد تبدیل می‌کند.

همچنین فضای مجازی یا فیزیکی که در آن رپرتاژ آگهی منتشر می‌شود، می‌تواند از مزیت‌های مالی آن استفاده کند. در ادامه شما را با چند راه کلیدی برای نوشتن رپرتاژ آگهی آشنا می‌کنیم.

مخاطب خود را بشناسید

با توجه به مکان یا رسانه‌ای که می‌خواهید رپرتاژ خود را منتشر کنید، باید متن خود را بنویسید و جایگاه تبلیغات خود را مشخص کنید. شناخت مخاطب برای نوشتن رپرتاژ کاملا ضروری است.

شما تا ندانید که محصول یا خدمت خود را باید به چه کسی بفروشید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

تیتر و عنوان بسیار مهم است

مردم همیشه به تیترها بیشتر از خود محتوا توجه می‌کنند. اگر تیتر و عنوان‌های بکار رفته شما جذاب باشند، مخاطب شما هم به مطالعه محتوای آن می‌پردازد. جملات سوالی و گیج کننده بهترین گزینه برای انتخاب عنوان هستند. به عنوان مثال فرض کنید که می‌خواهید یک برنامه مدیریت زمان به مردم ارائه دهید. بهترین عنوانی که احتمالا بتوانید انتخاب کنید، این خواهد بود:

چگونگی دستگیری دزد زمان؟

سوالات و جملاتی که مردم را به خواندن محتوای شما جذب کنند، می‌توانند در تاثیرگذاری رپرتاژ آگهی بسیار مهم باشند!

رپرتاژ آگهی چیست؟

 شروع را جدی بگیرید !

اولین جملاتی که در رپرتاژ آگهی خود می‌نویسید، نشان می‌دهد که آیا مخاطب ادامه آن را مطالعه می‌کند یا خیر؟ یک شروع جذاب برای فروش بیشتر و تاثیرگذاری این نوع از تبلیغات از اولویت بالایی برخوردار است.

برای این که بتوانید یک شروع خوب در رپرتاژ داشته باشید، باید چند شروع چند نمونه موفق رپرتاژ را مطالعه کنید و نکات آن را بیاموزید. شما باید درک کنید که این رپرتاژهای موفق چگونه شما را جذب کرده‌اند و شما ترغیب شده‌اید که تا انتها این محتوا را مطالعه کنید. سوالاتی که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد، عبارت اند از:

  • آیا یک شروع جذاب با داستان شروع می‌شود؟
  • آیا در ابتدای یک رپرتاژ آگهی در ذهن شما سوالی ایجاد می‌شود که مایل هستید، جواب آن را در متن پیدا کنید؟
  • آیا تصویرسازی ذهنی ناقصی برای شما ایجاد می‌شود که شما را وادار می‌کند تا انتها این آگهی را بخوانید؟
  • و …

بدنه محتوای خود را درست بسازید!

بدنه محتوای شما باید همانقدر مهم باشد که عنوان محتوای شما برای شما مهم است. شما باید بدانید که چه چیزی را به متشری خود می‌گویید. درست است که اهمیت ابتدا و پایان یک محتوا بسیار مهم است اما خریداران زیادی وجود دارند که به همه‌ی این موارد توجه می‌کنند. اگر نمی‌خواهید که این خریداران را از دست دهید به شما توصیه می‌کنم که بدنه رپرتاژ آگهی خود را درست و اصولی بسازید!

خودتان را در جای مخاطب بگذارید

به اولین مرحله رپرتاژ نویسی برگردید! شما باید بدانید که مخاطب شما کیست؟ حال نوبت آن رسیده است که خود را جای مخاطب بگذارید و خواسته‌های او را یادداشت کنید. اصطلاحا به این مرحله ایجاد پرسونا می‌گویند.

شما باید یک شخصیت خیالی از خریدار ایجاد کنید و به همه سوالاتی که او قبل از خرید ممکن است بپرسد، پاسخ دهید و او را ترغیب کنید. اگر توانستید که او را به انجام کاری ترغیب کنید در آن موقع است که رپرتاژ آگهی شما تاثیرگذار می‌شود و محصول یا خدمت شما بفروش می‌رود!

رپرتاژ آگهی چه نقشی دارد؟

با افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید

بهتر است برای هزینه‌ای که می‌کنید، ارزش قائل شوید و آن را به افراد حرفه‌ای بسپارید. افراد حرفه‌ای هدف شما را می‌پرسند و با شناخت مخاطبان در این زمینه به نوشتن رپرتاژ آگهی می‌پردازند. یکی از حرفه‌ای ترین تیم‌هایی که رپرتاژ نویسی خود را به آن‌ها می‌توانید بسپارید، DM360 است.

داستان بنویسید و خواننده را سرگرم کنید

طبق تحقیقات انجام شده جذاب ترین نوع محتوا و رپرتاژ آگهی، داستانی است. شما باید داستان بنویسید و مخاطب خود را جذب کنید. شما می‌توانید خود را در جای یک خبرنگار سمج بگذارید که می‌خواهد یک محتوای عالی در روزنامه منتشر کند. این محتوای عالی می‌تواند مخاطب را سرگرم کند و به سمت هدفی که برای او تعیین کردید، هدایت کند.

نیاز  و درد مخاطب خود را حل  کنید

شما در رپرتاژ آگهی برای مخاطب خود یک نیاز به خدمت یا محتوای خودتان ایجاد کنید و آن را در پایان مقاله با ارائه خدمت یا محصول خود، حل کنید. این کار نیاز به زمان و تفکر زیادی دارد. شما باید محصول یا خدمت خود را بصورت کامل بشناسید و کاربردهای آن را یادداشت کنید.

این کار نیاز به مهارت‌های بازاریابی محتوا دارد. با این کار خیلی زود به هدف خود خواهید رسید.

نیاز  و درد  را  تحریک  کنید

در بین این که به مخاطب می‌فهمانید که چه درد و نیازی دارد، می‌توانید به او بفهمانید که این درد و نیاز چه قدر مهم است! این درد و نیاز را می‌توانید، تحریک کنید. مثلا فرض کنید که شما یک محصول ضد سرطان می‌فروشید، می‌توانید در محتوای داستانی خود مثلا این موضوع را بکار ببرید:

او به سرعت در حال پیمودن پله‌های موفقیت بود و می‌خواست که با شخص مورد علاقه‌اش ازدواج کند اما فهمید که سرطان دارد…!

این جمله و جملات مشابه این حس را به مخاطب القا می‌کند که باید هرچه زودتر برای پیشگیری از سرطان اقدام کند تا دچار نگون بختی شخصیت داستان ما نشود!

  محصول  یا خدمت شما باید منجی باشد

در رپرتاژ آگهی خود که مخاطب را شناخته اید و او را با یک درد و نیاز بزرگ آشنا کرده اید باید یک محصول یا خدمت را به عنوان منجی به او معرفی کنید. معرفی کردن یک محصول یا خدمت به عنوان منجی تیر خلاص در یک رپرتاژ آگهی است.

  پایان خوشی را فراهم سازید!

شما در حال تلاش برای گرفتن جایزه اسکار نیستید! شما تنها محصول یا خدمات خود را می‌فروشید. اگر می‌خواهید مخاطب برند شما و محصولتان را به خاطر بسپارد از یک پایان خوش استفاده کنید.

پایان خوش مورد علاقه همه انسان‌هاست. هیچ کس یه پایان نامعلوم و ناخوشایند علاقه ندارد و از آن خاطره خوشی نخواهد داشت. مخاطبی که درگیر داستان و رپرتاژ آگهی شما شده است نیاز به یک پایان خوشایند و پرمفهوم دارد.

   اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی خود را فراموش نکنید

چگونه در یک تبلیغ می‌خواهید، محصول یا خدمت خود را بفروشید؟ اطلاعات تماس خود را فراموش نکنید و به مخاطب خود بگویید که از چه طریق می‌تواند با شما و کسب و کارتان در ارتباط باشد و محصول یا خدمت شما را خریداری کند؟

ننوشتن اطاعات تماس و راه‌های ارتباطی بصورت صحیح در رپرتاژ آگهی بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا پول و سرمایه شما به هدر برود. شما حتی‌ می‌توانید برای آگهی بیشتر به مشتری خود، لینک دانلود رایگان کاتالوگ یا کتاب محصول خود را بگذارید.

منبع: //www.copyblogger.com/writing-advertorials/

عرفان خجسته

عرفان خجسته

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...