چه ایده‌هایی برای محتواسازی در اینستاگرام مناسب هستند؟

چند درصد از محتوایی که برای اینستاگرام خود تولید کردید طبق اصول و خواسته الگوریتم این پلتفرم بوده؟ می‌دانستید اصول تولید محتوا می‌تواند به شما در پیدا کردن ایده‌های جدید کمک کند؟ اکثر ادمین‌های سوشال مدیا پس از مدتی فعالیت در پلتفرم‌های مربوط به خودشان با مشکل کمبود ایده مواجه می‌شوند. اگر شما هم چنین مشکلی را پشت سر می‌گذارید باید به شما بگوییم که تنها نیستید. ما در عصر بمباران اطلاعاتی هستیم و روزانه آنقدر محتوا، خبر، ایده، پیام و… برای ما ارسال می‌شوند که گاهی دچار شبهه و تردید می‌شویم که از کدام یک، چه استفاده‌ای باید بکنیم؟ در ادامه این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا ایده‌های جدید پیدا کنید و متوجه شوید چه پست‌هایی برای محتواسازی در اینستاگرام مناسب هستند.

ایده‌های محتواسازی در اینستاگرام

مخاطبان خود را به تفکر دعوت کنید

آیا پست‌هایی که تولید می‌کنید مشابه هم هستند؟ عکس ساده خیلی خوب است؛ اما نه وقتی که در استفاده از آن زیاده‌روی کنید. برای اینکه بتوانید کمی، فقط کمی، متفاوت باشید، مخاطبان خود را به تفکر دعوت کنید؛ اما چگونه؟

اول از همه منظور از تفکر چیست؟ یعنی پستی که مخاطب شما برای درک بهتر پست و منظور شما در پستتان بماند و بخواهد تا آخر آن را ببیند و در آخر هم واکنش مناسبی از خود نشان دهد. تا به حال استوری‌هایی را مشاهده کرده‌اید که در آن از کاربران سؤالاتی پرسیده‌اند؟ حالا این سؤال به صورت کادری بود که در آن باید پاسخی نوشته می‌شده یا دو گزینه‌ای بوده است. در چنین استوری‌هایی، کاربر اینستاگرام قصد دارد تا دنبال کنندگان خود را به عملی دعوت کند. عملی که در آن نیاز به تفکر است تا فالوورهایشان بتوانند به آن پاسخ دهند.

چگونه این کار را حین محتواسازی در اینستاگرام انجام دهیم؟ تا به حال به پست‌هایی برخورد کرده‌اید که در ابتدای آن سؤالی پرسیده شده است و در هر اسلاید سعی شده تا به یک قسمتی از سؤال پاسخ دهد؟ چنین پست‌هایی در ابتدا ترند هستند؛ اما می‌توانید کمی متفاوت‌تر و خلاقانه‌تر عمل کنید؛ اما چگونه؟

  • در اسلاید اول، سؤال یا چالش اول را مطرح کنید
  • در اسلاید دوم تا چهارم یا پنجم، کمی چالش‌های مرتبط را مطرح کنید. هنوز به سمت پاسخ دقیق نروید
  • حالا از اسلاید پنجم تا نهم، پاسخ‌ها را بنویسید

فقط چند نکته زیر را باید در نظر بگیرید:

  • انتخاب موضوع یا سؤال باید مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد
  • سؤالی که در اسلاید اول انتخاب می‌کنید، باید دقیقاً پرسش یا چالش فالوورهایتان باشد
  • طراحی و محتوای هر اسلاید باید به صورتی باشد که کاربر چند لحظه برای فهم آن توقف کرده و بخواهد متوجه شود که در اسلاید بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • جواب‌ها باید درست، علمی و کامل باشند
  • حتماً در اسلاید آخر از CTA استفاده کنید
an instagram post
با پرسیدن سوال از کاربر می‌توانید آنها را کنجکاو و در نهایت ترغیب به مشاهده کامل پست کنید.

در محتواسازی در اینستاگرام اول از همه به سراغ نوشتن کپشن بروید

محتوای جذاب برای اینستاگرام فقط مربوط به عکس نمی‌شود؛ بلکه متن کپشن هم اهمیت دارد. متأسفانه برخی چنان توجه خود را معطوف به عکس یا ویدئو می‌کنند که از کپشن غافل می‌شوند. در صورتی که کاربران بعد از مشاهده عکس به سراغ خواندن کپشن می‌روند. مسئله اینجاست که باید بین متن کپشن و عکس ارتباطی وجود داشته باشد؛ اما چگونه؟

بهتر است که اول از همه به سراغ متن کپشن بروید؛ اما چرا؟ درست است که کاربران اول از همه عکس را مشاهده می‌کنند و بعد به سراغ خواندن کپشن می‌شوند؛ اما وقتی صحبت از گرفتن ایده تولید محتوا برای اینستاگرام می‌شود، بهتر است که اول از همه بدانید چه عکس‌هایی را باید انتخاب کنید. در اینجا مدیر شبکه‌های اجتماعی باید برعکس عمل کند؛ یعنی در ابتدا به سراغ نوشتن متن کپشن برود. بارها برای خود ما هم پیش آمده که عکسی را آماده کرده‌ایم و در هنگام نوشتن متن کپشن متوجه شده‌ایم که ای کاش یک نکته خاصی را هم به داخل عکس اضافه می‌کردیم. البته متن کپشن نوشته حالت نسخه اولیه است و بعد تغییر می‌کند؛ اما حداقل به شما کمک می‌کند تا بعضی نکات اصلی فراموشتان نشود. هر کدام از این نکات می‌تواند موضوعاتی برای اسلاید هم باشند. اگر می‌خواهید کپشن‌هایی بنویسید که کاربر را جذب کند و به پست شما رنگ و لعاب دهد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چگونه به نوشته خود رنگ و لعاب دهیم؟” را مطالعه کنید.

  • در خود نوشتن متن کپشن، چند ایده به ذهنتان می‌رسد که هر کدام می‌تواند موضوعات پست‌های جدید باشد.
INSTARAM POST
بهتر است پیش از آماده کردن پست، کپشن آن را بنویسید.

مقالات را همراه با لینک در بیو قرار دهید

یکی از بهترین موضوعات محتواسازی در اینستاگرام منتشر کردن مقالات سایت در پست‌ها است. این تکنیک را بیشتر خبرگزاری‌ها استفاده می‌کنند. در هر پست، موضوع مقاله را در خط اول می‌نویسند. سپس کمی از مقاله با ویرایش جدید نوشته و بعد در خط آخر فالوور خود را تشویق به خواندن ادامه مقاله در سایت می‌کنند. البته لینک آن را در بیو قرار می‌دهند. این لینک در هر سری تغییر می‌کند.

  • در نوشتن متن کپشن باید از حس تعلیق استفاده کنید؛ یعنی کمی از اتفاق یا مسئله بیان شود و بعد کاربر برای درک بیشتر موضوع به سراغ ادامه متن در سایت برود.
  • حتماً در خط آخر از CTA استفاده کنید.
  • خود این مقالات هر کدام می‌توانند ایده‌هایی به ذهن شما برای تولید محتوای اینستاگرام در پست‌های بعدی بدهد.

محصولات جدید را متفاوت نشان دهید

این مورد می‌تواند برای فروشگاه‌های اینترنتی خیلی مفید باشد. اگر شما هم یک فروشگاه دارید، به جای اینکه با یک عکس ساده و نوشتن چند خط کپشن، محصول را معرفی کنید؛ به دنبال استفاده از سبک متفاوت باشد. ویدئو معرفی، چند عکس از کاربردهای مختلف محصول و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ تکنیک‌هایی هستند که می‌توان از آن برای معرفی محصولات جدید استفاده کنید. به هر حال سعی کنید تا کمی متفاوت اقدام به معرفی کالاهای جدید خود بکنید.

instagram post
معرفی محصول یکی از بهترین ایده‌های محتواسازی در اینستاگرام است.

گرفتن ایده برای محتواسازی در اینستاگرام واقعاً سخت نیست. از دل همین کارهای به ظاهر ساده می‌توانید چندین ایده به دست بیاورید؛ فقط کافی است که کمی دقت داشته باشید. امیدواریم که همین چند راهکار ساده به شما در گرفتن ایده کمک زیادی کند. همچنین اگر می‌خواهید موارد بیشتری در زمینه تولید محتوای اینستاگرام مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان انگلیسی “8 روش برای ساخت محتوای با کیفیت” را مطالعه کنید.

آوات هوم

آوات هوم

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...