چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

زمانی که صحبت از یک کسب و کار مشهور به میان می‌آید، اکثر مردم می‌دانند که این شرکت برندینگ قوی داشته است. اما آیا تا به حال با خود به این موضوع فکر کردید که بجای استفاده از اسامی رسمی، نام خود را به عنوان یک برند به دیگران معرفی کنید؟ بهتر است هیچوقت قدرت برندینگ شخصی را دست کم نگیرید؛ زیرا اگر به خوبی اجرا و پیاده شود می‌تواند به با ارزش‌ترین دارایی‌تان تبدیل شود. اما چگونه باید یک برند شخصی موفق بسازید؟ این مقاله قرار است به شما مزایای برندسازی شخصی را بگوید و با 4 راهکار به شما در زمینه ساخت برند خود، کمک کند.

برندینگ شخصی چیست؟

آسان‌ترین توضیح برای پرسونال برندینگ، تبلیغ نام خودتان است. در این مدل برندسازی شما می‌خواهید مهارت‌ها، تجربیات و خصوصیات اخلاقی‌تان شناخته شود. به عبارت دیگر شما پرسونال برندینگ می‌کنید تا ویژگی‌های‌ رقابتی خود را به دیگران نمایش دهید. به طور کلی برند شخصی تصویری حرفه‌ای است که مردم و مخاطبان هدف‌تان از شما مشاهده می‌کنند.

مزایای پرسونال برندینگ

1. بیشتر به شما اعتماد می‌کنند

برند شخصی شما دلیل کاری که انجام می‌دهید را توضیح می‌دهید. اینگونه مخاطبان با احساس بهتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. مردم زمانی که می‌دانند چگونه باید با شما در ارتباط باشند، رابطه نزدیک‌تری با شما ایجاد می‌کنند. همچنین زمانی که می‌دانند شما چه سابقه‌ای دارید و چگونه کارها را انجام می‌دهید اعتماد بیشتری می‌کنند.

two men shaking hand
سعی کنید رزومه خود را به صورت شفاف نوشته و به کاربران ارائه دهید.

2. ارزش بیشتری در بازار خواهید داشت

با گذشت زمان و پیشرفت برند شخصی‌تان، مردم شما را به عنوان یک برند می‌شناسند و با شما ارتباط احساسی ایجاد می‌کنند. مخاطبان با شما رابطه‌ای عمیق‌تر خواهند داشت و ارزش شما برای کاربران بیشتر می‌شود. اگر در حوزه کاری خود فعال باشید و مطالب محتوایی تولید کنید، به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد و تقاضای برند شما افزایش خواهد یافت.

3. از رقبایتان متمایز هستید

برندینگ شخصی یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود که شما را در ذهن کارفرمایان ماندگار می‌کند. هر چقدر برند شما پیشرفت بیشتری داشته باشد، شما بالاتر از رقبایتان خواهید رفت و کمتر باید تلاش کنید تا مخاطبان را متقاعد به همکاری با خود کنید. زیرا آنها شما را می‌شناسند، با مهارت‌های شما آشنا هستند و می‌دانند شما راه‌حل مشکل‌شان را می‌دانید.

4. شما به عنوان یک متخصص در حوزه خود شناخته می‌شوید

همانطور که ارتباطات شما گسترش پیدا می‌کند، افراد بیشتری پیدا خواهند شد که شما را می‌شناسند؛ حتی زمانی که با آنها ملاقاتی نداشتید. شما رشد خواهید کرد و در یک موقعیت ایده‌آل در زمینه کاری خود قرار خواهید گرفت.

some employees

چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

1. علاقه خود را مشخص کنید

برند شخصی شما باید با علایق و مهارت‌های شما مطابقت داشته باشد. چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ چه ویژگی‌هایی اشتیاق شما را بیان می‌کند؟ اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک شخص حرفه‌ای به دیگران نشان دهید، خود را به عنوان کسی با توانایی بالا در سخنرانی و جاه طلبی‌های بالا در زمینه کاری نمایش دهید.

2. ردپای خود را در اجتماع افزایش دهید

سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی درمورد توانایی‌ها و تجربیات خود صحبت کنید. می‌توانید پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنید تا سلایق، مهارت‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر در فیسبوک یا توییتر فعالیت می‌کنید سعی کنید لحن و دانشی را که در این پلتفرم‌ها با دیگران به اشتراک می‌گذارید طوری باشد که برندینگ شخصی خود را به دیگران نشان دهد؛ نه دیگر شرکت‌ها را. برای فعالیت موثر در شبکه‌‌های اجتماعی باید با رفتار آنها در این پلتفرم‌ها آشنا شده باشید. اگر می‌خواهید درمورد کاربران شبکه‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “روانشناسی مخاطب در شبکه‌های اجتماعی” را مطالعه کنید.

social media
فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث ساخت ارتباطات مناسبی در پلتفرم‌های هدف شود.

3. برای خود برنامه ریزی کنید

چگونه می‌خواهید از برندتان استفاده کنید؟ دقیقا مانند هر شرکت یا سازمان دیگر که برنامه ریزی و هدف دارند، شما هم باید برای فعالیت خود یک مسیر مشخصی را تعیین کنید. این مسیر باید تمام جزئیات را در بر بگیرد و طوری باشد که در نهایت باعث پیشرفت شما شود. می‌توانید این کار را با مخاطب‌سازی و گرفتن چند تصمیم کوچک برای شروع کار آغاز کنید.

4. از استوری تلینگ استفاده کنید

مهم است که در ابتدای کار بگویید که هستید و چه می‌کنید. یکی از راه‌هایی که تاثیر زیادی در ساخت داستان برند دارد، داستان سرایی است. اما باید بدانید اینکه فقط درمورد خودتان صحبت کنید برای کاربران ارزشی ندارد و شما را نسبت به رقبا متمایز نمی‌کند. بهتر است دنبال مواردی بگردید که داستان شما را مختص خودتان می‌کند. چه مسیری را برای رسیدن به جایگاه کنونی خود انتخاب کردید؟ آیا در حرفه خود دچار چالش عجیب یا هیجان‌انگیزی شدید؟ پاسخ دادن به این سوال و نوشتن چگونگی طی کردن مسیر برای کاربران جذابیت خاصی دارد. اگر نمی‌دانید چگونه برای برند شخصی خود داستان سرایی کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله چند قسمتی “داستان سرایی در برند چیست؟” وبسایت راما استودیو را مطالعه کنید.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که با برندینگ شخصی می‌توانید درک بهتری از هرآنچه که دوست دارید بدست آورید پیدا کنید. همچنین می‌توانید مسیر واحدی را برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر برای خود بسازید. پس از انجام این کار باید طبق مسیر، استراتژی بازاریابی مناسبی را برای خود تدوین کنید. 

سهیل عابدین پور

سهیل عابدین پور

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...