از یک ایده معمولی، چندین مقاله خواندنی تولید کنید

این مقاله، ترجمه مقاله زبان انگلیسی “چگونه با استفاده از یک ایده، 16 مقاله جذاب بنویسیم؟” است.

تولید کنندگان محتوا می‌دانند که  هر مقاله‌ای که منتشر می‌کنند، بخشی از حوزه وسیع‌تری به نام بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. اما جمع‌آوری ایده‌های مرتبط با هم و نوشتن مطالبی که کاربران را با حوزه اصلی برند شما آشنا کند، کاری سخت خواهد بود.
به طور مثال فرض کنید که شما مدیر بازاریابی یک برند هستید که در زمینه فروش تجهیزات بوکس فعالیت می‌کند. شما باید اشتیاق، تخصص و اهمیتی که برای ورزشکاران قائل هستید را به آنان منتقل کنید. اما مشکل اینجاست که برای انجام این کار، تنها چند پاراگراف فرصت دارید.
نوشتن اینگونه محتوا، بیشتر به متن‌های خبری یا صفحات «درباره‌ی ما» شبیه است تا مقاله نویسی برای وب‌سایت. در این مرحله، شما باید به تعداد زیاد مقاله تهیه کنید تا بتوانید به بوکسورها و علاقه‌مندان به ورزش بوکس کمک کنید.  
چند ایده به ذهنتان خواهد رسید؟ از بین آن ایده‌ها، چند مورد قابل استفاده خواهند بود؟ می‌توانید بجای اینکه ایده خود را تنها به یک مقاله اختصاص دهید؛ زاویه دید خود را تغییر داده و آن ایده را گسترش دهید. در ادامه با بررسی چند نکته، سعی داریم به شما کمک کنیم تا از یک ایده‌ی ساده، چند مقاله‌ی خواندنی بنویسید.

روی ارزش محصول تمرکز کنید

از داستان استفاده کنید (tell stories)

بجای اینکه تمام محصولاتتان را در یک مقاله لیست کنید، آن‌ها را در مقالات مختلف بررسی کنید. مزایای استفاده از محصولات چیست؟ چه نکاتی محصول شما را از سایرین متمایز می‌کند؟

نظرات مشتریان (customer testimonials)

بعد از اینکه محصولات اصلی خود را در پست‌های مختلف مورد بررسی قرار دادید، نوبت به نظرات مشتریان می‌رسد. هرآنچه که کاربران پس از استفاده از محصولاتتان بیان کردند را در پست‌های جدید بنویسید و هرکدام از پست‌ها را به مقالات مربوط به خود لینک کنید.

a man talking to phone
سعی کنید نظرات مشتریان که درمورد محصولاتتان است را در پست‌های جدید بنویسید.
برای خوانندگان جوایزی در نظر بگیرید (reader discounts)

می‌توانید از کاربران که مطالب شما را می‌خوانند، قدردانی کنید. به این منظور، جوایز ویژه‌ای برای آنان در نظر بگیرید. حتی اگر در سایت شما عضو شدند، اعمال کد تخفیف، گزینه مناسبی خواهد بود.

به همکارانتان عشق بورزید (neighborly love)

اگر برندی باشید که محصول ارائه دهید، احتمال دارد که روزی محصول شما به اتمام برسد. در این شرایط می‌توانید سایت همکاران خود را به کاربران پیشنهاد دهید. به طور مثال می‌توانید مقاله‌ای را درمورد تجهیزات مورد نیاز بوکسورها بنویسید و آن را به سایت‌هایی که این لوازم را ارائه می‌کنند، لینک کنید.

مقاله نویسی با محوریت داستان برند

اطلاعات کارمندان را منتشر کنید

هرکدام از اعضای تیم شما، علایق و جایگاه خاصی در برند دارند. می‌توانید پست‌هایی مربوط به هرکدام از آن‌ها در قالب «پرسش و پاسخ» منتشر کنید. پرسش‌ها می‌توانند درمورد نقش آن شخص در تیم، مهارت‌های او و … باشند.

پشت صحنه آنچه اتفاق می‌افتد

داستان‌هایی از آنچه روزانه در شرکت شما اتفاق می‌افتد، منتشر کنید. شاید برای شما چندان مهم نباشد، اما زمانی که به صورت روزانه این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهید، می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. کار کردن در برند شما چگونه است؟ چه چیزهایی شما را از رقبا متمایز می‌کند؟ چرا مشتریان محصولات شما را دوست دارند؟

فلسفه خود را داشته باشید

از بلاگ خود برای توصیف کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید استفاده کنید. لحنی که شما برای بلاگ خود انتخاب می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا مطالب تخصصی، قابل فهم‌تر بیان شوند. چرا این تجهیزات را تولید می‌کنید؟ محصولات شما چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

a man typing
سعی کنید با لحن برندتان، کارهایی که تا به حال انجام داده‌اید را به کاربرانتان ارائه دهید.
از تصاویر در لحظه استفاده کنید

تصاویر خود را حین استفاده یا به اصطلاح (in action) استفاده کنید. از تصاویر، اسلایدها و ویدئوها برای انجام این کار استفاده کنید. اگر در زمینه‌های ورزشی فعالیت می‌کنید، این کار به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

درمورد رویدادهای مهم بحث و گفتگو کنید

روزنامه‌نگاری کنید

به طور مثال، می‌توانید درمورد مسابقات داخلی و جهانی به طور مرتب مقاله نویسی کنید. می‌توانید در مورد رویدادهای پیش رو محتوا بنویسید یا اگر مسابقات به اتمام رسیده‌است، می‌توانید اخبار آن را در سایت خود قرار دهید.

درمورد مسابقات مهم بنویسید

به طور استاندارد نوشتن پست‌های بلاگ چیزی حدود 500 کلمه خواهد بود. اما رویدادهای مهم، این فرصت را به شما می‌دهد تا تعداد کلمات مقاله خود را افزایش دهید و به 1000 کلمه یا بیشتر برسانید. در اینگونه مقالات می‌توانید از آمار و جزئیات استفاده کنید.

 از نیازهای کاربران صحبت کنید

آیا در گذشته درمورد مسابقات بزرگ مکاتبه کرده‌اید؟ سعی کنید تا جایی که‌ می‌توانید درمورد اطلاعاتی که مربوط به نیازهای کاربران است، محتوا تولید کنید.

 درمورد کلاس‌های آموزشی مقاله نویسی کنید

تصور کنید کلاس آنلاینی را تشکیل داده‌اید که به شما کمک می‌کند با مخاطبین هدف خود صحبت کنید. در این کلاس می‌توانید از بلاگ خود استفاده کنید تا علاقه کاربران به شما بیشتر شود. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید، درمورد کلاس‌های مختلف صحبت کنید.

با مقاله نویسی مسیر را به کاربران نشان دهید

 با افراد حرفه‌ای مصاحبه کنید

سعی کنید مخاطبان خود را آموزش دهید. برای این کار بلاگ وب‌سایتتان بهترین راه است. اگر در شرکت شما فردی در این رشته اطلاعاتی دارد، سعی کنید از او استفاده کنید. بهترین راه، مصاحبه و مشورت گرفتن از افراد حرفه‌ای است.

two men talking
سعی کنید در مقالاتتان، از افر‌اد حرفه‌ای استفاده کنید تا مطالب با کیفیت‌تری به کاربران ارائه دهید.
 به جزئیات بپردازید

پس از اینکه درمورد تکنیک‌‌ها و ترفندها صحبت کردید، نوبت به مسائل جزئی این رشته می‌رسد. چگونگی برخورد با زخم‌ها، نحوه گرم کردن عضلات و مواد غذایی که ورزشکار باید مصرف کند می‌تواند موضوعات خوبی برای شروع باشد.

 منابع آموزشی دیگر را به کاربران معرفی کنید

می‌توانید وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها و مجلات را بررسی کنید و منابعی که مفید بودند را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

 به سوالات کاربران پاسخ دهید

سوالات مخاطبان را بخوانید. شاید پاسخ تمام آن‌ها را در بلاگ خود نداشته باشید. این مشکل را چگونه می‌خواهید حل کنید؟ می‌توانید در وب‌سایت خود بخش سوالات متداول قرار دهید و سوالات پرتکرار آنان را در این بخش قرار دهید.

حلقه بازاریابی محتوایی خودتان را داشته باشید

محتوا به شما کمک می‌کند تا شناخته شوید، دوست داشته شوید و اعتماد اینجاد کنید. زمانی که اعتماد کاربر را جلب نمودید، می‌توانید توقع داشته باشید که از شما خرید کند. وقتی برروی استراتژی ویرایشی متمرکز شوید، وب‌سایت شما به منبع برای کاربران تبدیل می‌شود. اینگونه به یک رسانه تبدیل می‌شوید که مشتریان بالقوه به طور مرتب از شما دیدن می‌کنند تا آخرین اخبار را در اختیارشان قرار دهید.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چرخه تولید محتوا” را مطالعه کنید.

سهیل عابدین پور

سهیل عابدین پور

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...