اگر این 16 مهارت را ندارید، اسم خود را دیجیتال مارکتر نذارید!

با رشد و رونق کسب و کارهای آنلاین شاهد شیوه‌ی جدید بازاریابی به نام دیجیتال مارکتینگ هستیم! کسانی که از این شیوه می‌توانند استفاده کنند تا کسب و کار شما رشد پیدا کند را دیجیتال مارکتر می‌نامند!

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا در حال یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای بازار کار هستید، باید مهارت‌هایی که در ادامه به عنوان توانایی‌های حداقلی در این زمینه مطرح می‌شوند را فرا بگیرید.

امروز با آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 همراه باشید تا ببینید به چه کسی بازاریاب آنلاین می‌گویند؟

 

به چه کسی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

این روزها بازاریابی آنلاین و فرآیندهایی که در این مسیر انجام می‌شود، این روزها کاربردهای فراوانی دارد که در دنیا می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

اینترنت و کسب و کارهایی که در بستر آن تشکیل شده‌اند، همه چیز را متحول و دگرگون کرده است. این روزها راه‌های ارتباطی دیگر مانند گذشته محدود نیست بلکه شما قادر هستید از هر طریقی محصول خود را بفروشید.

برای این که شما در این زمینه موفق باشید، مانند هر شغل دیگری باید توانایی‌ها و مهارت‌هایی بدست آورید که هر کسی ندارد و بدست آوردن آن‌ها هم آسان نیست، اما در نهایت زندگی حرفه‌ای شما را متحول کرد.

همچنین اگر یک کارفرما هستید، با خواندن این مهارت‌ها متوجه می‌شوید کسانی که برای شما رزرومه ارسال می‌کنند، دیجیتال مارکتر نیستند، بلکه تصور می‌کنند که یک بازاریاب آنلاین هستند.

 

شخصیت یک دیجیتال مارکتر باید چگونه باشد؟

یکی از بخش‌های مهم در کار حرفه‌ای این است که علاوه بر مهارت، فرد دارای ویژگی‌های شخصیتی لازم نیز باشد.

داشتن این ویژگی‌ها باعث می‌شود که شما قادر باشید خیلی آسانتر و سریعتر مسائل را حل و فصل کنید. در ادامه مهم ترین ویژگی‌های شخصیتی یک بازاریاب آنلاین را با هم بررسی می‌کنیم:

 

کنجاوی و سر درآوردن از همه مسائل برای بدست آوردن ایده‌های جدید

اولین ویژگی شخصیتی که یک بازاریاب آنلاین باید داشته باشد، این است که بصورت ذاتی علاقه داشته باشد سر از همه چیز دربیاورد!

این موضوع بسیار مهم است که شخص کنجکاو باشد تا اطلاعات کاملی راجع به هر موضوع بدست آورد. این موضوع به او ایده‌های جدید می‌دهد تا در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی موفق‌تر از همیشه عمل کند!

 

به چه کسی دیجیتال مارکتر می‌گویند؟

سخت کوش و آرام بودن باعث می‌شود که جا نزنید!

یک دیجیتال مارکتر در طول مسیر کاری خود متوجه می‌شود که مسائل زیادی هستند باید حل شوند! او تمام سعی خود را بکار می‌برد که مسائل را حل کند و در مواجه با آن‌ها آرام است.

در واقع این ویژگی باعث می‌شود که یک بازاریاب آنلاین اگر در یک استراتژی شکست خورد، دیگر برنامه‌ها را امتحان کند تا در نهایت به موفقیتی که می‌خواهد برسد.

 

همیشه دنبال یاد گرفتن است!

یاد گرفتن همیشگی یکی از ویژگی‌های این شغل است چرا که پیوسته تکنولوژی‌های جدید، الگوریتم‌ها و روش‌هایی نویی وارد بازار می‌شود که اگر از آن‌ها عقب بیفتید، احتمال شکست شما بیشتر و بیشتر خواهد شد!

این ویژگی شخصیت باعث می‌شود که یک بازاریاب آنلاین ساعتی از روز را به مطالعه و گذراندن دوره‌های جدید در این زمینه اختصاص دهد.

 

انعطاف پذیر باشید تا مشتریان بیشتری داشته باشید

شما باید با مشتریان زیادی سر و کله بزنید تا موفق شوید! بله این اصطلاح دقیقا همینجا بکار می‌رود! شما باید بصورت پیوسته خود را با شرایط جدیدی که در آن قرار می‌گیرید، وفق دهید و به سمت جلو بروید.

کمتر کسی پیدا می‌شود که بدون داشتن این ویژگی در شغل‌هایی مانند دیجیتال مارکتینگ که پیوسته در حال تغییر است، موفق باشد.

 دیجیتال مارکتر

 

شما باید چند کار را بصورت همزمان انجام دهید! برای آن اماده باشید

مولتی تسکینگ یکی از ویژگی‌هایی است که باید یک دیجیتال مارکتر داشته باشد. یک بازاریاب آنلاین با توجه به مهارت‌های متنوعی که دارد باید قابلیت پیاده سازی همه آن‌ها را بصورت همزمان داشته باشد.

این ویژگی شخصیتی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت بین یک بازاریاب عالی و یک بازاریاب آنلاین معمولی شود!

احترام گذاشتن در محیط کسب و کار را یاد بگیرید

لازمه شغل‌هایی که در آن مسائل فنی بکار می‌رود، مانند دیجیتال مارکتینگ این است که صاحب این مهارت به همه احترام بگذارد و خود را بالاتر از بقیه نبیند! ممکن است حتی بعضی مواقع حق با دیگران باشد، پس بدون غرور گوش دهید. همچنین در نظر داشته باشید که گاهی نگاه دیگر به مسائل می‌تواند باعث شود که ایده‌های جدید بدست آورید.

تعامل با مشتریان و شیوه‌های آن را یاد بگیرد

فرقی نمی‌کند که بصورت حضوری و یا آنلاین اقدام به بازاریابی می‌کنید در هر حالتی شما یک بازاریاب هستید و احتیاج دارید که با افراد دیگر در تعامل باشید. یک بازاریاب موفق کسی است که از شیوه‌های مختلف تعامل با مشتری اطلاع دارد و به آن‌ها کمک می‌کند که در سریع ترین زمان بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

فرسایشی کار کردن، آفت کارهای آنلاین

اگر شما هم مانند دیگر افراد فنی عاشق شغل خود باشید، متوجه گذر زمان نمی‌شوید و همین موضوع باعث می‌شود که متوجه نشوید که بیش از چند ساعت است که پشت سیستم نشسته‌اید و یا نیاز به استراحت دارید.

شما باید بصورت اصولی، منظم و تحت یک برنامه سالم کار کنید تا دچار مشکلات مختلف نشوید! توجه داشته باشید که تفریحات مانع کار شما نیستند، بلکه به شما توان می‌دهند با انرژی بیشتری مشغول بکار شوید.

با کارفرما و مشتری خود صادق باشید

در مواقع زیادی پیش می‌آید که شما نیاز دارید، صادق باشید. همین موضوع باعث می‌شود که شخصیت اصلی شما معلوم شود.

به عنوان مثال فرض کنید که شما دارای یک محصول هستید که مزایای زیادی برای مشتری ایجاد می‌کند، اما مزیت اصلی که مشتری به دنبال آن است در محصول شما وجود ندارد. در این مواقع لازم است که مصلحت مشتری را بجای خود درنظر بگیرید و حقیقت را به او بگویید.

من نمی دانم در دیجیتال مارکتینگ یک جمله‌ی رایج است

شما باید شجاعت این موضوع را داشته باشید که به راحتی بگویید، نمی‌دانم! هر چقدر هم که مهارت‌های شما زیاد باشد این امکان وجود دارد که شما چیزی را بلد نباشید و یا تجربه‌ی کافی در آن زمینه نداشته باشید! بهترین جمله‌ای که می‌توانید بکار ببرید این است که بگویید، نمی‌دانم!

مهارت‌های علمی و فنی یک دیجیتال مارکتر

مهارت‌های فنی یک دیجیتال مارکتر در کنار مهارت‌های آنلاین آن می‌تواند باعث تغییر سریع در یک کسب و کار از نظر فروش و بازاریابی باشد. مهارت‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم طبق آمار جزو ضروری‌ترین مهارت‌های یک دیجیتال مارکتر است:

جستجو کردن و سرچ حرفه‌ای

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید قادر باشید که جواب سوال‌های خود را به سرعت پیدا کنید چرا که به مسائل زیادی برخورد می‌کنید که جواب آن‌ها را نخواهید دانست.

مهارت جستجو و سرچ در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و … بصورت حرفه‌ای مهارتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

اکسل راهگشا است!

بله! اکسل هم جزو مهارت‌های یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای است که قادر است حرفه خود را با آمار و ارقام بزند!

یک بازاریاب آنلاین حرفه‌ای می‌تواند با استفاهد از این نرم افزار بی‌نظیر و فوق العاده اطلاعات مختلفی را ثبت کند و در مواقع لزوم شروع به تحلیل آن‌ها بکند! شما باید بلد باشید که چگونه از جدول‌ها و نمودارهایی که در اکسل رسم می‌شوند به کارفرمای خود گزارش بدهید!

تحقیق و جمع آوری داده‌ها بصورت پیشرفته

برای طراحی استراتژی بازاریابی و تولید محتوا، تعیین مسیر شبکه‌های اجتماعی، طراحی سفر مشتری و … شما نیاز به مهارت تحقیق و جمع آوری اطلاعات و داده‌ها دارید که باید بصورت حرفه‌ای آن را بلد باشید. داده محور باشید و با سند حرف بزنید!

سعی کنید اطلاعات را بر میل شخصی خود اولویت بدهید؛ البته این موضوع همیشه صادق نیست چرا که گاهی اوقات خلاقیت انسان بسیار بهتر از انجام یک کار تکراری و روتین است.

گوگل آنالیتکس، مهارت اصلی بازاریاب‌های آنلاین

یک بازاریاب آنلاین پیشرفته قادر است که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ اقدام به بررسی دقیق مسائل کند. در واقع شما می‌توانید با این روش برای کارهای سئو و بهینه سازی سایت خود، هدف تعیین کنید.

همچنین باید با مفهوم لید یا سرنخ هم آشنایی کافه داشته باشید چرا که در گوگل آنالیتیکس شما قادر هستید، این موضوع را دنبال کنید.

تحقیق کلیدواژه‌ها را بلد باشید!

بله باید شما یاد داشته باشید که چگونه کلیدواژه‌های مهم برای یک کسب و کار را پیدا و شناسایی کنید. این مهارت در زمینه سئو، تولید محتوا و … بسیار مهم و کاربردی محسوب می‌شود که عدم داشتن اطلاعات کافی در این حوزه احتمال شکست شما را بالا خواهد برد.

یاد داشتن برای کار کردن با یکی از ابزارهای تحقیق کلیدواژه از جمله kwfinder، Google Trends و … برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است.

کدنویسی سایت CSS و HTML5

گاهی اوقات اگر از ابزارهای کراولر مانند Hotjar استفاده کنید، متوجه می‌شوید که یک قسمت سایت دچار مشکل یا ایراد فنی است!

در این مواقع شما باید خودتان قادر باشید که سایت و کد آن را به سرعت اصلاح کنید به همین دلیل گفته می‌شود که حداقل مهارت زبان برنامه نویسی برای یک دیجیتال مارکتر CSS و HTML5 است!

جمع بندی

اگر نام خود را دیجیتال مارکتر می‌زارید، اما ویژگی‌های بالا را ندارید، بهتر است که تجدید نظر کنید! همچنین اگر به دنبال اصول دیجیتال مارکتینگ هستید، توصیه می‌کنم که یادگیری مهارت‌های بالا تحت یک برنامه منظم مسیر خود را شروع کنید. ممکن است شما یک کارفرما باشید و با شخصی کار کنید که این مهارت‌ها را نداشته باشد!

به شما توصیه می‌کنیم که قطع همکاری کنید و با کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 تماس بگیرید.

شما هم اگر در این زمینه دارای نظر خاصی هستید و یا تجربه‌ی مفیدی دارد که ممک است به درد دیگران هم بخورد در انتهای همین مطلب بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

این مقاله توسط عرفان خجسته در وب‌سایت دی‌ام360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.

 

عرفان خجسته

عرفان خجسته

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...