اگر در درجه اول سعی در هدایت فروش محصول دارید، تمرکز اصلی شما باید روی صفحات کالای آموزنده و جذاب باشد که برای جستجو و تبدیل بهینه شده اند.
تمرکز ثانویه شما میتواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که زمان و چگونگی استفاده از محصولات خود را نشان میدهد، پیوند به آن صفحات در جایی که مرتبط باشد (بهتر است اگر وبلاگ شما کاملاً تبلیغی نباشد).
اگر سایت شما تبلیغاتی عمل میکند و هدف این است که خوانندگان جدید را از طریق جستجو جذب کنید، میخواهید روی “محتوای” غنی (مانند مقالات بلند یا منابع ویدیویی که آموزنده، سرگرم کننده یا هر دو هستند) اول باشید، محتوای “چسبنده” تولید کنید که بازدیدکنندگان را در سایت شما طولانیتر نگه میدارد یا آنها را ترغیب میکند تا برگردند.
مخاطبان خود را در نظر بگیرید
مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجیها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما میتواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. شخصیتهای بازاریابی یا شخصیتهایی را که نماینده بازدیدکنندگان و مشتریان سایت ایده آل شما هستند، در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به دنبال آن هستند.
اگر تجارت شما نوجوانان را هدف قرار میدهد، ممکن است بخواهید روی به روزرسانیهای مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم های بیشتر تمرکز کنید. همچنین میخواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است.
تقویم محتوایی ایجاد کنید
هنگامی که تصور کردید که چه کسی را هدف قرار داده اید و چرا، میتوانید شروع به تهیه یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم سرمقاله برنامهای است که نشان میدهد چه زمانی مطالب جدید منتشر میکنید و چه نوع محتوا خواهد بود. این به شما کمک میکند تا به یک برنامه منظم بپیوندید. (ایجاد یک مطالب جدید به طور منظم در صورت داشتن یک وبلاگ بسیار مهم است)
چند نکته برای ایجاد محتوای سئو شده در مقالات:
- برای وبسایت خود برنامه در نظر بگیرید – برای مثال ، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه یک دستور العمل بدون گوشت را انجام دهد.
- در هنگام تولید انواع پیچیده تر مطالب، مانند فیلم ها و اینفوگرافیها، زمان کافی را به خود اختصاص دهید. این موارد معمولاً برای انجام کامل به چندین بار ویرایش نیاز دارند و میتوانند پیچیده تر برای بهینه سازی جستجو باشند.
- از قبل خیلی دور از برنامه ریزی نکنید – تقویم ها به دلیل تغییر در اهداف بازاریابی ، بودجه یا کارمندان ، اغلب پس از یک یا دو ماه دچار کمبود میشوند، بنابراین سعی نکنید برنامه ای را برای سال آینده برنامه ریزی کنید و خطر را هدر دهید. وقت و تلاش زیادی را صرف تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد کنید
- در آخر، به فکر تحلیلهای سایت خود باشید. مرتباً محتوای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیست. اقدامات خوب موفقیت و ترافیکی شامل نمایش صفحه، نظرات (در پستهای وبلاگ و برخی دیگر از انواع محتوا)، اشتراکهای در شبکههای اجتماعی ( فیسبوک، توییت و غیره) و نرخ تبدیل میباشد. تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:
موفقیت های خود را مطالعه کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را تکرار کنید – به دنبال الگوهای باشید.
آیا مخاطبان شما عاشق فیلم هستند؟
سپس فیلم های بیشتری بسازید! تقویم مقاله گذاری خود را کاهش دهید تا بتوانید بیشتر وقت و تلاش خود را روی انواع محتوا که واقعاً طنین انداز است متمرکز کنید.
وقت خود را برای به روزرسانی و بهبود محتوای قدیمیتر سئو اختصاص دهید – اگر سعی کردید یک مقاله را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید، اما برای تغییر متفاوت آن کلمه کلیدی، ترافیک بیشتری به دست میآورید، دوباره وارد آن شوید و آن را برای کلمه کلیدی جدید دوباره بهینه کنید. برای مثال ممکن است با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان، ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
لطفاً اگر سؤال دیگری در مورد ایجاد و بهینه سازی محتوا برای سئو دارید، در نظرات به من اطلاع دهید.
این مقاله توسط جنان خزرجی در وبسایت dm360 تالیف گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.
0 دیدگاه