چگونه در اینستاگرام فالوور واقعی جذب کنیم؟

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام، به یکی از اصلی‌ترین قطب­‌های فروش آنلاین در بین سایر شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب جهان تبدیل شده است و داشتن استراتژی مناسب برای افزایش فالور واقعی عامل مهمی برای فعالیت در آن است.

سالانه بسیاری از کسب و کارها اعم از کسب و کارهای شخصی، گروهی، برندها و …، با برگذاری کمپین، به دنبال جذب مخاطب هدف می‌­باشند.

اینستاگرام شامل تعاملات و ارتباطات بسیار زیادی می­‌باشد که برای برخورداری از آن، باید شناخت مخاطب هدف صورت بگیرد.

چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

 

در اینستاگرام محتوای تصویری اولویت اول را دارد

کاربران موبایلی، رتبه اول را در بین کاربران فعال اینستاگرام دارند. باید در نظر داشت صفحه نمایشی که برای این کاربران وجود دارد، بسیار کوچک است. لذا سعی کنید انتشار محتوای تصویری که شامل عکس یا ویدئو می­‌باشد را در اولویت قرار بدهید.

اگر از محتوای متنی استفاده می‌کنید، سعی کنید برای اسلاید اول از تصاویر با کیفیت و جذاب و تیترهایی شامل فونت خوانا و دارای سایز بزرگ استفاده کرده و سایر توضیحات را در اسلایدهای بعدی قرار بدهید.

درصد زیادی از کاربران بصری هستند و هر کدام از آنها با توجه به علایقشان، صفحه­‌های زیادی را دنبال می‌­کنند.

لذا به یاد داشته باشید انتشار ویدئو و یا محتوای تصویری که با تیتر جذاب همراه باشد، نسبت به کپشن های طولانی درصد بیشتری از لایک و ویو را در اینستاگرام دریافت می­‌کنند.

creating visual content

سعی کنید مطالب خود را در قالب محتوای تصویری به کاربران اینستاگرام ارائه دهید.

 

محتوای کوتاه و جذاب در اینستاگرام پربازدید تر است

درصد زیادی از کاربران موبایلی کم حوصله­‌ تر از آن هستند که بخواهند برای یک محتوا بیشتر از ۶۰ ثانیه زمان بگذارند.

آنها در ۵ ثانیه تصمیم می‌گیرند که محتوای شما را دنبال کنند یا نه و حداکثر زمانی را که برای دنبال کردن آن می­‌گذارند ۶۰ ثانیه می‌باشد. با پرهیز از توضیحات اضافه، امکان تصمیم‌­گیری را برای مخاطب راحت ­کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که لیستی از صفحه‌هایی که در حوزه فعالیت شما مشغول به تولید محتوا هستند، تهیه کنید. سپس استراتژی صفحات اینستاگرام آن‌ها را که شامل نام صفحه، توضیحات BIO، تعداد انتشار هر پست، تعداد انتشار هر استوری، سبک محتوایی و نوع تمایز می‌­باشد بررسی نمایید.

اگر می‌خواهید موارد بیشتری برای افزایش فالور واقعی اینستاگرام را مطالعه کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله “35 روش برای افزایش فالور واقعی” وب سایت هوت سوت را مطالعه کنید.

برای محتوای خود، ارزش خلق کنید

محتوای شما، ارزش شماست. همان‌طور که شما برای مخاطب ارزش خلق می­‌کنید، مخاطب نیز زمانش را برای شما صرف می‌کند.

سعی کنید استراتژی محتوایی خود را با روایت داستان و مطرح کردن موضوع در قالب داستان و به گونه‌ای طراحی کنید که مخاطب حس مهم بودن و تعلق داشتن را دریافت کند.

به عنوان مثال اگر محتوای آموزشی منتشر می­‌کنید، آن را به محتوای آموزشی و سرگرمی نیز تبدیل کنید، استفاده از محتوای انگیزشی، مسابقه، برگذاری کمپین و چالش را هنگام انتخاب و آماده سازی محتوای خود در نظر داشته باشید.

پس از این کار، اعتماد و تصمیم‌گیری را برای مخاطب راحت­‌تر کرده، و می­‌توانید هم­زمان با معرفی محصول خود، آن را به فروش برسانید.

BIO صفحه کسب و کار شما به شدت در روند افزایش فالوورها تاثیرگذار است

از طریق BIO  است که مخاطب تصمیم می­‌گیرد صفحه شما را دنبال کند یا نه. لذا نحوه نگارش آن به شدت تاثیرگذار است.

هنگام نوشتن BIO، حتما حوزه فعالیت و نوع تمایزتان را به دقت توضیح دهید.(استفاده از ایموجی­‌ها به جذاب­‌تر ­شدن BIO می‌افزاید.) با قرار دادن لینک های ارتباطی خود در BIO، می‌­توانید با افزایش CTA که همان Call to action می­‌باشد، راحت‌­تر و سریع‌­تر خدمات‌تان را به مخاطبان معرفی می­‌کنید.

instagram bio

سعی کنید متن مناسبی را برای BIO خود بنویسید و از CTA در آن استفاده کنید.

 

چه فاکتورهایی در اینستاگرام برای محاسبه رتبه صفحه شما اهمیت دارد؟

نرخ تعامل یا Engagement Rate در اینستاگرام

نرخ تعامل، نسبت تعداد لایک، ویو، کامنت، سیو، و اشتراک ­گذاری در اینستاگرام می‌باشد. لذا سعی کنید عیار محتوایی که منتشر می­‌کنید، به گونه‌ای باشد که در همان دقایق اولیه این موارد را دریافت کند. در این صورت محتوای شما نیز در صفحه Explore فالوورهای دنبال کنندگانتان نمایش داده می­‌شود.

user engagement

با افزایش میزان درگیری کاربران با پست‌ها، شما شانس ورود به explore را خواهید داشت.

 

دفعات؛ زمان حضور؛ سرعت مخاطب

در ابتدا با استفاده از ابزارهایی که در قسمت Insights برای صفحه شما وجود دارد، روزهایی را که فالوورهای صفحه شما زمان بیشتری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، و ساعت­‌هایی را که بیشترین فعالیت را در آن دارند به تفکیک هر روز بررسی کنید. (برای این کار سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید.)

سپس لیستی از آنها را بر اساس جنسیت، سن، کشور و شهری که در آن سکونت دارند (برای آگاهی به آداب و فرهنگ­‌ها و مسائلی که در ذهن افراد آن منطقه نقش بسته است) آماده کنید.

برنامه‌ها و حوزه‌های انتشار محتوا را با تحلیل و آنالیز صفحه خود در اینستاگرام مطابقت دهید، در صورتی که محتوا می­‌توانست اطلاعاتی متناسب با مسائلی که در ذهن مخاطبان شما وجود دارد به آنها منتقل کند، اطمینان حاصل می­‌کنید که نه تنها به افزایش آگاهی کمک می‌­کنید، بلکه نوعی ارزش را نیز خلق می­‌کنید.

پس از چند هفته خواهید دید که فالوورهای شما منتظر هستند تا اطلاعات جدید را از شما دریافت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “اهمیت هشتگ‌ها در اینستاگرام” را مطالعه کنید.

 

فعالیت منظم و پایدار

به یاد داشته باشید صفحه اینستاگرام شما، تلویزیون شماست. سعی کنید برنامه های متنوع و جذابی را در زمان‌های منظم منتشر کنید. استفاده صحیح از این امکانات، می‌­تواند به مراجعه کنندگان صفحه شما ‌بی‌افزاید.

این فرصتی است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است؛ پس نهایت استفاده را از آن به عمل آورید.

content calendar

سعی کنید برای فعالیت‌های خود برنامه ریزی کنید و طبق زمان بندی فعالیت کنید.

 

اهمیت استراتژی محتوایی را برای شما توضیح دادیم

به یاد داشته باشید که صفحه اینستاگرام شما، رسانه شماست. سعی کنید محتوایی را در آن منتشر کنید که برای مخاطبانتان مطلوب باشد. توضیحاتی در مورد راهکارهای شناخت مخاطب هدف ارائه شد.

بد نیست که این نکته را بدانید؛ با آگاهی از مدل فکری و ویژگی‌­های مخاطبانتان، راحت­‌تر، سریع‌­تر و هوشمندانه­‌تر به محبوبیت صفحه خود می‌افزایید. برنامه های متعددی برای استراتژی محتوایی­تان طراحی کنید و سعی کنید با زمان‌بندی مشخصی آن را منتشر کنید که در افزایش فالور واقعی بسیار مهم است. 

این مقاله توسط محدثه اختریان در وب‌سایت DM360 تالیف گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...