نحوه معرفی محصول به مشتری در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها دیگر ابزار برندینگ نیست؛ بلکه به یک فروشگاه مجازی تبدیل شده‌اند. حالا دو پرسش؟ چگونه در بین این همه صفحات فروشگاهی که در تمامی سوشیال مدیا راه‌اندازی شده است، بتوانید محصولات خود را به بهترین شکل معرفی کنید؟ چگونه پست محصولات شما در صدر نمایش دنبال کنندگان قرار بگیرد؟ این‌ها و نمونه‌های دیگر , نحوه معرفی محصول به مشتری پرسش‌هایی هستند که در ادامه با چند تکنیک به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

نحوه معرفی محصول به مشتری در سوشال مدیا

جدول تقویم محتوایی داشته باشید

همه تکنیک‌ها که فنی نیستند؛ متأسفانه بعضی صاحبان کسب‌وکار و مدیران شبکه‌های اجتماعی چنان غرق در موارد فنی می‌شوند که اصول پایه را فراموش می‌کنند. اولین قدم طراحی یک تقویم محتوایی است. شما تا وقتی ندانید که چه پست‌ها با چه موضوعی و در چه زمانی باید تولید و منتشر کنید، چگونه می‌خواهید فعالیت مناسب داشته باشید. پس در ابتدا برای خود یک تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. این تقویم به شما چشم‌اندازی از چگونگی کار و روند فعالیتتان می‌دهد. در حقیقت باعث می‌شود تا با برنامه پیش بروید.

در جدول تقویم محتوایی مربوط به شبکه‌های اجتماعی موارد زیر باید نوشته شود:

  • نوع شبکه اجتماعی (اینستاگرام، یوتیوب و غیره)
  • نوع محتوای تولیدی
  • ساعت انتشار
  • ساعت بازنشر
  • کپشن
  • هشتگ
  • کلمات کلیدی اصلی در متن
  • لحن محتوا
  • روز انتشار

یک نکته مهم و کاربردی برای نحوه معرفی محصول به مشتری

برای اینکه بتوانید در هنگام معرفی محصول جدید، فروش آن را بیشتر کنید؛ از استراتژی زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • بین یک تا دو ماه قبل، در شبکه‌های اجتماعی خبر از عرضه محصول جدید بدهید؛ (حواستان باشد که جزئیاتی نباید فاش کنید؛ در حد یک یا دو ویژگی جدید مانند سامسونگ یا اپل که گوشی‌های جدید خود را معرفی می‌کنند.)
  • از یک هفته قبل در همه شبکه‌های اجتماعی در خصوص محصول جدید خود صحبت کنید. اینکه چه ویژگی‌ها و مزایایی نسبت به بقیه دارد.
  • یک هفته بعد از راه‌اندازی، ویژگی‌هایی که در گذشته معرفی کرده‌اید، با سبک جدیدتری نشان دهید. این بار که همه با محصول جدید آشنا شده‌اند و دست شما برای معرفی بازتر است.
  • تا یک ماه بعد، با تولید انواع محتواهای مختلف و انتشار آن در بقیه شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر معرفی بهتر محصول، مخاطبان بیشتری را می‌توانید جذب کنید.

این یک استراتژی زمانی است که برندهای بزرگ برای معرفی محصولات جدید خود استفاده می‌کنند. به این صورت تا چند ماه (از قبل و بعد معرفی و انتشار) ذهن طرفداران خود درگیر محصولات جدید خود خواهند کرد.

برای داشتن بیشترین بازدهی از تبلیغات خود، سعی کنید زمانبندی مناسبی داشته باشید.

حواستان به متن، کپشن و هشتگ ها باشد

برای اینکه بتوانید ارتباط بین پست‌ها را از زمان شروع معرفی ابتدایی تا نقد و بررسی نهایی بعد از معرفی حفظ کنید، به متن، کپشن و هشتگ توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • برای هر محصول جدید خود یک هشتگ تعریف کنید؛ اما حواستان باشد که این هشتگ نباید یک بار مصرف باشد؛ یعنی شما در هر پست و استوری و ویدئو و هر بنر تبلیغاتی باید این هشتگ را معرفی کنید. به این صورت یک سلسله پست در آن شبکه در خصوص محصول خود خواهید داشت. همچنین هر کاربری هم قصد صحبت و انتشار پست در خصوص محصولتان خواهد داشت، می‌تواند از آن هشتگ استفاده کند.
  • متن و کپشن خیلی مهم است. متنی که برای ویدئوی می‌نویسید، متنی که در عکس نوشته‌ها نوشته می‌شود و خود کپشن در هر مرحله باید گیرا باشد. منظور از گیرا بودن یعنی اینکه کاربر بتواند به خوبی متوجه شود و با آن ارتباط برقرار کند. ساده و قابل فهم باشد و هم اینکه بسته به مرحله معرفی، اطلاعات کافی را بدهد.

کپشن یا متن را ساده ننویسید. بلکه به صورت داستان وار پیش بروید. منظور از داستانی نوشتن چیست؟ اول از همه مشکلات کاربران را در آن حوزه بنویسید. بعد سعی کنید تا آن ویژگی را که محصول شما دارد و می‌تواند مشکل را برطرف کند، بنویسید. البته بحث داستان در محتوای ویدئویی بیشتر اهمیت دارد. می‌توانید داستان یک اتفاق و استفاده از آن محصول را برای برطرف مشکل نشان دهید؛ نمونه‌ای که این روزها ترند شده است. اگر می‌خواهید محتوایی تولید کنید که کاربران ترغیب به درگیر شدن با پست کند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چه ایده‌هایی برای محتواسازی در اینستاگرام مناسب هستند؟” را مطالعه کنید.

برای معرفی بهتر محصولات خود از داستان‌سرایی استفاده کنید.

مشتریان و جامعه هدف خود را به صحبت تشویق کنید

فقط پست را منتشر نکنید. یکی از بهترین روش‌های تبلیغ این است که اجازه دهید تا گروه جامعه و مخاطبین شما در خصوص محصول جدید حرف بزنند. حالا این صحبت کردن می‌تواند در بخش کامنت پست‌ها یا به صورت پست UGC باشد. هرچه میزان این صحبت کردن و از همه مهم‌تر انتشار آن توسط خود کاربرانتان بیشتر باشد، محصول جدید بیشتر معرفی خواهد شد.

  • برای آن‌هایی که پست‌های مرتبط با محصولات جدید شما را منتشر یا دوستان خود را منشن می‌کنند، جایزه یا تخفیفی قرار دهید.
  • حواستان به منشن کردن نام برندتان در پست‌های دیگران باشد. در آنجا سؤالات یا مواردی مطرح می‌شود که بهتر است خودتان به آن‌ها پاسخ دهید.
  • مطمئن باشید که همیشه با نقدهای منفی روبرو خواهید شد. خیلی مهم است که به این نقدها چگونه پاسخ می‌دهید. اجازه ندهید که نوع پاسختان باعث ایجاد تنش بیشتر شود.
  • پست‌هایی را که دیگران در خصوص نقد و بررسی محصولات جدید شما منتشر می‌کنند (چه مثبت و چه منفی) در صفحات مرتبط شبکه‌های اجتماعی به ویژه انتشار بازنشر کنید.
  • هیچ سؤالی را در شبکه‌های اجتماعی بی‌پاسخ نگذارید؛ حتی اگر تکراری باشد.
به نقدها و سوالات کاربران درمورد محصولات پاسخ دهید.

به سئو مطالبتان توجه کنید

سئو محتوا در شبکه‌های اجتماعی شاید همانند سئو سایت اهمیت زیادی نداشته باشد؛ اما مسئله‌ای هم نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. الگوریتم‌های گوگل تغییرات زیادی داشته‌اند. این تغییرات به سمتی است که کلمات کلیدی اصلی نوشته شده در دل متن پست‌ها، کپشن و حتی دل ویدئو تشخیص داده شوند؛ هرچند هنوز راه زیادی برای تحقق این مسئله وجود دارد. به هرحال، در هر شبکه به ویژه در بخش کپشن و عنوان‌ها، از کلمه کلیدی محصول اصلی خود استفاده کنید.

  • نام محصول را در عنوان کامل بنویسید.
  • یکی از هشتگ ها حتماً باید نام محصول باشد.
  • در دل متن، حتماً نام محصول و مترادف‌ها را بنویسید.

در آخر برای افزایش فروش محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی، بهتر است که به چند نکته دیگر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • سلسله زمانی مناسبی برای معرفی محصول داشته باشید؛ یعنی اینکه به یکباره معرفی و بعد قطع نکنید.
  • بهتر است که از تیزرهای تبلیغاتی یا به عبارتی از محتوای ویدئویی استفاده کنید.
  • تبلیغات را فراموش نکنید؛ حتی اگر برندتان خیلی معروف است.
  • حواستان کاملاً به صحبت‌های انجام شده در خصوص محصولاتتان در صفحات دیگر کاربران باشد.

در پایان باید بگوییم اگر می‌خواهید موارد بیشتری درمورد نحوه معرفی محصول به مشتری در شبکه‌های اجتماعی مطالعه کنید، مقاله زبان انگلیسی “6 روش خلاقانه برای تبلیغ محصولات در شبکه‌های اجتماعی” را مطالعه کنید.

آوات هوم

آوات هوم

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...