هنگام تشکیل شبکه های اجتماعی برند کسب و کار خود، همزمان با یک فونداسیون قدرتمند، باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا و داشتن استراتژی محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار است.
در این مقاله سعی داریم اهمیت تولید محتوا را برای شما توضیح دهیم.
برای انتشار یک محتوای خوب، ۵ قدم باید برداریم:
-
تولید محتوا:
هر محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید با یکی از سه هدف جذب فالوور، تبدیل فالوور به فالوور واقعی و تبدیل فالوور واقعی به مشتری تبدیل شود.
پس از تعیین هدف، در نظر داشته باشید که چه تم هایی را برای انتشار محتوای خود به کار میبرید.
تم های محتوایی رایج در ایران، تصویر محصول و محصول در حال استفاده میباشد. (برای خلاقیت بیشتر، میتوانید از پشت صحنه انجام کار، ویدئوهای آموزشی و سرگرمی، زندگی شخصی، حضور در رویدادها و صحبت با مشتری استفاده کنید.)
۱۰ ستون محتوایی برای برند کسب و کارتان بنویسید، بر اساس آنها محتوا تولید کنید، پس از بازه زمانی یک ماهه و با استفاده از آنالیز پیج، ۳ ستون محتوایی که از نرخ تعامل و یا Engagement بیشتری برخوردار بود را انتخاب کرده و به عنوان ستون های اصلی محتوایی صفحه کسب و کار خود در نظر بگیرید.(داشتن تنوع برای سبک های محتوایی ضروری است اما در نظر داشته باشید که این تنوع نیز باید با یک هارمونی همراه باشد.)
-
آماده سازی کپشن:
سبک نوشتاری کپشن به افزایش CTA صفحه برند کسب و کار شما کمک میکند. زیرا شما میتوانید از طریق دعوت فالوورهای صفحه برند کسب و کار خود به لایک، کامنت، مراجعه به لینک صفحه BIO ، اطلاعات آنها را دریافت کنید و تعامل بیشتری با آنها داشته باشید.
به یاد داشته باشید پیام کلیدی خود را در دو خط اول و قبل از کلمه See more بنویسید. برای جذابیت بیشتر حتما از ایموجیها استفاده کنید.
زیرا استفاده از ایموجی از لحاظ بصری برای فالوورهای صفحه برند کسب و کار شما جذابتر است و باعث میشود مدت زمان بیشتری را در صفحه شما بمانند و این کار به بالاتر قرار گرفتن پیج شما هنگام سرچ کمک میکند.
-
نحوه صحیح هشتگگذاری:
هشتگ در اینستاگرام، حکم سئو در گوگل را دارد.
هشتگ گذاری صحیح باعث میشود محتوای شما در اینستاگرام در دسته مربوط به خود قرار بگیرد. به این صورت که مخاطب با سرچ کلمات کلیدی به آن دسترسی پیدا میکند.
تعداد هشتگهایی که میتوانید در یک پست قرار دهید بین ۱ تا ۳۰ عدد میباشد. در مقالات متعددی گفته شده که بهتر است بین ۳ تا ۸ عدد هشتگ را در کپشن ها استفاده کرده و پس از آن همین مقدار را با همان اکانت در کامنت اول قرار دهید.
استفاده بیشتر از این مقدار، باعث میشود اینستاگرام فعالیت شما را غیر حرفه ای متصور شود و این موضوع در رتبه بندی صفحه شما به هنگام سرچ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
استفاده از هشتگ زیاد، نماد Spam بودن پیج شما میباشد.
لازم نیست حتما هشتگ ها را در انتهای متن بیاورید. شما میتوانید آنها را در متن کپشن خود همراه کنید.
به یاد داشته باشید استفاده از هشتگ های خاص، فالوورهای تعاملی را به صفحه شما میآورد.
در ادامه مقالهی زیر به شما پیشنهاد میشود
-
زمانبندی:
در گذشته پست هایی که در صفحه Home پیج خود مشاهده میکردید، بر حسب زمان انتشار رتبهبندی میشدند. اما هم اکنون با حفظ مبنای زمان، نرخ تعامل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
بهترین زمان انتشار محتوا را با استفاده از Insight پیجتان بررسی کنید. اما در نظر داشته هر چه محتوای شما بیشتر باعث ایجاد تعامل بین صفحه شما و مخاطبانتان شود، مدتزمان بیشتری را در صفحه Home فالوئرهایتان به عنوان پست اول قرار میدهد.
-
تگ کردن افراد و مکان:
قابلیت تگ، نوعی ارزشگذاری و معرفی افراد میباشد. پس از بارگذاری محتوا، در قسمت تگ، کسب و کارهای مشابه و اینفلوئنسرهایی که حوزه کاری آنها مرتبط با فعالیت شما میباشد را تگ کنید. این کار باعث میشود در قسمت صفحه تگ های هرکدام از آنها، محتوایی را که شما در صفحه خودتان منتشر کرده اید نشان داده شود.
اگر کسب و کار محلی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که موقعیت آن را هنگام انتشار محتوا ثبت کنید. این کار باعث میشود افراد با سرچ آن موقعیت، از حضور کسب و کار شما در آنجا مطلع شوند.
در ادامه مقالهی زیر به کمک شما آمده است.
انواع CTA:
- درخواست لایک
- درخواست تگ
- درخواست به اشتراکگذاری
- درخواست نظر دادن
- درخواست سوال پرسیدن
- درخواست کلیک بر روی لینک Bio
بازآفرینی محتوا را جدی بگیرید
تمرکز بر موفقترین محتواها، از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از قسمت Insight صفحه برند کسب و کارتان، هر محتوایی را که در صفحه Explore فالوورهای فالوئرهای صفحه شما قرار گرفته است را آشیو کنید. زیرا هنگامی که یک محتوا در صفحه Explore قرار میگیرد، به این معناست که تمام استراتژی های محتوایی در آن به درستی رعایت شده و اینستاگرام با قرار دادن آن محتوا در صفحه Explore، برای شما جایزه ای را در نظر گرفته است. با رعایت یک فاصله زمانی مناسب، آن محتوا را مجدد منتشر کنید.
اهمیت تولید محتوا و استراتژی محتوایی را شرح دادیم.
شناسایی تمها و یا ستونهای محتوایی مورد علاقه فالوورهایتان، باعث میشود آنها نه تنها یک فالوئور، بلکه یک هوادار نیز برای صفحه شما باشند و هواداران جدیدی را به صفحه شما منتقل کنند.
این مقاله توسط محدثه اختریان در وبسایتDM360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.
0 دیدگاه