چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟

هنگام تشکیل شبکه های اجتماعی برند کسب و کار خود، هم­زمان با یک فونداسیون قدرتمند، باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا و داشتن استراتژی محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله سعی داریم اهمیت تولید محتوا را برای شما توضیح دهیم.

برای انتشار یک محتوای خوب، ۵ قدم باید برداریم:

  1. تولید محتوا:

هر محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید با یکی از سه هدف جذب فالوور، تبدیل فالوور به فالوور واقعی و تبدیل فالوور واقعی به مشتری تبدیل شود.

پس از تعیین هدف، در نظر داشته باشید که چه تم هایی را برای انتشار محتوای خود به کار می‌­برید.

تم های محتوایی رایج در ایران، تصویر محصول و محصول در حال استفاده می‌­باشد. (برای خلاقیت بیشتر، می‌­توانید از پشت صحنه انجام کار، ویدئوهای آموزشی و سرگرمی، زندگی شخصی، حضور در رویدادها و صحبت با مشتری استفاده کنید.)

۱۰ ستون محتوایی برای برند کسب و کارتان بنویسید، بر اساس آنها محتوا تولید کنید، پس از بازه زمانی یک ماهه و با استفاده از آنالیز پیج، ۳ ستون محتوایی که از نرخ تعامل و یا Engagement  بیشتری برخوردار بود را انتخاب کرده و به عنوان ستون های اصلی محتوایی صفحه کسب و کار خود در نظر بگیرید.(داشتن تنوع برای سبک های محتوایی ضروری است اما در نظر داشته باشید که این تنوع نیز باید با یک هارمونی همراه باشد.)

  1. آماده سازی کپشن:

سبک نوشتاری کپشن به افزایش CTA  صفحه برند کسب و کار شما کمک می­‌کند. زیرا شما می‌­توانید از طریق دعوت فالوورهای صفحه برند کسب و کار خود به لایک، کامنت، مراجعه به لینک صفحه BIO ، اطلاعات آنها را دریافت کنید و تعامل بیشتری با آنها داشته باشید.

به یاد داشته باشید پیام کلیدی خود را در دو خط اول و قبل از کلمه See more  بنویسید. برای جذابیت بیشتر حتما از ایموجی­‌ها استفاده کنید.

زیرا استفاده از ایموجی از لحاظ بصری برای فالوورهای صفحه برند کسب و کار شما جذاب‌­تر است و باعث می­‌شود مدت زمان بیشتری را در صفحه شما بمانند و این کار به بالاتر قرار گرفتن پیج شما هنگام سرچ کمک می­‌کند.

  1. نحوه صحیح هشتگ­‌گذاری:

هشتگ در اینستاگرام، حکم سئو در گوگل را دارد.

هشتگ گذاری صحیح باعث می­شود محتوای شما در اینستاگرام در دسته مربوط به خود قرار بگیرد. به این صورت که مخاطب با سرچ کلمات کلیدی به آن دسترسی پیدا می­‌کند.

تولید محتوای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی

تعداد هشتگ‌هایی که می‌توانید در یک پست قرار دهید بین ۱ تا ۳۰ عدد می­باشد. در مقالات متعددی گفته شده که بهتر است بین ۳ تا ۸ عدد هشتگ را در کپشن ها استفاده کرده و پس از آن همین مقدار را با همان اکانت در کامنت اول قرار دهید.

استفاده بیشتر از این مقدار، باعث می­شود اینستاگرام فعالیت شما را غیر حرفه ای متصور شود و این موضوع در رتبه بندی صفحه شما به هنگام سرچ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استفاده از هشتگ زیاد، نماد Spam  بودن پیج شما می‌­باشد.

لازم نیست حتما هشتگ ها را در انتهای متن بیاورید. شما می­‌توانید آنها را در متن کپشن خود همراه کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از هشتگ های خاص، فالوورهای تعاملی را به صفحه شما می‌­آورد.

در ادامه مقاله‌ی زیر به شما پیشنهاد می‌شود

چگونه فالوور واقعی جذب کنیم

  1. زمان‌­بندی:

در گذشته پست هایی که در صفحه Home پیج خود مشاهده می­‌کردید، بر حسب زمان انتشار رتبه­بندی می­‌شدند. اما هم اکنون با حفظ مبنای زمان، نرخ تعامل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهترین زمان انتشار محتوا را با استفاده از Insight  پیجتان بررسی کنید. اما در نظر داشته هر چه محتوای شما بیشتر باعث ایجاد تعامل بین صفحه شما و مخاطبانتان شود، مدت­زمان بیشتری را در صفحه Home  فالوئرهایتان به عنوان پست اول قرار می‌­دهد.

  1. تگ کردن افراد و مکان:

قابلیت تگ، نوعی ارزش­‌گذاری و معرفی افراد می­باشد. پس از بارگذاری محتوا، در قسمت تگ، کسب و کارهای مشابه و اینفلوئنسرهایی که حوزه کاری آنها مرتبط با فعالیت شما می­‌باشد را تگ کنید. این کار باعث می­‌شود در قسمت صفحه تگ های هرکدام از آنها، محتوایی را که شما در صفحه خودتان منتشر کرده اید نشان داده شود.

اگر کسب و کار محلی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که موقعیت آن را هنگام انتشار محتوا ثبت کنید. این کار باعث می­شود افراد با سرچ آن موقعیت، از حضور کسب و کار شما در آنجا مطلع شوند.

در ادامه مقاله‌ی زیر به کمک شما آمده است.

تولیدمحتوای شبکه‌های اجتماعی در آوات‌هوم

انواع CTA:

  1. درخواست لایک
  2. درخواست تگ
  3. درخواست به اشتراک­گذاری
  4. درخواست نظر دادن
  5. درخواست سوال پرسیدن
  6. درخواست کلیک بر روی لینک Bio

بازآفرینی محتوا را جدی بگیرید

تمرکز بر موفق‌­ترین محتواها، از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از قسمت Insight صفحه برند کسب و کارتان، هر محتوایی را که در صفحه Explore  فالوورهای فالوئرهای صفحه شما قرار گرفته است را آشیو کنید. زیرا هنگامی که یک محتوا در صفحه Explore  قرار می­‌گیرد، به این معناست که تمام استراتژی های محتوایی در آن به درستی رعایت شده و اینستاگرام با قرار دادن آن محتوا در صفحه  Explore، برای شما جایزه ای را در نظر گرفته است. با رعایت یک فاصله زمانی مناسب، آن محتوا را مجدد منتشر کنید.

اهمیت تولید محتوا و استراتژی محتوایی را شرح دادیم.

شناسایی تم­ها و یا ستون­های محتوایی مورد علاقه فالوورهایتان، باعث می‌­شود آنها نه تنها یک فالوئور، بلکه یک هوادار نیز برای صفحه شما باشند و هواداران جدیدی را به صفحه شما منتقل کنند.

این مقاله توسط محدثه اختریان در وب‌سایتDM360  تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوا

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...