چه اصولی را در ساخت اینفوگرافیک فارسی استفاده کنیم؟

آیا تا به حال آرزو کردید که به جای وقت گذاشتن و مکالمه با مشتری فقط و فقط با یک عکس به سوالات کاربران پاسخ دهید؟ اینفوگرافیک دقیقا همان چیزی است که می‌تواند خواسته شما را به واقعیت تبدیل کند. طراحی اینفوگرافیک می‌تواند شما را به یک مرجع برای موضوعات مختلف تبدیل کند و کاربران را به سمت برند شما بکشاند. همچنین جدا از بحث‌های آموزشی، می‌توانید با استفاده از یک طراحی خوب، در گام اول برند خود را به کاربران معرفی کنید و سپس آنها را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات خود کنید. اما همه این موفقیت‌ها زمانی بدست خواهند آمد که طراحی با کیفیتی داشته باشید و اصول طراحی آن را رعایت کنید. شاید برای شما سوال پیش آمده باشید که ساخت اینفوگرافیک فارسی چه مقرراتی دارد؟ در ادامه این مقاله به شما این نکات را آموزش دادیم.

چرا باید از اینفوگرافی استفاده کنیم؟

۱.اینفوگرافی می‌تواند داستان شما را موثرتر بیان کند

کاری که انجام می‌دهند این است که یک داستان را به بخش‌های مجزا و به صورت سلسله مراتب طبقه‌بندی می‌کند و سپس به جای اینکه از متن استفاده کند، تصاویر جایگزین می‌شوند و به کاربران کمک می‌کنند مطلب را بهتر درک کنند. همچنین در این مدل تبلیغات، به دلیل اینکه حجم استفاده از کلمات پایین آمده و صرفا چند عکس جایگزین شدند، افراد باید تصاویر را دنبال کنند تا به انتهای داستان برسند. با این کار نه تنها در آنها حس کنجکاوی ایجاد می‌کنید، بلکه آنها را سرگرم و سپس تبلیغات انجام می‌دهید.

infographic

۲. مردم اِلِمان‌های بصری را دوست دارند

هیچ شخصی نمی‌تواند منکر این شود که انسان‌ها علاقه‌ی زیادی به المان‌های گرافیکی و تصویری دارند. طبق مقاله میچل دایاموند (Mitchel Diamond) در وبسایت مدیوم قرار داده شده، انسان‌ها بیش از ۶۰% تصمیمات ‌خود را بر پایه احساسات می‌گیرند و این احساسات توسط المان‌های بصری (تصاویر، فیلم‌ها، متن‌ها و…) برانگیخته می‌شوند. طبق این آمار متوجه می‌شوید که اگر می‌خواهید محصولات خود را به مردم بفروشید، باید با چشم آنها بازی کنید تا بتوانید رابطه احساسی برقرار کنید.

۳. داده‌های مهم شما را بهتر نمایش می‌دهد

یکی دیگر از ویژگی‌‌های طراحی اینفوگرافیک این است که این قابلیت را دارید تا اطلاعات مهم خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. اینگونه می‌توانید مخاطبان خود را در مسیری که خودتان می‌خواهید حرکت دهید. چه می‌خواهید محصولی را بفروشید یا بخشی را به آنها معرفی کنید.

چه اصولی را در ساخت اینفوگرافیک فارسی استفاده کنیم؟

۱.اطلاعات مفیدی برای مخاطبان خود قرار دهید

یکی از اهداف اصلی در طراحی اینفوگرافیک، ارائه اطلاعات به کاربران است. این اطلاعات می‌توانند مطالب آموزشی برای کاربران شما در شبکه‌های اجتماعی یا صرفا برای آگاه‌سازی کارمندان شرکت باشند. پس اولین گام ارائه مطالبی است که مناسب کاربران هدف شما باشد. این نکته را در نظر بگیرید که با مطالعه این انیفوگرافی چه چیزی خواهند فهمید و با این اطلاعات چه کاری می‌توانند انجام دهند. به طور مثال در تصویر زیر اینفوگرافی را مشاهده می‌کنید که مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی است و سعی کرده اطلاعاتی در مورد زمینه‌های مختلف را به مخاطبین خود ارائه دهد.

infographic
در نظر گرفتن جامعه مخاطب هدف به شما کمک می‌کند تا اطلاعات درستی را ارائه دهید.

۲. داستانی را برای ارائه داشته باشید

یکی از قوانین و تکنیک‌های جذب مخاطب استفاده از استوری تلینگ است. سعی کنید در اینفوگرافی‌هایی که طراحی می‌کنید داستانی را دنبال کنید تا بتوانید مفهوم پیام‌های خود را به نحوی بهتر به مخاطبین خود ارائه کنید. همچنین اگر اینفوگرافیک شما جنبه آموزشی دارد و باید اطلاعاتی را در آن قرار دهید، بهتر است از data storytelling استفاده کنید. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان انگلیسی “چگونه داده‌ها را به داستان اضافه کنیم” را مطالعه کنید. طرحی که پایین‌تر برای شما قرار دادیم به خوبی از تکنیک استوری تلینگ کرده. مهم‌تر اینکه این اطلاعات به شیوه پویا در این تصویر قرار داده شده.

۳. قالبی را برای طراحی خود در نظر داشته باشید

این مرحله، بخشی است که نیاز به زمان دارد. باید قالب مناسبی را برای طراحی خود در نظر بگیرید تا بتوانید چشم کاربر را جذب خود کند. باید بدانید که بعضی طراحی اینفوگرافیک برای ارائه بعضی از اطلاعات سخت است و نیاز به زمان و ایده دارد. پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌هایی مثل Pinterest یا dribble چند طرح مختلف ببینید تا ایده‌های جدید پیدا کنید.

بسته به اطلاعاتی که می‌خواهید ارائه دهید، می‌توانید اینفوگرافی را بخش بخش کنید و هرکدام را در اسلایدهای جداگانه قرار دهید. سعی کنید قالب طرح خود را طبق رفتار کاربران هدف در پلتفرمی که می‌خواهید اینفوگرافی را در آن منتشر کنید انتخاب کنید. اگر اطلاعاتی در مورد رفتار کاربران ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “روانشناسی کاربران در شبکه‌های اجتماعی” را مطالعه کنید.

a woman is creating infographic
پیدا کردن ایده، اکثر مسیر طراحی یک اینفوگرافی خوب را هموار می‌کند

۴ قبل از طراحی، تحقیق کنید

باید بدانید که اینفوگرافیک‌ها خاص هستند؛ چون اطلاعاتی را به کاربران ارائه می‌دهند. نکته اصلی اینجاست که تفاوت اینفوگرافیک خوب و بد در طراحی آن نیست، بلکه در اطلاعاتی است که دارند. اگر می‌خواهد اینفوگرافی‌های خوبی را داشته باشید، سعی کنید منابع موثقی را برای پیدا کردن اطلاعات پیدا کنید. برای اینکه متوجه شوید که منبع شما قابل اعتماد است یا خیر، بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این وبسایت قابل اطمینان است؟
  • آیا این اطلاعات قابل استفاده هستند؟
  • این اطلاعات برای تمامی محدوده‌های سنی قابل استفاده است؟

در پایان باید بگوییم که به عنوان شخصی که قصد تولید اینفوگرافیک را دارد، سعی کنید اکثر زمان خود را بر روی پیدا کردن محتوای قابل اطمینان و موثق صرف کنید. هرچقدر زمان لازم است را صرف کنید و پس از اینکه داده‌های مورد نیاز خود را پیدا کردید، شروع به طراحی و انتخاب قالب مناسب کنید.

به این محتوا امتیاز دهید

آمار امتیاز دهی: ۰ / ۵. ۰

سهیل عابدین پور

سهیل عابدین پور

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

چگونه باید یک برند شخصی برای خود بسازید؟ چه چالش‌هایی دارید؟ چه مراحلی را باید طی کنید؟ در این مقاله به صورت کامل برندسازی شخصی را برای شما بررسی کردیم.

برای تبلیغات در اینستاگرام از پست استفاده کنیم یا استوری؟

برای تبلیغات در اینستاگرام از پست استفاده کنیم یا استوری؟

تبلیغات در استوری یا پست اینستاگرام؟ کدام یک کدام یک برای ما موثرتر است؟ این سؤال یا بهتر بگوییم چالشی است که بسیاری از صاحبان صفحات کسب‌وکار در اینستاگرام و مدیران شبکه‌های اجتماعی با آن رودررو هستند. اینکه از کدام بستر برای تبلیغات استفاده کنند تا مزیت بیشتری در...

چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

چگونه برندینگ شخصی کنیم؟

چگونه باید یک برند شخصی برای خود بسازید؟ چه چالش‌هایی دارید؟ چه مراحلی را باید طی کنید؟ در این مقاله به صورت کامل برندسازی شخصی را برای شما بررسی کردیم.