چگونه فالور واقعی جذب کنیم؟

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام، به یکی از اصلی‌ترین قطب­‌های فروش آنلاین در بین سایر شبکه های اجتماعی پر مخاطب جهان تبدیل شده است. سالانه بسیاری از کسب و کارها اعم از کسب و کارهای شخصی، گروهی، برندها و …، با برگذاری کمپین، به دنبال جذب مخاطب هدف می‌­باشند. اینستاگرام شامل تعاملات و ارتباطات بسیار زیادی می­‌باشد که برای برخورداری از آن، باید شناخت مخاطب هدف صورت بگیرد.

چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

  1. محتوای تصویری اولویت اول را دارد

کاربران موبایلی، رتبه اول را در بین کاربران فعال اینستاگرام دارند. باید در نظر داشت صفحه نمایشی که برای این کاربران وجود دارد، بسیار کوچک است. لذا سعی کنید انتشار محتوای تصویری که شامل عکس یا ویدئو می­‌باشد را در اولویت قرار بدهید.

اگر از محتوای متنی استفاده می‌کنید، سعی کنید برای اسلاید اول از تصاویر با کیفیت و جذاب و تیترهایی شامل فونت خوانا و دارای سایز بزرگ استفاده کرده و سایر توضیحات را در اسلایدهای بعدی قرار بدهید.

درصد زیادی از کاربران بصری هستند و هر کدام از آنها با توجه به علایقشان، صفحه­‌های زیادی را دنبال می‌­کنند. لذا به یاد داشته باشید انتشار  ویدئو و یا محتوای تصویری که با تیتر جذاب همراه باشد، نسبت به کپشن های طولانی درصد بیشتری از لایک و ویو را دریافت می­‌کنند.

  1. محتوای کوتاه و جذاب پر بازدید تر است

درصد زیادی کاربران موبایلی کم حوصله­تر از آن هستند که بخواهند برای یک محتوا بیشتر از ۶۰ ثانیه زمان بگذارند.

آنها در ۵ ثانیه تصمیم می‌گیرند که محتوای شما را دنبال کنند یا نه و حداکثر زمانی را که برای دنبال کردن آن می­گذارند ۶۰ ثانیه می‌باشد. با پرهیز از توضیحات اضافه، امکان تصمیم‌­گیری را برای مخاطب راحت ­کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که لیستی از صفحه هایی که در حوزه فعالیت شما مشغول به تولید محتوا هستند، تهیه کنید. سپس استراتژی آنها را که شامل نام صفحه، توضیحات BIO، تعداد انتشار هر پست، تعداد انتشار هر استوری، سبک محتوایی و نوع تمایز می‌­باشد بررسی نمایید.

  1. ارزش خلق کنید

محتوای شما، ارزش شماست. همان‌طور که شما برای مخاطب ارزش خلق می­‌کنید، مخاطب نیز زمانش را برای شما صرف می‌­کند.

سعی کنید استراتژی محتوایی خود را با روایت داستان و مطرح کردن موضوع در قالب داستان و به گونه ای طراحی کنید که مخاطب حس مهم بودن و تعلق داشتن را دریافت کند. به عنوان مثال اگر محتوای آموزشی منتشر می­‌کنید، آن را به محتوای آموزشی و سرگرمی نیز تبدیل کنید، استفاده از محتوای انگیزشی، مسابقه، برگذاری کمپین و چالش را هنگام انتخاب و آماده سازی محتوای خود در نظر داشته باشید.

پس از این کار، اعتماد و تصمیم‌گیری را برای مخاطب راحت­‌تر کرده، و می­‌توانید هم­زمان با معرفی محصول خود، آن را به فروش برسانید.

  1. BIO صفحه کسب و کار شما به شدت در روند افزایش فالوئرها تاثیرگذار است

از طریق BIO  است که مخاطب تصمیم می­‌گیرد صفحه شما را دنبال کند یا نه. لذا نحوه نگارش آن به شدت تاثیرگذار است.

هنگام نوشتن BIO، حتما حوزه فعالیت و نوع تمایزتان را به دقت توضیح دهید.(استفاده از ایموجی­ها به جذاب­‌تر ­شدن BIO می­‌افزاید.) با قرار دادن لینک های ارتباطی خود در BIO، می‌­توانید به افزایش CTA که همان Call to action می­‌باشد، راحت‌­تر و سریع­تر خدمات‌تان را به مخاطبان معرفی می­‌کنید.

 جذب فالور برای اینستاگرام

چه فاکتورهایی در اینستاگرام برای محاسبه رتبه صفحه شما اهمیت دارد؟

  1. درجه تعامل یا Engagement Rate

درجه تعامل، نسبت تعداد لایک، ویو، کامنت، سیو، و اشتراک­گذاری می باشد. لذا سعی کنید عیار محتوایی که منتشر می­‌کنید، به گونه ای باشد که در همان دقایق اولیه این موارد را دریافت کند. در این صورت محتوای شما نیز در صفحه Explore  فالوورهای فالوورهایتان نمایش داده می­‌شود.

  1. دفعات، زمان حضور، سرعت مخاطب

در ابتدا با استفاده از ابزارهایی که در قسمت Insights برای صفحه شما وجود دارد، روزهایی را که فالوورهای صفحه شما زمان بیشتری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، و ساعت­‌هایی را که بیشترین فعالیت را در آن دارند به تفکیک هر روز بررسی کنید. (برای این کار سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان مثال هر هفته).

سپس لیستی از آنها را بر اساس جنسیت، سن، کشور و شهری که در آن سکونت دارند (برای آگاهی به آداب و فرهنگ­ها و مسائلی که در ذهن افراد آن منطقه نقش بسته است) آماده کنید.

برنامه ها و حوزه های انتشار محتوا را با تحلیل و آنالیز صفحه خود مطابقت دهید، در صورتی که محتوا می­‌توانست اطلاعاتی متناسب با مسائلی که در ذهن مخاطبان شما وجود دارد به آنها منتقل کند، اطمینان حاصل می­‌کنید که نه تنها به افزایش آگاهی کمک می­کنید، بلکه نوعی ارزش را نیز خلق می­‌کنید. پس از چند هفته خواهید دید که فالوورهای شما منتظر هستند تا اطلاعات جدید را از شما دریافت کنند.

فالورهای واقعی اینستاگرام

  1. مرتبط بودن محتوا و هشتگ ها

اهمیت هشتگ ها و متناسب بودن آنها با موضوع محتوای شما و حوزه فعالیت صفحه شما را به طور کامل توضیح دادیم. با مراجعه به لینک زیر می‌­توانید به صورت کامل با این مبحث آشنا شوید.

اهمیت هشتگ‌ها در اینستاگرام

  1. فعالیت منظم و پایدار

به یاد داشته باشید صفحه اینستاگرام شما، تلوزیون شماست. سعی کنید برنامه های متنوع و جذابی را در زمان های منظم منتشر کنید. استفاده صحیح از این امکانات، می­تواند به مراجعه کنندگان صفحه شما بیفزاید. این فرصتی هست که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است؛ پس نهایت استفاده را از آن به عمل آورید.

اهمیت استراتژی محتوایی را برای شما توضیح دادیم

به یاد داشته باشید که صفحه اینستاگرام شما، رسانه شماست. سعی کنید محتوایی را در آن منتشر کنید که برای مخاطبانتان مطلوب باشد. توضیحاتی در مورد راهکارهای شناخت مخاطب هدف ارائه شد. به یاد داشتن باشید با آگاهی از مدل فکری و ویژگی‌­های مخاطبانتان، سراحت­‌تر، سریع‌­تر و هوشمندانه­تر به محبوبیت صفحه خود می‌­افزایید. برنامه های متعددی برای استراتژی محتوایی­تان طراحی کنید و سعی کنید با زمان‌بندی مشخصی آن را منتشر کنید.

این مقاله توسط محدثه اختریان در وب‌سایت DM360 تالیف گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.

آبان ۲۵, ۱۳۹۸
جذب فالورهای اینستاگرام

چگونه فالور واقعی جذب کنیم؟

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام، به یکی از اصلی‌ترین قطب­‌های فروش آنلاین در بین سایر شبکه های اجتماعی پر مخاطب جهان تبدیل شده است. سالانه بسیاری از […]
آبان ۲۵, ۱۳۹۸

پیش‌نویس خودکار

آبان ۲۰, ۱۳۹۸
بک لینک‌ چیست

مکالمه‌ی بین وب‌سایت‎ها، بک لینک‌ !

Backlink پیوندی است که وب سایت از وب سایت دیگری بدست می آورد. بک لینک ها تأثیر زیادی بر برجستگی وب سایت در نتایج موتور جستجو […]
آبان ۱۵, ۱۳۹۸
semrush for seo

دستیار سئو در وردپرس چیست؟

دستیار SEO یک ابزار بهینه سازی محتوا است که توسط  SEMRush که یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها در بازار ایجاد شده است. این امکان را به […]
آبان ۱۰, ۱۳۹۸
هشتگ‌های اینستاگرام

استفاده از هشتگ در دیجیتال مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین کارها هنگام انتشار محتوا در اینستاگرام، هشتگ‌گذاری می باشد. اگر استراتژی هشتگ‌گذاری داشته باشید، فالوئرهای جدید، با سرچ هشتگ مورد نظر خود، پست […]
آبان ۵, ۱۳۹۸
افزونه‌های وردپرس

بهترین افزونه‌های وردپرس! بخش آخر

کارشناسان ما به عنوان بزرگترین سایت منبع وردپرس ، سالانه بیش از هزار پلاگین رایگان و برتر وردپرس را آزمایش می کنند ، بنابراین ما می […]
مهر ۳۰, ۱۳۹۸
بهترین افزونه‌های وردپرسی

بهترین افزونه‌های وردپرس! بخش اول

  با افزونه‌های رایگانی که وردپرس در اختیار وب‌سایت شما قرار می‌دهد، می‌توانید قابلیت‌های بی‌شماری را به وب‌سایت وردپرسی موردنظر اضافه کنید و بسیاری از امکانات […]
مهر ۲۵, ۱۳۹۸
انتخاب عنوان برای رپورتاژ آگهی

۱۳ نکته مهم برای نوشتن عنوان رپرتاژ آگهی

  رپرتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در حال حاضر کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند. رپرتاژ آگهی ممکن است که […]
مهر ۲۰, ۱۳۹۸
الگوریتم‌های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل را بشناسید

اگر بخواهیم که در خصوص الگوریتم‌های گوگل بنویسیم، نیاز به یک صفحه بلند بی‌پایان داریم؛ برای اینکه الگوریتم های این موتور جست‌وجو و از همه مهم‌تر […]
مهر ۱۵, ۱۳۹۸
موبایل مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

موبایل مارکتینگ چیست؟

تا به حال در خصوص موبایل مارکتینگ چیزی شنیده‌اید؟ اینکه چیست و دقیقاً چه مزیت‌هایی برای کسب‌وکارها دارد؟ اصلاً چرا این روزها به بازاریابی موبایل توجه […]
مهر ۱۰, ۱۳۹۸
الگوریتم پاندا چیست

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم گوگل پاندا در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ به اجرا درآمد. با اجرای این الگوریتم شرایط امتیازدهی وب‌سایت‌ها کاملا تغییر یافت. وب‌سایت‌ها‌را از نظر محتوای جذاب، […]
مهر ۵, ۱۳۹۸
دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر کیست؟

به استفاده از ابزارها در بستر آنلاین برای افزایش فروش و برندسازی، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. به کسی که هم دانش استفاده از این ابزارها را بلد […]
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸
ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

  اشتباه نکنید! ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال انبوه ایمیل به کاربران مختلف نیست. این تعریف غلط متأسفانه از همان اول وارد این حوزه بازاریابی شد […]
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸
اصول رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی چیست و چگونه آن را بنویسم؟

همانطور که احتمالا از نام رپرتاژ آگهی متوجه می‌شوید، نوعی از آگهی تبلیغاتی است که بصورت گزارشی تهیه می‌شود. تاثیر و قدرت این نوع تبلیغات بسیار […]
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸
تولید محتوا را درک کنید

اگر از تولید محتوا متنفر شدید!

  بازاریابی محتوا یک فرآیند طولانی و گاهی اوقات طاقت فرسا است. در فرآیند بازاریابی محتوا، محتوا باید به صورت بلند مدت و منظم منتشر شود […]
شهریور ۱۰, ۱۳۹۸
چرا باید ازاینفلوئنسرمارکتینگ استفاده کرد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

  اگر تا به حال توانسته باشید که کالای خود را از طریق یک شخص معروف و البته محبوب در کشور خود به فروش برسانید، باید […]
شهریور ۵, ۱۳۹۸
روش افزایش رتبه سایت

۶ روش افزایش رتبه سایت که نادیده گرفته می­شوند

واقعاً افزایش رتبه سایت در گوگل این روزها که فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌های دیگری با موضوعات مختلف در هر ثانیه ایجاد می‌شوند، بسیار سخت شده است؛ […]
مرداد ۳۰, ۱۳۹۸
تولید محتوای با کیفیت

قدم اول در تولید محتوا را بدانید

اگر بگوییم که شما از همان زمانی که وارد مدرسه شدید و نوشتن را یاد گرفتید، تولید محتوا کرده‌اید، دروغ نگفته‌ایم. البته تاریخچه تولید محتوا فقط […]
مرداد ۲۵, ۱۳۹۸
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی چیست؟

از همین اول به سراغ اصل مطلب می‌رویم. ما قرار نیست که در خصوص شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم، بلکه تمرکز ما در این مقاله بیشتر روی […]
مرداد ۲۰, ۱۳۹۸
گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس را بشناس و بعد شروع کن

همه آن‌هایی که دارای سایت فروشگاهی یا شرکتی هستند، خیلی علاقه دارند که اطلاعاتی در خصوص روند فعالیت سایت خود داشته باشند. در واقع، اطلاعاتی درباره […]
مرداد ۱۵, ۱۳۹۸
ویدئو مارکتینگ چیست ؟

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ وارد مرحله جدیدی شده است رقابت در دنیای اینترنت خیلی سخت‌تر از گذشته شده است. دیگر نمی‌توان با چهار متن و شعار تبلیغاتی در […]
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸
در دنیای سئو چه خبر است

در دنیای سئو چه خبر است؟

در دنیای سئو خیلی خبرها است. هرروز به‌روزرسانی؛ تغییر الگوریتم؛ به وجود آمدن یک تکنیک و از رده خارج شدن دیگری. این روزها، آن‌هایی که در […]
مرداد ۵, ۱۳۹۸
ویدئو در یوتیوب

۱۴ روش که آمار بازدید ویدئو یوتیوب را در سال ۲۰۱۹ می‌ترکاند

در بازاریابی دیجیتال امروزی هرچه المان­های تصویری خود را بیشتر کنید، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و در نتیجه فروش […]
تیر ۳۰, ۱۳۹۸
کیفیت لینک در 2019

عوامل تعیین کننده کیفیت لینک در ۲۰۱۹ و چگونگی دریافت آن

بعضی تکنیک‌­های دیجیتال مارکتینگ با این‌که اهمیت زیادی دارند و بیشتر متخصصین سئوکار باتجربه هم کاملاً به آن‌ها آشنا هستند؛ اما واقعاً هنوز برای ما این […]
تیر ۲۵, ۱۳۹۸
ایمیل ارتباط مستقیم با کاربران

چگونه در ایمیل با کاربران ارتباط مستقیم برقرار کنیم؟

یکی از تفاوت‌های بازاریابی در قدیم و جدید، برقراری ارتباط با کاربران است. در گذشته تنها راه ارتباطی و تبلیغ، استفاده از تلویزیون و آگهی‌های کاغذی […]
تیر ۲۰, ۱۳۹۸
4 گام مهم در استراتژی دیجیتال مارکتینگ کارخانه‌های صنعتی

۴ گام مهم در استراتژی دیجیتال مارکتینگ کارخانه‌های صنعتی

تدوین دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری واقعاً فرآیند پیچیده و سختی است. روشی که شما برای افزایش فروش و برندینگ فعالیتی خاص در اینترنت به کار […]
تیر ۱۵, ۱۳۹۸
استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۶ روش برای انفجار استراتژی بازاریابی دیجیتال

اگر برای فعالیت شرکت خود در بستر اینترنت، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تدوین کرده‌اید، اما به نتیجه دلخواه خود نتوانستید دست پیدا کنید، باید بگوییم که […]
تیر ۱۰, ۱۳۹۸
ارتباط دیجیتال مارکتر با کاربر هدف

دیجیتال مارکتر با چند نوع کاربر در ارتباط است؟

  شما که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، حتماً این نکته را می‌دانید که اولین گام در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال، شناخت و دسته‌بندی کاربران […]
تیر ۵, ۱۳۹۸

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  کلیک و تمام؛ تبریک می‌گوییم، شما خیلی راحت توانستید تا با استفاده از اینترنت، فعالیت و هدف خود را به صورت کامل انجام دهید؛ بدون […]
صنایع خلاق دانش بنیان
پشتیبان‎های ما در خدمت شما هستند تا هر سوالی را جواب دهند
WeCreativez WhatsApp Support
گزارش مشکلات فنی
تقی زاده
Away
WeCreativez WhatsApp Support
سفارش و هماهنگی تبلیفات
مفیدی پور
Available