این روزها که بازاریابی اینترنتی و شیوههای گوناگون آن داغ است، اهمیت سئو و بهینهسازی همچنان مانند گذشته در صدر لیست مخاطبان و ارزشمندان این شیوه بازاریابی میدرخشد و طرفداران آن روز به روز بیشتر میشوند. از مهمترین مفاهیم بازاریابی آنلاین مانند طراحی سایت و اپلیکیشن به صورت حرفه ای، تبلیغات آنلاین در سایتهای معتبر و شبکههای اجتماعی، رپرتاژ آگهی، بازاریابی موتورهای جستجو و … که بگذریم میتوانیم به سراغ صدر نشین این لیست یعنی SEO برویم!
SEO یا همان Search Engine Optimization شیوه ای نوین در بازاریابی است که اگر از آن اطلاعات کافی داشته باشید، میتوانید به خود وعده ی فروش زیاد و کسب و کار پر رونق را بدهید. مهندسان و متخصصان سئوی تیم ما در این زمینه میتوانند راهگشای شما باشند. با ما در dm360 همراه باشید تا اطلاعات کاملی در زمینه سئو به شما بدهیم.
سئو چیست و چرا باید در مورد کاربردهای SEO بدانید؟
اگر از روشهای دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا شبکههای اجتماعی استفاده کرده باشید، حتماً میدانید که اگر به صورت مستمر در این زمینهها فعالیت داشته باشید، میتوانید نتیجه بگیرید، اما بالعکس اگر آنها را رها کنید، با کاهش شدید دنبال کنندههای خود در شبکههای اجتماعی و از بین رفتن مشتریان ایمیلی خود میشوید!
یک خبر عالی برای شما داریم و آن این است که شما با سئو چنین مشکلاتی ندارید! یعنی اگر شما دست به تولید محتوا بزنید و بر روی سئوی سایت خود سرمایهگذاری کنید، در نهایت متوجه خواهید شد که شما ارزش افزودهای پایدار ایجاد کردهاید که تا مدتها میتواند برای شما مشتری، پول و فروش بیشتری به ارمغان بیاورد. شما هم خوشحال شدید، درست است؟
خبر دیگری هم برای شما داریم و آن این است که موفقیت در سئو یک شبه به وجود نمیآید و این کار مانند هر موفقیت شیرین و بزرگ دیگری نیازمند، زمان، تلاش و فداکاری زیادی است! شما باید مدتها وقت بگذارید و دست به بهینهسازی سایت خود بزنید، در حالی که شاید در اوایل هیچ نشانه ای از موفقیت نبینید، اما اگر به تلاش خود ادامه دهید در نهایت این شما هستید که موفقیت را کسب کردهاست.
اهمیت سئو چیست؟
شاید برای شما هم این سؤال بوجود آمده باشد که چرا همش گفته میشود، سئو و بهینهسازی سایت مهم است؟ در جواب این سؤال بهتر است که نگاهی به لیست زیر بیندازید:
- در همین یک ثانیه که گذشت، 63 هزار جستجو در گوگل انجام شد و شاید این به معنای تعداد بیش از حد زیادی مشتری در یک ثانیه باشد!
- طبق آمارها بیش از 60 درصد کسب و کارهای دنیا که احتمالاً نام آنها را شنیدهاید، استفاده از سئو و بازاریابی محتوا را بهترین روش تبلیغات خود برای جذب مشتری میدانند!
- با توجه به نرخ تبدیل مشتری و هزینههای انجام شده برای سئو، این روش از دیگر روشهای دیجیتال مارکتینگ مناسب تر است!
- و …
جدا از موارد بالا بهتر است بدانید که بیش از 90 درصد مردم، تجربه ی خریدهای آنلاینشان بر اساس جستجوهایی است که انجام میدهند. همچنین طبق ادعاهای خود گوگل حدود 75 درصد کاربرانی که به دنبال موضوعی هستند، تنها در صفحه اول گوگل نیاز خود را برطرف میکنند و به سراغ دیگر صفحات و حتی صفحه دوم نمیروند. در واقع اگر سایت کسب و کار شما در صفحه دوم است، بهتر است که مشتری را فراموش کنید چرا که به آن نخواهید رسید.
فاکتورهای مهم برای سئو چیست؟
اگر به الگوریتمهای گوگل نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که آنها همه دارای ویژگیهایی هستند که باید به آنها برای بهینهسازی سایت، توجه کافی کرد. در واقع اگر شما بنشینید و بر اساس این الگوریتمها فاکتورهای مهم برای سئو را پیدا کنید، شاید بیش از 200 مورد به چشم بخورد که از این موارد تنها چند موضوع حیاتی وجود داشته باشد. در ادامه به صورت خلاصه هر یک از این موارد را به شما توضیح میدهیم.
سئو تکنیکال و فنی سایت خود را شروع کنید
بهینهسازی سایت تنها مربوط به محتوا نیست بلکه مواردی مانند رعایت تمامی نکات مهم در زمینه کدهای HTML، ریسپانسیو بودن و واکنش گرایی سایت، سرعت بالای لود صفحات، نشانه گذاری استاندارد یا همان اسکیما و … هم هستند. در این زمینه متخصصان سئو با استفاده از دانش خود میتوانند به شما کمک کنند که مشکلات احتمالی را رفع و موارد مورد نیاز خود را به سایتتان اضافه کنید.
برای بهینهسازی سایت خود، یک برنامه فوق حرفه ای داشته باشید
اگر میخواهید که در سئو موفق باشید، لازم است که حتماً برای این کار برنامهریزی داشته باشید. برنامهریزی در این زمینه میتواند شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند برای کسب و کارتان، آنالیز دقیق و منظم رقبا، تدوین استراتژی و تقویم محتوایی باشد! اگر در این زمینه احساس میکنید که تخصص کافی ندارید و یا باید از شخص یا افراد حرفه ای کمک بگیرید، میتوانید از تیم تولید محتوای آواتهوم در این زمینه مشاوره کاملاً رایگان دریافت کنید.
مخاطب و گوگل را با محتوای خود جذب کنید
اگر میخواهید که در زمینه سئو موفق عمل کنید، لازم است که حتماً در نظر بگیرید، شما باید محتوای ارزشمندی را تولید کنید که میتواند به راحتی مخاطب را جذب و اعتماد گوگل را بدست آورد! در این زمینه گوگل به عنوان یک داور شناخته شود. گوگل بر اساس فاکتورهایی که دارد، میتواند تشخیص دهد که محتوا شما تا چه میزان موفق بودهاست و توانسته رضایت کابران را جلب کند؟
برای گوگل بیشتر از همه چیز میزان رضایت کاربران مهم است، پس در این زمینه حواس خود را جمع کنید تا محتوایی داشته باشید که بتواند نه تنها مخاطب را جذب بلکه اعتماد گوگل هم بدست آورد. آیا شما میتوانید چنین محتوایی تولید کنید؟
لینک سازی را فراموش نکنید تا موفق شوید
لینک سازی داخلی و خارجی که یکی از مهارتهای مهم یک دیجیتال مارکتر حرفه ای در زمینه سئو است، باعث میشود که شما به راحتی به صدر نتایج جستجو صعود کنید و تا زمانی که در این زمینه به صورت مستمر عمل کنید، در جایگاه خود باقی بمانید. لینک سازی حرفه ای، اصولی دارد که میتواند بر اساس تعداد کلمه، نوع محتوا، کلیدواژه و … باشد.
این نکته را در نظر داشته باشید که لینک سازی میتواند برای شما هم موفقیتآمیز و هم خطرناک باشد به همین علت آن را به یک شمشیر دولبه تشبیه میکنند. در این زمینه باید تخصص کافی برای تشخیص لازم لینکها و اصول استفاده از آنها را داشته باشید.
مغرور نشوید و به مسیر موفقیت خود ادامه دهید
شاید اگر بخواهیم یک مسئله بسیار مهم در زمینه سئو مطرح کنیم، این باشد که چگونه باید همیشه جایگاه را حفظ کرد؟ در نظر داشته باشید که بررسی فعالیتهای پیشین، نتایج کسب شده، آنالیز مشکلات و … میتواند یک راهنما برای آینده کسب و کار شما باشد. آینده ای که شما میتوانید آن را بسازید و یا نابود کنید.
شما نمیتوانید بگویید که سایت خود را سئو کردم و چندین کلیدواژه در رتبههای یک تا سه گوگل دارم! حالا بروم بنشینم تا پول دربیاورم، اما آیا واقعاً این چنین است؟ سئو یک موضوع همیشه در حال تغییر است و همین موضوع باعث میشود که تنها افرادی در آن موفق شوند که میتوانند به صورت پیوسته خود را با شرایط وفق بدهند.
این مقاله توسط عرفان خجسته در وبسایتDM360 تالیف گردیده ست. کپی باذکر منبع بلامانع است.
0 دیدگاه