7 ابزار بسیار مهم و رایگان در دیجیتال مارکتینگ که باید آن ها را بشناسید!               

اگر دوست دارید که به عنوان یک دیجیتال مارکتر شناخته شوید یا خودتان یک استراتژی موفق در بازاریابی دیجیتال و آنلاین داشته باشید، حتما لازم است که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید! ابزارهایی که به شما کمک می‌کند، در کمترین زمان ممکن به راحتی قادر باشید که اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را آنالیز، بررسی و تحلیل کنید!

همه‌ی کسب و کارهای بزرگ و موفق از اهمیت این موضوع که چقدر تحلیل داده‌ها مهم است، آگاه هستند! امروز در DM360 سعی کرده‌ایم که بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رایگان و پولی را که احتمالا در آینده نه چندان دور به آن‌ها نیاز خواهید داشت را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید!

اهمیت شناخت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

کسب و کارهای بزرگ و موفق، همیشه با اطلاعات و تحلیل آن‌ها توانسته‌اند که مشتریان جدیدی بدست آورند و یا مشتریان قبلی خود را حفظ کنند. اگر در این زمینه شما هم موافق هستید که الگوبرداری از شیوه‌های مدیریت پروژه کسب و کارهای بزرگ و استارتاپ‌های موفق کار خوبی است، توضیحات مربوط به هر ابزار را به خوبی و با دقت مطالعه کنید.

سعی کرده‌ایم که در این زمینه ابزارها را به صورت کاربردی به همراه اطلاعات مورد نیاز شما معرفی کنیم. اگر بعد از مطالعه‌ی تمامی ابزارها، شما هم ابزاری می‌شناختید که بهتر است آن را در این مقاله معرفی کرد، کافی است که در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید.

Google Analytics، غول آخر گوگل در تحلیل داده‌ها و کاربران سایت!

نمی‌شود که شما در مورد دیجیتال مارکتینگ حداقل اطلاعات کافی را داشته باشید و نام گوگل آنالیتیکس به گوشتان نخورده باشد! این ابزار که رایگان است، در واقع به نوعی کامل‌ترین وسیله‌ای است که می‌توانید برای تحلیل داده‌ها و جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند که در مورد مواردی مانند این که سایت شما چه تعداد بازدید داشته‌است، از چه طریقی کاربران وارد سایت شما شده‌اند، چه صفحاتی از سایت شما را مشاهده کرده‌اند، در هر صفحه چقدر حضور داشته‌اند و …!

برای کمپین‌های بازاریابی، بستن استراتژی با توجه به رفتار کاربران و … شما به اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس می‌دهد، نیاز دارید. همچنین در نظر بگیرید که با کمک این ابزار می‌توانید برای خود کمپین‌هایی را طراحی کنید و با توجه به اطلاعات این ابزار، نتیجه و روند آن را به صورت جزئی بررسی کنید.

اهمیت شناخت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

Keyword Planner

، ابزاری برای تولید کنندگان محتوا و کارشناسان سئو

اگر دوست دارید که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت خود عملکرد خوبی داشته باشید و بتوانید نتیجه ی آن را در ورودی‌های جدید از سمت موتورهای جستجو مشاهده کنید، بهتر است که این موضوع را در نظر بگیرید، اگر به صورت صحیح کلیدواژه‌های هدفمند انتخاب نکنید، مخاطبان و کاربرهایی که وارد سایت شما می‌شوند، هیچ خریدی انجام نمی‌دهند! این موضوع یکی از مسائل مهم در دیجیتال مارکتینگ است!

همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که اگر نتوانید کلیدواژه‌های جذاب و پر جستجو را پیدا کنید، احتمالا تمامی هزینه‌های شما برای تولید محتوا و بهینه سازی سایت به هدر رفته‌است و این کار برای شما نتیجه ای ندارد! ابزار رایگان کیوورد پلنر گوگل به شما کمک می‌کند که در کمترین زمان بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

PromoRepublic ابزاری قدرتمند برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید که مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما به بهترین شکل انجام شود، لازم است که از این ابزار رایگان یعنی پرومو ریپابلیک بهره بگیرید! این ابزار به راحتی این قدرت را به شما می‌دهد که به تمامی صفحات شبکه‌های اجتماعی تان در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید و در آن‌ها محتوا منتشر کنید و حتی پا را فراتر بگذارید و آن را در یک ساعت تعیین شده منتشر کنید.

در این زمینه حتی می‌توانید از 6000 هزار قالب PromoRepublic برای تولید محتوای جذاب‌تر در شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید! این ابزار کمی حرفه‌ای است، اما اگر کار با آن را یاد بگیرید، قادر هستید که تحولی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی خود به‌وجود آورید و مخاطبان را با سرعت بالایی به سمت کسب و کار خود جذب کنید!

MailChimp، ابزاری قدرتمند برای ایمیل مارکتینگ

اگر دوست دارید که یک ابزار رایگان قدرتمند برای ایمیل مارکتینگ داشته باشید، MailChimp گزینه‌ی بسیار مشهوری است که همه ی دیجیتال مارکترهای حرفه ای از آن استفاده می‌کنند. این وسیله که در سراسر دنیا استفاده می‌شود به شما این امکان را می‌دهد که ماهانه تا سقف 12000 ایمیل به 2000 کاربر خود به صورت رایگان پیام ارسال کنید.

اگر شما هم نگران محدودیت‌های پرداخت دلاری و هزینه‌های بالای آن هستید، از این قابلیت استفاده کنید و کاربران خود را به سمت کسب و کارتان دوباره جذب کنید یا به آن‌ها هدیه دهید. در مورد ایمیل مارکتینگ اگر اطلاعات کافی ندارید یا نمی‌دانید که این موضوع تا چد مهم و کاربردی است، توصیه می‌کنیم که با کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 صحبت کنید.

اهمیت شناخت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

SEMRush وسیله‌ای برای آنالیز سئوی سایت به صورت رایگان

یکی دیگر از ابزارهای رایگان که دوست داریم، آن را به شما معرفی کنیم، SEMRush است! این وسیله که در واقع در زیر دسته وسیله‌های SEO قرار می‌گیرد، یک ابزار مهم در این زمینه شناخته می‌شود که به راحتی قابل استفاده است! شما می‌توانید با وارد کردن URL سایت خود در این ابزار و وارد کردن ایمیلتان به سادگی یک گزارش را در ایمیل خود مشاهده کنید که در مورد سایت شما و بهینه سازی آن است!

اگر دوست دارید که مشکلات سئو سایت شما به راحتی برطرف شود، بهتر است که همین الان به این سایت مراجعه کنید و یک گزارش کامل در مورد وضعیت سئو سایت خود بدست آورید.

BuzzSumo به شما کمک می‌کند که تعامل را تشخیص دهید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر محتوا باید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهد، ایجاد تعامل با کاربر است که اگر به خوبی این کار انجام نشود، احتمالا شاهد این خواهید بود که محتوا با هزینه‌های بالا تولید می‌کنید، اما در نهایت هیچ نتیجه ای نمی‌گیرید! این ابزار به شما کمک می‌کند که درصد تعامل و نرخ آن را تشخیص دهید.

اگر دوست دارید که به محتوای داغ و ترند روز دسترسی داشته باشید و هزینه‌ای برای محتوای تکراری و بدرد نخور پرداخت نکنید، حتما کار با BuzzSumo را یاد بگیرید چرا که به کار شما خواهد آمد.

آیا تابه‌حال تجربه‌ی استفاده از BuzzSumo را داشته‌اید؟

MOZ، ابزاری شناخته شده در دیجیتال مارکتینگ برای سئو، کپی رایتینگ و ایمیل مارکتینگ

معمولا افرادی که سئوکار هستند، می‌دانند که MOZ چیست و چه خدماتی انجام می‌دهد، اما بازهم معرفی آن در این مقاله خالی از لطف نیست! ماز که یک ابزار قوی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است، تمامی اقداماتی که سایت شما در زمینه سئو، کپی رایتینگ و ایمیل مارکتینگ نیاز داشته باشد را به بهترین شکل پوشش می‌دهد. در این زمینه می‌توانید با کمک افراد حرفه‌ای و خبره در این زمینه سایت خود را در صفحه اول گوگل برسانید. همچنین اگر به دنبال آموزش 45 تا 60 دقیقه ای کاربری هستید، ماز بهترین گزینه برای شماست!

در بخش نظرات منتظر تجربیات شما در استفاده از این ابزارها و سوالات شما هستیم!

این مقاله توسط عرفان خجسته در DM360 تالیف گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.

عرفان خجسته

عرفان خجسته

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...