این روزها که رونق کسب و کارهای آنلاین زیاد شده است، شاهد این هستیم که بازاریابی اینترنتی یکی از روشهای موثر در افزایش فروش و موفقیت کسب و کارهای نوپا و یا حتی برند آنلاین است! امروز در DM360 بهترین استراتژیهایی که میتواند در سال 2020 کسب و کار شما را متحول کند برای شما آماده کردهایم! با ما همراه باشید.
بازاریابی اینترنتی و اصول آن را بصورت کامل بشناسید
در مقاله با اصول بازاریابی اینترنتی آشنا شوید، بصورت کامل در این رابطه صحبت کردیم که بازاریابی اینترنتی که این روزها زیاد از آن صحبت میشود چیست و مهم ترین اصولی که از آن باید استفاده کنیم، موارد زیر هستند:
- سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل
- بازاریابی موتورهای جستجو (مانند گوگل ادورز)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام، لینکدین و توییتر
- تبلیغات کلیکی
- همکاری در فروش
- ایمیل مارکتینگ
اگر این اصول را بصورت کامل بشناسید و یا حداقل آشنایی را با آنها داشته باشید، قادر هستید که از استراتژیهای برتری که میخواهیم آنها را معرفی کنیم، استفاده کنید.
استراتژیهای قدیمی رو دور بریزید!
این روزها تنها 1 تا 3 درصد از کسب و کارهای برتر دنیا از این استراتژیها استفاده میکنند و همین موضوع باعث شده است که آنها از 97 تا 99 درصد کسب و کارهای دیگر جدا شوند.
باید استراتژیهای قدیمی را دور بریزید و همیشه از بهترین استراتژیهایی که وجود دارند، استفاده کنید. در ادامه بهترین استراتژیهایی که در سال 2020 میتواند کسب و کار اینترنتی شما را موفق کند را برایتان جمع آوری کردهایم:
اولین استراتژی بازاریابی اینترنتی – CTR (Click through rate) خود را بصورت طبیعی افزایش دهید؟
یکی از مهم ترین مواردی که میتواند در جنگ سئو و بهینه سازی سایت شما را از رقبایتان جدا کند، همین موضوع است که نرخ کلیک یا همان CTR خود را بتوانید افزایش دهید. اگر شما بتوانید برای هر لینک قدیمی از سایتتان این نرخ را افزایش دهید، بصورت تصاعدی باعث رشد رتبه دیگر صفحات خود میشوید!
برای عملی کردن این استراتژی از گامهای زیر استفاده کنید:
- تمامی لینکهای قدیمی خود را که بازدید زیادی داشتهاند ولی نرخ کلیک آنها پایین بوده است را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools پیدا کنید.
- سعی کنید که عناوین جذاب، ترغیب کننده و زیبایی را برای آن بنویسد که مخاطب را تحریک به کلیک کردن بکند، استفاده کنید. اگر فکر میکنید که نمیدانید برای عنوان نویسی جذاب چکاری باید انجام دهید، اینجا کلیک کنید.
- در صورتی که محتوای صفحه شما با کلیدواژه مورد نظر غیر مرتبط است، آن را تغییر دهید و صفحه خود را بروزرسانی کنید.
دومین استراتژی بازاریابی اینترنتی – نرخ تبدیل را با استفاده از این شیوه افزایش دهید!
این روزها دیگر کمتر کسی با استفاده از شیوههای قدیمی میتواند فروش بالا را تجربه کند! در واقع این روزها برندها نرخ تبدیل بیشتری دارند!
طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه، وابستگی به برند برای افزایش نرخ تبدیل بسیار موثر است! در واقع این روزها کسب و کارهایی که توانستهاند خود را به یک برند معتبر تبدیل کنند، قادر هستند که مشتریان بیشتری را هم جذب کنند.
برای تبدیل شدن به برند لازم نیست که حتما تبلیغات شهری بر روی بیلبوردها انجام دهید، بلکه تبدیل شدن به یک برند آسانتر از این فعالیتهای هزینه بر است. اگر میخواهید که یک برند معتبر در فضای آنلاین شوید، کافی است که با کارشناسان ما در DM360 تماس بگیرید.
سومین استراتژی بازاریابی اینترنتی – هوشمندانه و متفاوت عمل کنید
این روزها که بازار بازاریابی محتوا داغ شده است، شاهد این هستیم که تب و تاب مخاطبان به محتوا هم کمتر شده است! برای فروش بیشتر و بازاریابی اینترنتی قویتر نیاز داریم که بصورت متفاوت و هوشمندانه از تبلیغات و اصول آن بهره بگیریم! از جمله راهکارهایی که میتواند شما را از رقبایتان جدا کند و باعث شود که مشتریان بیشتری بدست آورید، ریتارگتینگ (Retargeting) است.
ریتارگتینگ یعنی اینکه شما بتوانید مشتری که قبلا به سایت شما سر زده است، اما از شما خرید نکرده است دوباره به سمت خود جذب کنید. این کار باعث میشود که علاوه بر تثبیت برند در ذهن مخاطب، فرآیند فروش آسانتری را تجربه کنید.
مراحل یک ریتارگتینگ موفق عبارت است از:
- ریتارگتینگ و کشاندن مخاطب به سایت
- هدفگذاری بر اساس سلیقه و علایق مشتری
- توجه به ویژگیهای رفتاری مخاطب و اصلاح فرآیند
- تولید محتوای تعاملی برای مخاطب
چهارمین استراتژی بازاریابی اینترنتی – دسته بندی مخاطبانی که میخواهند دوباره هدف قرار بگیرند!
ریتارگتینگ یکی از استراتژیهایی است که این روزها کسب و کارهای موفق اینترنتی از آن استفاده میکنند، اگر شما هم میخواهید موفق باشید باید از این شیوه بهره بگیرید؛ اما شما نباید برای تمام مخاطبانی که به سایت شما مراجعه کردهاند و از محصولات یا خدمات شما استفاده نکردهاند را دوباره مورد هدف قرار دهید!
این استراتژی به شما کمک میکند که با دسته بندی مخاطبان خود به دو دسته آشنا با برند و ناآشنا با آن برنامه ریزی بهتر و موثرتری در این زمینه داشته باشید.
شما برای ریتارگتینگ موفق نیاز دارید که گروههای متفاوتی از مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید. شما باید برای هر گروه از مخاطبان آشنا با برند بر اساس سلیقه و علایقشان، استراتژی ریتارگتینگ تعیین کنید. برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید به مثال زیر توجه کنید:
فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی کالا هستید که محصولات مختلف را میفروشید! اگر مخاطب شما وارد صفحه کتونیهای اسپرت و برند شما شد، اما به هر دلیلی از شما خرید نکرد، برنامه ریزی ریتارگتینگ با نشان دادن صفحه فروش لوازم خانگی به او اصلا کار عاقلانهای نیست.
در این استراتژی نیاز داریم که بر اساس نیاز و سلیقه مشتری به او صفحات خاص را به او نشان بدهیم تا در صورت تمایل اقدام به خرید کند.
پنجمین استراتژیز بازاریابی اینترنتی – شبکههای اجتماعی سلاحی قدرتمند برای بازاریابی
یکی از بهترین استراتژیها که کسب و کارهای برتر در دنیای اینترنت از آن استفاده میکنند، شبکههای اجتماعی هستند.
شبکههای اجتماعی به کسب و کارها کمک میکنند که خیلی راحت و بصورت رایگان ترافیک بیشتری به سمت خود جذب کنند.در ایران بهترین شبکههای اجتماعی که میتوانیم از آنها برای این کار استفاده کنیم، لینکدین و اینستاگرام است.
برای این کار بهتر است که از محتوای ویدئویی و تصویری استفاده کنید چرا که طبق نظرسنجیهای انجام شده، انتشار این نوع محتوا میزان تعامل بسیار بیشتری در مخاطبان ایجاد میکند.
ششمین استراتژی بازاریابی اینترنتی- رقیبان مشهور شما میتوانند به شما کمک کنند!
اگر در کسب و کاری هستید که رقبای قدرتمند و مشهور دارید، میتوانید از استراتژیهایی استفاده کنید که مشهوریت رقبای شما به نفع شما باشد. مثلا این قابلت در سرویس اشتراک ویدئو یوتیوب وجود دارد که شما بتوانید بر روی ویدئوهای تبلیغاتی رقبای خود، فیلمی بگذارید که شما را نیز بشناسند!
البته این موضوع در سرویس اشتراک ویدئو ایرانی یعنی آپارات هنوز فعال نشده است و به زودی شاهد آن خواهیم بود.
یکی دیگر از روشهایی که میتوانید برای این کار استفاده کنید، استفاده از کلیدواژههای عمومی کسب و کار یا برند رقیبتان در گوگل است.
این کار باعث میشود که نام برند شما هم در کنار برند رقیبتان شناخته شود. در این زمینه بهتر است بدون مشورت با یک کارشناس کار خاصی انجام ندهید!
اگر به دنبال افراد حرفهای برای مشاوره هستید، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
هفتمین استراتژی بازاریابی اینترنتی- برندینگ، برندینگ و برندینگ!
این روزها دیگر ساختن برند برای کسب و کار به تنهایی کافی نیست بلکه ساخت برند شخصی هم برای اعضای تیم کسب و کار، استراتژی است که باید به آن توجه کافی داشت! برای این برندینگها میتوان از روشهای متنوع و خوبی در این زمینه استفاده کرد که موارد زیر بعضی از آنها هستند:
پست مهمان در سایتهای مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید
در هر حوزهای که مشغول باشید، سایتهای تخصصی وجود دارد که در آن زمینه به عنوان یک مجله، خبرگزاری یا وبلاگ منتشر میکنند. انتشار پست در این سایتها میتواند بر روی سئو سایت شما، برندینگ شخصی و کسب و کار، جذب ترافیک و … به شما کمک زیادی بکند.
اینفلوئنسرهای حوزه خود را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنید
در هر حوزهای که مشغول باشید، افراد تاثیرگذار و مشهوری وجود دارند که در حال تولید محتوا و فعالیت هستند! شناسایی این افراد و کمک گرفتن از آنها میتواند به شما در داشتن کسب و کاری بهتر کمک زیادی بکند. افراد اینفلوئنسر طبیعتا دارای دنبال کنندههایی هستند که اگر کسب و کار شما به آنها معرفی شود، احتمالا افزایش فالوئر شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.
با کمپینهای خلاقانه برند خود را مطرح کنید
بهتر است که با مشورت اینفلوئنسرهای حوزه خود و مشاوران تبلیغات، کمپینهای مختلفی را طراحی و اجرا کنید که در گرفتن تعامل بیشتر از مخاطبان موفق عمل کند. هرچقدر که در ایجاد تعامل بین خود و مخاطبان موفق تر عمل کنید، متوجه میشوید که راحت تر و بهتر قادر هستید که برند خود را در ذهن مردم تثبیت کنید.
سخن آخر
استراتژیی های بازاریابی اینترنتی که تک به تک آنها را توضیح دادیم، جزو بهترین برنامههایی هستند که میتوانید آنها را عملیاتی کنید، اما مهم تر از دانستن این استراتژیها درست به اجرا در آوردن آنهاست!
شما باید به شیوهی صحیح این استراتژیها را پیاده سازی کنید و اگر نتوانید در این زمینه موفق عمل کنید، احتمالا نه تنها نتیجه و بازخورد مثبتی دریافت نمیکنید، بلکه شاهد این موضوع خواهید بود که چقدر اثر منفی داشتهاند.
توصیه ما به شما این است که با مشورت افراد متخصص کار خود را پیش بگیرید و به جلو حرکت کنید. کارشناسان ما در DM360 به شما کمک میکنند که این برنامهها را به بهترین شکل پیاده سازی و اجرا کنید.
این مقاله توسط عرفان خجسته تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.
0 دیدگاه