4 روش برای استفاده از گوگل آنالیتیکس برای مدیریت سئو خود

 بهترین ابزارهای سنجش سئو بصورت رایگان

شما می‌دانید چه می‌گویند، “اگر نمی‌توانید اندازه گیری کنید، نمی‌توانید آن را بهبود بخشید.” در سنجش بهینه سازی موتور جستجو برای موفقیت بسیار مهم است.

مطمئناً، رتبه بندی کلمات کلیدی یک معیار عالی برای سئو است. رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است، درست است؟ اما، گزارش فقط در مورد کلمات کلیدی، نقش بازاریاب را کمرنگ می‌کند و تصویر کاملی از دلیل اهمیت سئو برای سازمان مهم نمی‌کند.

فراتر از رتبه بندی کلمات کلیدی به تیم‌های بازاریابی اجازه ‌می‌دهد تا آنچه را که واقعاً مهم است را به نمایش بگذارند: چگونگی جستجوی ارگانیک درآمد و سود را برای تجارت به ارمغان می‌آورد.

خوشبختانه، یکی از بهترین ابزارهای سنجش سئو بصورت رایگان در دسترس است و احتمالاً قبلاً در وب سایت شما نصب شده است؛ گوگل آنالیتیکس است!

گوگل آنالیتیکس هنگام تجزیه و تحلیل عملکردهای بازاریابی دیجیتالی شما با داده های ارزشمند و قابل اجرا و ضروری همراه است.

هنگام صحبت در مورد پیشرفت‌های سئو، مهم است که بدانید بازدید کنندگان شما چگونه رفتار می‌کنند. از کجا آمده اند؟ در کدام صفحات فرود آمدند؟ کدام یک از کلمات کلیدی گوگل ادورز بهترین کار را دارند؟ آیا سرعت صفحه شما در بازدید از سایت شما تأثیر می‌گذارد؟

گوگل آنالیتیکس؛ تبدیل یک چالش به یک قدرت درDM360

تا کنون، تنها چالش برانگیزترین جنبه سئو بودن این است که می‌تواند ارزش شما را به یک کسب و کار بیان کند. برای یک سئو کار ساده‌ای است که سئو دیگری را نشان دهد که چگونه شماره‌های او در حال بهبود است، اما قادر به تعیین کمیت کار شما از محل ترافیک و درآمد به مشتری یا رئیس شما برای کسب و حفظ شغل ضروری است.

در ادامه خواندن  مقاله‌ی زیر به شما پیشنهاد می‌شود

بهبود سئوی وب‌سایت با به کارگیری سرچ کنسول

 گوگل آنالیتیکس و رشد چشمگیر کسب و کار

به آنچه معیارها با مشتری یا رئیس شما طنین انداز است توجه کنید و راهی برای ایجاد این داده‌ها در گزارش‌های ماهانه سئو خود پیدا کنید،به مرور رشد خواهید کرد و صاحب کسب و کار از شما قدردانی کرده و شما را به عنوان دارایی برای اهداف ترافیکی آینده خود مشاهده می‌کند.

گوگل آنالیتیکس؛ تبدیل یک چالش به یک قدرت درDM360

گزارش‌های مهم گوگل آنالیتیکس

  • کلیه بازدیدهای ارگانیک به مرور زمان (جدول زمانی)
  • نام صفحات برتر جستجوگرها سئو
  • کلید واژه‌های ارگانیک برتر و درصد بازدیدهای جدید
  • نام صفحات در هر بازدید توسط کلید واژه ارگانیک
  • موفق ترین کلید واژه‌های تکمیل هدف
  • ترافیک جستجو موبایل
  • نرخ تبدیل

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد تا در معیارهای خود و موارد دیگر حفر شوید. به لطف این ابزار می‌توانید عملکردهای سئو و غیره را در رتبه بندی خود بهبود بخشید.

اگرچه هر کسب و کار منحصر به فرد است و هر وب سایت دارای معیارهای متفاوتی از اهمیت برخوردار است، اما این پست یک لیست جهانی از 4 روش استفاده از گوگل آنالیتیکس برای گزارش موفقیت تلاش‌های سئو شما است.

در ادامه خواندن مقاله‌زیر به شما پیشنهاد می‌شود

صفحات زامبی و نابودی سئو

4 روش استفاده از گوگل آنالیتیکس برای گزارش‌های سئو

1 # ویژگی بهینه سازی موتور جستجو را  در گوگل آنالیتیکس امتحان کنید

در این بخش به شما امکان می دهد کلمات کلیدی افرادی را که برای یافتن وب سایت خود استفاده می‌کنید، بدست آورید. فقط به بخش“acquisition”خود و سپس “search engine optimization” و “queries” بروید. این به شما نشان می‌دهد کلمات کلیدی هدفمندی که مردم استفاده می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید بررسی کنید که فقط به دلیل رتبه پایین آنها، تعداد کمی از افراد وب‌سایت شما را به‌دلیل کلمات کلیدی واجد شرایط پیدا می‌کنند یا خیر. در این حالت، با استفاده از لینک‌های داخلی به عنوان مثال ، رتبه بندی خود را بهبود بخشید.

2 # گزارش‌های گوگل ادوردز را بیابید

اگر کمپین‌های گوگل ادوردز را اجرا می‌کنید، می‌توانید بدانید که از کلمات کلیدی مردم برای یافتن شما یا محصولات خود استفاده می کنند و در نتیجه آنها را بهینه می کنید. به بخش “Acquisition” خود ، سپس “AdWords” و “Keywords” بروید.
همچنین اگر متوجه شدید که جستجوگران از انواع خاصی از کلمات کلیدی در تبلیغ شما کلیک می‌کنند، می‌توانید در وبلاگ مربوط به این موضوع محتوا ایجاد کنید تا بتوانید به صورت ارگانیک برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

گوگل آنالیتیکس؛ تبدیل یک چالش به یک قدرت

3 # صفحات فرود خود را در گوگل آنالیتیکس بهینه کنید

برای یافتن ویژگی های صفحه فرود، به “Acquisition” ، سپس “Search Engine Optimization” و “Landing page”بروید.

در این بخش مروری کاملی از مکان بازدید کنندگان شما از طریق صفحات وب هدفمند در و‌ب‌سایت شما مشاهده می‌شود. این می تواند به شما کمک کند تا بدانید بازدید کنندگان شما برای اولین بار در مقاله‌های ROI گرا یا در صفحات محصول / خدمات خود فرود می‌آیند.
بنابراین، اگر یک صفحه فرود، آب موردنظر شما را دریافت نکرد، می‌توانید برای افزایش رتبه بندی آنها، راهبردهای اتصال داخلی یا رسانه‌های اجتماعی را پیاده سازی کنید.

در ادامه خواندن مقاله‌ی زیر به شما پیشنهاد می‌شود

چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به تجارت کوچک شما کمک می‌کند

4 # عملکرد سرعت سایت خود را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید

سرعت صفحه یا سرعت سایت بر تجربه کاربر شما و به همین ترتیب سئو شما تأثیر می‌گذارد زیرا از طرف گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته شده است. گوگل آنالیتیکس نمای کلی از عملکرد سرعت صفحه شما را ارائه می‌دهد. به “Behavior” ، “Site Speed” و سپس “Speed Suggestion” بروید.

می توانید از ویژگی “Site Speed” در گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات وب برای بهبود سرعت صفحات آنها نیاز دارند.

در این بخش عملکرد سرعت صفحه شما نمایش داده می شود و به شما پیشنهاداتی می دهد. اگر بر روی “Page Speed Suggestions” کلیک کنید، به “Page Speed Insight”، ابزاری گوگل هدایت می‌شوید که به شما در بهینه سازی سرعت سایت کمک می‌کند. در بخش “Page Timing”، می‌توانید به داده هایی با مقایسه عملکرد صفحه‌های وب خود دسترسی پیدا کنید.

به طور خلاصه، گوگل آنالیتیکس برای افزایش رتبه بندی شما و بررسی عملکردهای سئو، ویژگی‌های ساده ای را ارائه می‌دهد. آنها را امتحان کنید!

این مقاله توسط جنان خزرجی در وب‌سایت DM360  تالیف گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.

احسان سرایانی

احسان سرایانی

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

ویژگی‌های یک کارشناس روابط عمومی حرفه ای

افراد زیادی هستند که شاید این ادعا را داشته باشند که در زمینه روابط‌عمومی عالی هستند اما در بیشتر مواقع، این حرف یک ادعا بیشتر نیست! افرادی که در این زمینه واقعاً نخبه و حرفه‌ای هستند، دارای استعدادهای ذاتی و مهارت‌هایی هستند که این استعدادها در همه انسان‌ها وجود...