smt1 email icon 02184415666 – 05131634634

smt1 email icon info@dm360.ir

پرنفوذترین آژانسِ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

۱۴ نکته در نوشتن عنوان‌های ایمیل که باعث باز شدن پیام در ایران می‌شود

در روز چه تعداد ایمیل در باکس یاهو یا جیمیل‌تان دریافت می‌کنید؟ اگر اهل اینترنت‌گردی یا فردی فعال با کسب‌وکاری مرتبط در حوزه اینترنت باشید، باکس ایمیلتان همیشه پر است. حالا شما و هرکسی دیگر بسته به ثبت‌نام‌هایی که درگذشته کرده و نوع فعالیت خود، ایمیلی با موضوعات متفاوتی را دریافت می‌کنید؛ اما چه تعداد از آن‌ها را باز می‌کنید؟

کمتر این اتفاق می‌افتد که شما همه ایمیل‌ها را باز کرده و بخوانید. این باز کردن یا نکردن برای شما اهمیت ندارد؛ اما اگر فرستاده ایمیل باشید، تفاوت آن مهم خواهد بود. هیچ فرستنده‌ای دوست ندارد که ایمیل ارسالی او خوانده نشده، پاک یا اسپم شود.

این سؤال هم برای شما وجود دارد که برای خوانده شدن ایمیل خودتان باید چه کاری انجام دهید؟ این چیزی است که ما می‌خواهیم در ادامه اما با محوریت ایران پاسخ دهیم.

مطالعه مقاله زیر هم توصیه می شود:

۱۳ نکته برای نوشتن عنوان رپرتاژ آگهی

تکنیک‌های باز شدن ایمیل در ایران

  • این بخش را خالی نگذارید

بعضی شرکت‌ها عادت دارند که موضوع ایمیل را علامت سؤال یا عبارت نامفهومی قرار بدهند. اولین چیزی که در باکس ایمیل با کاربر ارتباط برقرار می‌کند، عنوان آن است. ایمیل بدون عنوان همانند یک نامه مشکوک دیده می‌شود و هیچ کاربری رغبتی برای باز نکردن آن ندارد.

  • در همان اول عنوان ایمیل را بنویسید

بعضی شرکت‌ها عنوان ایمیل‌شان را با استفاده از علامت «» یا «|» به دو قسمت تقسیم می‌کنند. به احتمال زیاد با این نمونه‌ها برخورد داشته‌اید. در این تقسیم‌بندی مسئله‌ای نیست؛ اما مشکل از جایی شروع می‌شود که بعضی بخش کم‌اهمیت را در اول می‌نویسند و اصل عنوان را در بخش دوم. باید گفت که کاربر عنوان‌های فارسی را از سمت راست به چپ می‌خواند. جمله‌ای که در اول نوشته شده باشد، توجه او را جلب می‌کند. وقتی این جمله اول بیاید، اهمیت بیشتری دارد. چیزی که در ایمیل هم مهم است، عنوان اصلی است. پس آوردن بخش کم‌اهمیت در اول بزرگ‌ترین اشتباهی است که شما می‌توانید انجام دهید.

نکات مهم در نوشتن عنوان ایمیل

  • کوتاه کنید

باید گفت امان از ایمیل‌هایی که عناوین طولانی دارند. عناوین به حدی طولانی که ادامه آن‌ها با سه نقطه نمایش داده می‌شوند. این نوع ایمیل‌ها با عنوان‌های طولانی به هیچ وجه نمی‌تواند توجه کاربر را برای باز شدن جلب کند و خوانده هم نخواهند شد. عنوان ایمیل باید بین ۲۵ تا ۳۰ کاراکتر باشد تا حداقل بتواند در موبایل هم به طور کامل نمایش داده شود.

  • کلمات اصلی را در همان اول بنویسید

در کوتاه‌نویسی عنوان باید دقت داشته باشید که از کلمات اصلی استفاده کنید. این کلمات صرفاً کلمات کلیدی نیستند؛ در واقع نمونه‌هایی هستند که از نظر قدرت بتواند چشم کاربر را به سمت خود برای باز کردن ایمیل جلب کند. در فارسی ما کلمات زیادی از این نوع داریم مانند شگفت‌انگیز، فوق‌العاده و غیره. باید بررسی کنید که کدام مورد بر اساس موضوع ایمیل شما در نوشتن کاربردی‌تر است.

  • عنوان با متن متفاوت باشد

یکی از مواردی که بهتر است تا در ارسال ایمیل‌ها به ویژه ایمیل‌های خوش آمدگویی تغییر کند، عنوان آن‌ها با متن است. وقتی کاربر در سایتی ثبت‌نام می‌کند، ایمیلی با موضوع خوش آمدگویی ارسال می‌شود. ایمیلی که غالباً چنین عنوان دارد: «به سایت X خوش آمدید.» کاربران دیگر با چنین موضوعی آشنا هستند و هیچ‌وقت چنین ایمیلی را باز نمی‌کنند. برای اینکه از همان اول متن آن مشخص است. پس بهتر است که عنوانی متفاوت با متن به کار ببرید. عنوانی که کلمات و ساختار آن در قالب متن اصلی به کار نرفته باشد.

  • کاربر دو بار نخواند

واقعاً اینکه چرا بعضی شرکت‌ها به دنبال نوشتن موضوعی با کلمات سنگین هستند، مشخص نیست. نوشتن کلمات با مفاهیم سنگین باعث می‌شود که کاربر متوجه موضوع نشده و حتی آن را پاک کند. خیلی ساده صحبت کنید. هرچه ساده‌تر باشید، ارتباط‌تان هم با مخاطب راحت‌تر است. متن ادبی در عنوان ننویسید.

  • در یک حوزه مشخص باشد

هرچه عنوان ایمیل شما به یک موضوع اختصاص پیدا کند، شانس باز شدن آن بیشتر است. این روزها که ما در بمباران اطلاعاتی به سر می‌بریم. اینکه شما بخواهید در خصوص موضوع کلی صحبت کنید، مورد علاقه کاربران نخواهد بود.

رمز پیروزی در این بمباران، انتخاب یک موضوع کاملاً اختصاصی است؛ برای مثال، شانس ارسال ایمیل با موضوع «روش‌های دیجیتال مارکتینگ» خیلی کم است. برای اینکه داده‌های آن در اینترنت به راحتی پیدا می‌شود؛ اما تغییر آن به «روش‌های پربازده دیجیتال مارکتینگ در سال ۱۳۹۹ در ایران» شانس باز شدن بیشتری دارد. برای اینکه هم اختصاصی بوده و هم اینکه به موضوع مرتبط با علاقه‌مندی کاربران ایرانی می‌پردازد.

نکات مهم در نوشتن عنوان ایمیل

  • کلمات کلیدی به کار ببرید

در بالا نوشتیم که کلمات کلیدی در عنوان ایمیل اثر ندارد؛ اما منظور این نیست که به کار نبریم. بسیاری از متخصصان و کاربران از سیستم فیلترینگ برای جداسازی ایمیل‌هایی در حوزه خاص استفاده می‌کنند؛ برای مثال، آن‌ها می‌خواهند به دنبال ایمیل‌هایی با موضوعات سئو باشند. اگر شما کلمه کلیدی سئو را در عنوان ایمیل خود به کار ببرید، به راحتی در این گروه قرار گرفته و شانس دیده شدن آن افزایش پیدا خواهد کرد.

  • نیاز به پاسخ دادن را مشخص کنید

یکی از راهکارهای باز شدن ایمیل این است که در عنوان بنویسید شما به پاسخ ایمیل از طرف کاربر نیاز دارید؛ برای مثال، نظرسنجی ارسال کرده‌اید، سؤالی نوشته‌اید و غیره. بهتر است که در عنوان ایمیل طوری بنویسید که شما نیاز به پاسخ دارید. وقتی نیاز خود را با کلمات لطفاً و غیره بنویسید، کاربر ترغیب شده تا ایمیل را باز کند. حالا ممکن است که پاسخ ندهد؛ اما حداقل یک بار باز شده است.

  • تاریخ معین برای پاسخ مشخص کنید

در عنوان ایمیل برای پاسخ دادن تاریخ یا روز معینی مشخص کنید. نوشتن تاریخ و روز مشخص کاربر را تحریک می‌کند که عنوان را خوانده و آن را باز کند؛ برای مثال، بعد از اینکه درخواست خود را نوشتید، بعد بنویسید که لطفاً تا یکشنبه پاسخ دهید. این تکنیک بیشتر برای ایمیل‌های تخفیف خیلی خوب پاسخ می‌دهد؛ برای مثال تخفیف فروشگاه بزرگ فقط در روز جمعه و مواردی شبیه به آن.

  • نام شخص را بنویسید

اگر ایمیل اختصاصی برای یک نفر ارسال می‌کنید، حتماً نام او را در عنوان بنویسید. این ویژگی برای ایمیل‌های خوش آمدگویی، پاسخ به سؤالات و غیره خیلی مناسب است. این روزها شخصی‌سازی در ایمیل مسئله مهمی است. مسئله‌ای که در گذشته در ایمیل‌های تبلیغاتی ایرانی خیلی رعایت نمی‌شد؛ اما با متوجه شدن اهمیت آن، شاهد نوشتن اسم افراد در عنوان باشید. فقط بهتر است که متن ایمیل هم متناسب با عنوان باشد؛ یعنی فقط در عنوان نام فرد نباشد، بلکه در متن هم بنویسید.

  • ارزش پیشنهادی خود را مشخص کنید

نوشتن عنوان کلی و معمولی و به عبارتی شبیه به بقیه به هیچ وجه شانس باز شدن ندارد؛ برای مثال، اگر بنویسید که «چگونه رتبه سایت خود را افزایش دهید»، این یک عنوان کلی است که حتی افراد مبتدی این حوزه را جذب نمی‌کند.

برای اینکه آن‌ها می‌دانند در آخر نهایت چند روش کلی مانند بقیه را یاد خواهند گرفت و اطلاعات جدیدی نصیبشان نخواهد شد. به جای عنوان کلی، بنویسید که قرار است چه چیزی با خواندن این ایمیل به دست بیاورند.

این به ویژه در ایمیل‌های خبرنامه آموزشی تأثیر بسیار زیادی دارد؛ برای نمونه، می‌توانید همان موضوع بالا به این صورت تغییر دهید: «روش‌هایی سریع و ارزانی که رتبه سایت فروشگاهی کوچک را افزایش می‌دهد». این ایمیل می‌تواند صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را به سمت خود جلب کند. برای اینکه پاسخ به دغدغه آن‌ها است و در آخر می‌دانند تا در آخر قرار اطلاعاتی در این خصوص یاد بگیرند.

  • جملات ناتمام ننویسید

جملات ناتمام برای داستان‌ها خوب است. در آنجاهایی که شما حس تعلیق را ایجاد کرده تا کاربر به بخش‌های بعدی برود. استفاده از این تکنیک در عنوان ایمیل نتیجه عکس دارد. برای اینکه اول از همه برای کاربران نامفهوم است و دوم اینکه این نامفهومی نتواند با کاربر ارتباط برقرار کنید. عنوان را کامل و به صورت جمله یا مصدری بنویسید؛ اما ناقص نباشد. در واقع سه نقطه آخر آن ننویسید.

  • مراقب علائم نگارشی باشید

علائم نگارشی در فهم جمله خیلی مهم هستند. علامت «؟» و «!» هر دو یک معنای متفاوتی دارند. وقتی انتهای جمله علامت سؤال قرار دهید، کاربر از همان اول آن را به صورت سؤالی می‌خواند. بعد انتظار دارد که در متن، پاسخ آن را دریافت کند. البته فقط این نیست. به کاربرد هر علامت نگارشی مانند نقطه، دو نقطه، ویرگول دقت کنید. کاربرد تمامی علائم را به خوبی یاد بگیرید و در جای درست به کار ببرید.

این مقاله توسط میلاد قارونی در وب‌سایت DM360 گردیده است. کپی باذکر منبع بلامانع است.

میلاد قارونی

میلاد قارونی

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه می‌توانند از خستگی بیش از حد جلوگیری کنند؟

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه می‌توانند از خستگی بیش از حد جلوگیری کنند؟

خستگی حین کار، اتفاقی است که برای اکثر مدیران شبکه‌های اجتماعی رخ داده و یکی از چالش‌های اصلی این شغل است. در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا انرژی خود را احیا کنید.

محتوای طنز؛ چه زمانی و چگونه؟

محتوای طنز؛ چه زمانی و چگونه؟

با طنزپردازی در محتوای متنی خود، می‌توانید کاربران را به مطلب خود علاقه‌مند کنید و منظور خود را بهتر به آن‌ها منتقل کنید. اینگونه نه تنها بازدید مقاله بالا می‌رود، بلکه زمانی که کاربران به محتوای جدید نیاز داشتند، در این مقاله چگونگی استفاده از شوخ طبعی را توضیح داده‌ایم.

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه می‌توانند از خستگی بیش از حد جلوگیری کنند؟

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه می‌توانند از خستگی بیش از حد جلوگیری کنند؟

خستگی حین کار، اتفاقی است که برای اکثر مدیران شبکه‌های اجتماعی رخ داده و یکی از چالش‌های اصلی این شغل است. در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا انرژی خود را احیا کنید.