اگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحههای برای برند کسب و کار خود تشکیل داده اید، باید نگاهی تازه به هر یک از اجزای آن داشته باشید. علی الخصوص هر اکانت؛ زیرا هر اکانتی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، نه تنها به جهت داشتن سلایقی نزدیک با عدهای خاص، آنها را دنبال میکند، بلکه خود نیز فالوری است که به جهت مشترک بودن سلایقش با عده ای از افراد، آنها را به عنوان فالوردر صفحه خود به همراه دارد.
به طور کلی دو نوع اکانت در اینستاگرام وجود دارد:
- اکانت شخصی(personal Account )
- اکانت تجاری(Business Account )
همچنین در هر صفحه، چهار نوع ارتباط وجود دارد:
- صاحب اکانت و فالورها
- فالورها و صاحب اکانت
- فالورها با همدیگر
- فالورها با افراد غریبه
به این نکته توجه داشته باشید که سود اصلی صفحه برند کسب و کار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام، زمانی میباشد که بتوانید هر چهار نوع ارتباط را باهم هماهنگ و متوازن کنید.
یکی از اصلیترین تفاوتهای اکانت تجاری با اکانت شخصی در این است که با اتصال اکانت تجاری خود به facebook میتوانید از ابزارهایی که اینستاگرام برای آنالیز صفحه کسب و کار شما طراحی کرده است، استفاده کنید. اما قبل از استفاده از آن، باید استراتژیهایی را برای افزایش نرخ تعامل و رشد فالورهایتان در نظر بگیرید تا در بازههای زمانی مشخص شده، بتوانید آن را بررسی کرده و بهبود ببخشید.
در ادامه خواندن مقالهی زیر به شما پیشنهاد میشود
چگونه در اینستاگرام فالوور واقعی جذب کنیم؟
برای افزایش نرخ تعامل و رشد فالوورها در شبکه اجتماعی اینستاگرام، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟
- تعامل مستقیم:
این مرحله شامل لایک کامنت، پاسخ کامنت، پاسخ پیامهای دایرکت میباشد. همچنین میتوانید صفحه افرادی که محتوای شما را لایک میکنند، لایک کنید. (علاوه بر آن، لایک صفحه افرادی که دنبال کننده فالورهای صفحه شما میباشند نیز میتواند در مرحله تعامل مستقیم اثرگذار باشد.)
- استفاده از محتوای سریالی:
محتوای سریالی یک نوع استراتژی دقیق به حساب میآید. این سبک محتوایی از تنوع زیادی برخوردار است. (مانند آموزشهایی که به صورت استوری و یا لایو سریالی گذاشته میشود.) برای اینکه خلاقیت بیشتری در این سبک محتوایی داشته باشید، میتوانید مسابقههای سریالی را در استراتژی محتوایی خود در نظر بگیرید.
در واقع سریال یک نوع زنجیر میباشد که محتوای صفحه شما را به هم وصل میکند.
- استوری:
همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری، محلی برای داستان سرایی میباشد. قابلیت استوری، یکی از بهترین فضاها برای تولید داستان کوتاه میباشد. (مانند آموزش مرحله به مرحله یک موضوع)
یکی از مهمترین ویژگیهای استوری، وجود قابلیت هایلایت در آن میباشد.
با استفاده از هایلایت، شما میتوانید تمامی استوریهای مهم خود را برای همیشه در صفحه خود به همراه داشته باشید؛ با این کار، محتوای شما مانند یک پست و به مراتب بیشتر از پستهای شما دیده میشود.
ویژگی دوم استوری، قابلیت لینک دهی آن میباشد. (البته این امکان زمانی محقق میشود که تعداد فالورهای صفحه شما بیشتر از ۱۰ K باشد.)
شما میتوانید برای انتشار استوری خود، از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید. (مانند سوال و جواب، موزیک، لوکیشن، هشتگ و منشن، استیکر و گیف، لینک دهی).
پیشنهاد ما به شما این است که از ایدههایی مانند پشت صحنه دنیای کسب و کار، طرح سوال و به نمایشگذاری پاسخ افراد، نظرسنجی، نمایش سوالات دایرکت و پاسخ شما، نمایش کامنت افراد راضی، ارسال افراد به قیف فروش، آموزشهای سریالی کوتاه، اطلاع رسانی پست جدید، اخبار کاری، تبلیغ محصولات و تبادل استوری استفاده کنید.
- لایو:
از بهترین انواع تعامل با مخاطب، میتوان به لایو اشاره کرد. زیرا به طور زنده اجرا میشود و این امر باعث شناخت بیشتر سلیقه مخاطب میشود. از مهمترین ویژگیهای لایو، ارسال نوتیفیکیشن برای تمامی فالورها در آغاز آن میباشد.
پیشنهاد ما به شما این است که هنگام برگزاری لایو، حتما سبکهای محتوایی مناسبی را انتخاب کنید. (مانند پاسخ به سوالات مخاطبان، معرفی محصولات جدید، پشت صحنه و اطلاع رسانی، نمایش مصاحبه و مذاکره، نمایش شرکت در رویدادها، خواندن قسمتی از کتاب، گفتن یک نکته کلیدی و مسابقه).
سعی کنید قبل از انتشار لایو، به مخطبانتان اطلاع رسانی قبلی کنید، دقایق ابتدایی لایو را صبر کنید تا از حضور حداکثری مخاطبانتان برخوردار شوید، در ابتدا دلیلی بیاورید که فالورهایتان تا انتها لایو را دنبال کنند، به فکر افرادی که بعدا لایو شما را میبینند باشید و به یاد داشته باشید که لایوهای کوتاه نیز پرمخاطبتر میباشند.
در ادامه خواندن مقالهی زیر به شما کمک میکند
چگونه تقویت محتوایی برای اینستاگرام انجام دهیم؟
- نظرسنجی:
این قابلیت نیز مانند لایو، باعث شناخت بیشتر مخاطب میشود. همانطور که اشاره شد، از اصلی
ترین نیازهای بشر، میتوان به حس مهم بودن اشاره کرد. با استفاده از امکان نظرسنجی، شما ذهن فالورهای خود را به چالش کشیده و با نمایشگذاری پاسخ آنها، حس مهم بودن را در آنها زنده میکنید.
سعی کنید از سوالاتی استفاده کنید که برای فالورهایتان پرچالشتر است.
در ادامه خواند مقالهی زیر به شما پیشنهاد میشود
- مسابقه:
برگزاری مسابقه باعث میشود مخاطبان بیشتر با پیج شما درگیر شده و درصد خرید از محصولات شما بالاتر میرود.
اگر میخواهید به صورت حرفهایتری محصولات خود را به فروش برسانید، پیشنهاد ما به شما این است که مسابقههای خود را به صورت سریالی برگذار کنید.
از سبکهای متداول مسابقه، میتوان به درخواست لایک، درخواست فالو، انتشار عکس یا ویدئو همراه با درج یک هشتگ خاص، درخواست نظردهی و برگذاری چالش اشاره کرد.
همزمان یا قبل از برگذاری مسابقه، سعی کنید قوانین، و زمان اعطای جایزه را به فالورهایتان اعلام کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که تصویر کاورمحتوای شما نیز باید نشان دهنده مسابقه باشد.
- تبادل تبلیغات(S4S) و تبلیغات در پیجها:
در این مرحله سعی کنید با پیجهایی همکاری داشته باشید که مخاطبشان، مشابه مخاطبان شما باشد.
- بازاریابی افراد تاثیرگذار( Influencer Marketing):
از تاثیرگذارترین روشها برای رشد فالورها، میتوان به اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد.
برای انتشار محتوای برند کسب و کار خود در صفحات اینفلوئنسرها، نکات کمی و کیفی مهمی را باید رعایت کنید. (مانند تعداد فالورها، تعداد لایک و ویو، نرخ تعامل، نظم در پستگذاری، سبک محتوایی، تناسب محتوایی و جنس مخاطب هدف).
تاثیرگذارترین روشهای افزایش تعامل و رشد فالورها را توضیح دادیم.
سعی کنید با استفاده از این روشها و طراحی سیستم فروش حرفهای، توجه، علاقه و اعتماد فالورهایتان را برای خرید از محصولاتتان جلب کنید.
این مقاله توسط محدثه اختریان در وبسایت DM360 تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.
0 دیدگاه